Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäreilut isovanhemmat?

Vierailija
07.04.2022 |

Olitko isovanhempiesi lempilapsenlapsi vai vähemmän toivottu lapsenlapsi.
muistan edelleen aikuisenakin erittäin hyvin, miten vanhemmat lapsenlapset saivat mennä isovanhemmille yökylään ja pääsivät kaikenlaisille reissuille mukaan, mutta nuoremmat eivät. Vanhemmalle veljelleni tuotiin aina syntymäpäivänä lahjoja, mutta minulle ja muille nuoremmille ei. Kun pääsin ripille, olivat isovanhemmat vielä elossa, mutta juhliin ei tultu eikä korttia lähetetty kutsusta huolimatta.
Meidän nuorempien ja vanhempien serkusten ja sisarusten välille jäi ikuinen kuilu tämän takia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. tasapuolisesti huomioi tai jätti huomiotta. Omat vanhempani taas teki kuilun serkusten välille.

Vierailija
2/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolen isovanhemmat eivät olleet kiinnostuneita meistä, kun siellä harvoin käytiin, vaikka olivat paljonkin muiden lastenlasten kanssa. Eivät pitäneet isästäni, joten johtunee siitä.

Kortteja kyllä tuli synttärinä yms. ja juhliin tulivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärien lapset olivat tärkeämpiä mummille.

Näkyi selvästi mm. lahjojen kohdalla. Serkut sai jouluna aina jonkun kalliin hienon lelun, minä lähikaupan halpispipon tai alelaarin värityskirjan.

Vierailija
4/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei nuo yökyläilyjen ja reissujen loppumiset johtuneet isovanhempien ikääntymisestä?

Omat vanhempani nimittäin ehtivät kunnolla viettää aikaa vain ensimmäisten lastenlasten kanssa, sitten tuli sairaudet ja iän tuoma yleinen raihnaus esteeksi.

Vierailija
5/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei nuo yökyläilyjen ja reissujen loppumiset johtuneet isovanhempien ikääntymisestä?

Omat vanhempani nimittäin ehtivät kunnolla viettää aikaa vain ensimmäisten lastenlasten kanssa, sitten tuli sairaudet ja iän tuoma yleinen raihnaus esteeksi.

Minulle kävi juuri näin. Sanottiin ihan suoraan, ettei jakseta enää ja yökyläilyt ja lastenvahtiminen päättyy. Vanhemmat saivat, nuoremmat jäivät ilman.

Vierailija
6/6 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi juuri näin. Sanottiin ihan suoraan, ettei jakseta enää ja yökyläilyt ja lastenvahtiminen päättyy. Vanhemmat saivat, nuoremmat jäivät ilman.

Niin, se on elämää. Olisitko sitten onnellisempi, että vanhempasi eivät olisi sinua tehneet, kun isovanhemmat eivät enää jaksaneet hoitaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme