Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus edennyt Salaa

Vierailija
28.09.2015 |

Hei olisin vain kysynyt kun olen 44v. ja Luulin jo vaihdevuosien alkaneen. Nyt olen huomannut vaan vatsan kasvavan ja Liikkeet alkoi tuntua voimakkaina . Mitähän Neuvolassa suhtautuvat ,kun näin pitkälle päässy huomaamatta :( ? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mene vain reippaasti neuvolaan. Et ole ensimmäinen nainen, jolle on käynyt näin, että raskaus on jäänyt huomaamatta. Jos raskausoireita ei ole ja on jo vaihdevuosi-iässä, jolloin kuukautiset jo voivat jäädä pois tai olla epäsäännölliset niin näin voi ihan hyvin käydä.

Toivon, että olet kaikesta huolimatta iloinen raskaudestasi.

t. Mia, terveydenhoitaja

Vierailija
2/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt testiä :). Koska sitä tuskin kannattaa enään ostaa ?? Koska muuten asia jo selvä että Raskaana ollaan. :O 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain testi niin on sitten ihan varmaa, että kyseessä on raskaus :)

t. Mia

Vierailija
4/9 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt testiä soitin Äitiysneuvolaan sain ajan heti tänään ja .Löysi sydänäänetkin jo ja viikkoja olisi 25 jo koossa .Nyt pelottaa Sokerirasitus testi johon kuulemma suositellaan mennä :O Millanen se on jos laitan Emlat kun olen niin piikki kammoinen (Takana Huonoja kokemuksia ) . Saanko edes sen litkun juotua kun muutenkaan EN sokeria käytä :(. 

Vierailija
5/9 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

onnea raskaudestasi! :) Hyvä, että asia on nyt varmistettu ja olet seurannassa.

Sokerirasitustesti tehdään käytännössä kaikille yli 40-vuotiaille. Ensimmäiseen näytteeseen menet aamulla, kun olet ollut syömättä ja juomatta 12h. Silloin otetaan nk. paastonäyte. Sitten saat juotavaksi makean liuoksen ja seuraavat näytteet otetaan 1h ja 2h kuluttua.

Monille liuos on todella makean makuinen ja he kokevat, että se on vaikea saada juotua loppuun. Kaikki minun asiakkaani ovat sen kuitenkin saaneet juotua. Nenästä kiinni ja ääntä kohti ;) Liuoksen juomisen jälkeen ei saa juoda vettä tai muutakaan, mutta suun voi huuhtoa ja sylkäistä sitten veden pois. Itsekin olen ollut sokerirasituksessa kolmesti, joten osaan asettua asiakkaan asemaan tässä.

Voit hyvin laittaa Emlat ennen näytteeseen menoa. Emla kannattaa laittaa pistokohtaan eli kyynertaipeisiin vähintään 30min ennen näytteenottoa.

Sokerirasitus tehdään sinun ja vauvasi hyvää ajatellen. Sillä seulotaan nykyään valitettavan yleistä raskausdiabetesta. Hoitamaton raskausdiabetes voi aiheuttaa vakavia seurauksia vauvalle raskauden aikana, synnytyksessä ja sen jälkeen.

Sokerirasituksesi menee varmasti ihan hyvin. Monet jännittävät sitä ihan turhaan. Joillekin saattaa tulla huono olo ja silloin voi pyytää, että pääsee jonnekin sohvalle tai pritsille pötköttämään. Tätä voi varmuuden vuoksi kysyä vaikka etukäteen.

t. Mia, terveydenhoitaja

Vierailija
6/9 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tänään Soitettiin Äitiys pkl. ja tällä viikolla olisi Rakenne ultra. Ei se mitään mutta kun sen tekee kuulemma ERIKOISLÄÄKÄRI ? Miksi  onko niillä joku Hätä :( ? Toinen joka jäi vaivaamaan että kun olen sairastanut Keskivaikeaa masennusta vuosia ja Ikävän tapahtuman seurauksena n. 5 vuotta sitten sairastuin paniikki häiriöön ja Pkl. Hoitaja sanoi että Kätilö & Lääkäri haluaa keksustella tapahtuneesta .Minä EN tod. halua menneisyyttä avata (Pahoinpiteyäni ) enään en jaksa siitä jankuttaa . EI kai ne voi minua pakottaa siitä puhumaan :(. ???? 

Vierailija
7/9 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

vastasin sinulle jo eilen, mutta sivujen huoltotöiden takia vastaukseni katosi, joten vastaan uudelleen :)

Rakenneultran voi tehdä joko asiaan koulutettu kätilö tai naistetautien ja synnytysten erikoislääkäri eli gynekologi. On siis ihan tavallista, että gynekologi tekee ultran. Koska sinulla on ikää ja raskaus havaittu myöhään, on ultraajaksi valittu lääkäri, joka osaa diagnosoida mahdolliset riskitekijät tai vammat, joiden riski kasvaa, kun äidillä on jo ikää. Tämä ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että vauvalla olisi mikään hätänä.

Todella ikävä kuulla, että sinulla on tuollainen traumaattinen kokemus taustallasi. Kukaan ei pakota sinua puhumaan pahoinpitelystä, mutta hoitohenkilökunnalla herää aina huoli asiakkaasta, joka ei halua puhua traumastaan. Varsinkin, jos sinulle on tehty seksuaalista väkivaltaa, voi synnytys tai gynekologinen tutkimus tuoda pahoja muistoja pintaan. Synnytys voi myös laukaista paniikkihäiriökohtauksen. Luulen, että nämä ovat syyt, joiden vuoksi kätilö ja lääkäri haluaisivat keskustella kanssasi asiasta. He ajattelevat sinun ja vauvan parasta.

Vierailija
8/9 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Rakenne Ultrassa ja vauvalla kaikki hyvin  :). Ei puhuttu ikäviä asioita ,kun ei enään tähän kuulu ? soitan jos jotakin tulee /Alkaa ahdistamaan . 

Vierailija
9/9 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mukava kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin :)

Voi olla, että kätilö ja lääkäri ovat arvioineet asiaasi uudelleen ja päättäneet, että asia ei enää vaikuta tai ole koskaan vaikuttanut raskauteen tai synnytykseen, joten asia on jätetty sikseen.

Mukavaa, että käynti oli sinulle miellyttävä. Näin on hyvä olla tulevien käyntien kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi