Missä käyt yleensä lääkärissä?
Kommentit (19)
Keskussairaalassa poliklinikalla. Se puuttui vaihtoehdoista.
Tahän saakka olen käynyt työterveydenhuollossa yksityisellä lääkäriasemalla, mutta keskimäärin vain noin kerran 10 vuodessa. Miksi pitäisi juosta lääkärissä yhtenään? Nyt kun olen jäämässä eläkkeelle pitää sitten tarpeen tullen harkita onnistunko jotenkin puhumaan itseni kaupungin terveysasemalle tai päivystykseen vai pitääkö maksaa omasta kukkarosta yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Tahän saakka olen käynyt työterveydenhuollossa yksityisellä lääkäriasemalla, mutta keskimäärin vain noin kerran 10 vuodessa. Miksi pitäisi juosta lääkärissä yhtenään? Nyt kun olen jäämässä eläkkeelle pitää sitten tarpeen tullen harkita onnistunko jotenkin puhumaan itseni kaupungin terveysasemalle tai päivystykseen vai pitääkö maksaa omasta kukkarosta yksityisellä.
Miksi nyt yleensä ihmiset käyvät kääkärissä? Sitäpaitsi (työ)terveystarkastuksetkin on monella 2 - 5 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne tarvita lähete?
Yksityisellä, ei vakuutusta. Olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Polille et pääse ilman lähetettä, esim. terveyskeskuksesta.
Työterveytemme on aika rajattu joten siellä olen käynyt vain jos nimenomaan töitä varten tarvitsen sairauslomatodistuksen.
Terveysasemalla olen hoitanut muut asiat (käytössä eräs säännöllinen lääkitys, ehkäisyasiat, jotkut muut satunnaiset jutut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt yleensä ihmiset käyvät kääkärissä? Sitäpaitsi (työ)terveystarkastuksetkin on monella 2 - 5 vuoden välein.
Aika harvassa paikassa on työterveys noin usein, kyllä se enemmän menee näihin ikätarkastuksiin, eli 45 ja 55 oli meillä. Sen jälkeen ei mitään, mistä itse eläköidyin. Työterveyden sopimuskin riippuu, miten laaja on. Meillä oli vain työstä johtuvat sairauksien hoito, muut piti hoitaa muualla. Ei siis mitään luomien poistoja tai gynesairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä 5 vuoden välein on seurannat, eli tuo on se minimi lääkärilläkäyntiväli, jos käy töissä ja kuuluu työterveyshuoltoon. Otetaan perus labrat, että munuaiset ja muut on kunnossa.
Terveystalossa.
Hyvä palvelua olen saanut.
On varaa käydä yksityisellä.
Sinne pääsee heti.
Terkkarille viikkojen päästä.
Vierailija kirjoitti:
En käy lääkärissä.
Et vielä :)
Terveysasemalla tai yksityisellä, kotirouvalla ei ole työterveyshuoltoa.
Terveysaseman jouduin vaihtamaan naapurikaupunkiin kun omassa kunnassa on niin huono lääkäri että joutui menemään käynnin jälkeen kuitenkin yksityiselle... Nyt toimii ihan ookoo, mutta tietty esim. gynellä täytyy käydä yksityisellä.
En enää käy lääkäreissä vaikka halvaqntuisin koska minut pahoinpidellään siellä.
Niinhän se mielenterveys diagnoosin kanssa on. Pahoinpidellään lääkkeillä, vaikka olisit 10 vuotta ollut ilman niitä. Jos jotain kipuja valittaa niin on kuulema mielisairauden vuoksi sairauden tunnoton.
Onko yksityinen lääkäri vain rikkaiden ja hyvätuloisten palvelu? Onko sinulla vakuutus, jos käyt yksityisellä?