Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla mielenterveysongelmiin vaikuttaa ratkaisevasti hyvä seura

28.09.2015 |

Paha olo, ahdistus ja pakko-oireetkin helpottaa, jos vaan on ollut piristävässä seurassa, jossa tuntuu hyväksytyltä. En tosiaan sano, että näin helppoa masennuksen hoito on, mutta olen yllättynyt miten paljon se omalla kohdallani vaikuttaa. Ja siis kun ne vaikeudet itsellä on aika pahojakin usein.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Vierailija
2/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä seurassa sulla on paha olo? Tee asialle jotain ettei sun tarvi olla siinä seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:27"]Missä seurassa sulla on paha olo? Tee asialle jotain ettei sun tarvi olla siinä seurassa.
[/quote]

Äitini ja siskojeni, joidenkin ystävien kanssa. Olen terapiassa ja pariin kaveriin olen ottanut etäisyyttä/harkitsen luopumista, joiden olen huomannut tuovan mulle pahaa oloa. Sitä on välillä vaikea huomata, mikä on masennuksen aiheuttamaa negatiivista ajattelua ja mikä on oikeasti vaan huonoa seuraa. Enhän voi kaikkia ihmisiä vaan poistaakaan. Mutta hyvässä seurassa oltuaan huomaa eron, kun vertaa arvostelijoihin! Ap

Vierailija
4/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa että APn mt-ogelmat ovat kovin vakavia, vaikka tottahan tuo on. En halua alkaa kilpailemaan silti että kenellä on vakavimmat ongelmat. Mutta monet mt-ogelmat saavat ihmisen eristäytymään muista ihmisisä, tai se on jo yksi mt- ongelma.
Sitten jos pystyy olemaan seurassa, niin ongelma on jo poistunut.
Minä taas jos huomaan olevani hyvässä seurassa ja viihtyväni tiedän että nyt pukkaa hypomaniaa päälle ja kun maniaa pukkaa en edes itse tiedä mitä tapahtuu

Vierailija
5/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon mt-potilaita ystävinä. Monet ovat avautuneet siitä ettei minunlaisia, heidät sellaisenaan hyväksyviä, löydy kovinkaan helposti. Minulle heidän ei tarvitse esittää, he saavat olla lääväksi päässeessä kodissaan pieruverkkarit päällä, enkä heitä syyllistä. Minulle he ovat se henkilö joka on siellä sairauden ja ulkokuoren takana, eivät se meikattu hymy ja tiptop-koti. Jonkin ajan päästä he jaksavat laittaa elämäänsä kuntoon, ei sen takia että heitä painostetaan ja syyllistetään, vaan siksi että he tekevät sen itseään varten.

Jos terve ihminen viihtyy paremmin seurassa jossa hänet hyväksytään eikä koko ajan haukuta, syyllistetä ja lytätä, niin ei kai se mikään ihme ole että mt-potilas kokee sen, ei ehkä selvemmin, mutta nopeammin. Mt-potilas kun syyllistää itseään, terve alkaa voida pahoin pidemmän ajan päästä koska ei jo valmiiksi syyllistä itseään.

Terve en ole minäkään, mutta mielenterveyteeni ei se ole vielä päässyt vaikuttamaan, vaikka monet tahot tuntuu ottavan tehtäväkseen saada minulle se masennus, koska en voi olla mistään muusta syystä uupunut välillä. Sitten he voisivat itseensä tyytyväisinä julistaa olleensa oikeassa, masennustahan se vain olikin eikä mikään krooninen kipu mikä minua uuvuttaa. Ja sitten syyllistää vielä lisää.

Vierailija
6/6 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Hyvää seuraa on vain todella vaikea löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi