Kielsin nuotin vierestä laulavaa anoppiani laulamasta vauvallemme
Anoppini on siis epämusikaalisin ihminen ikinä. Jos hän laulaa vauvalleni vaikka Jänis istui maassa, niin ehkä kaksi nuottia osuu kohdalleen, ja nekin väärässä tempossa. Ja tästä huolimatta hän kokee jotenkin ihmeellisesti velvollisuudekseen "laulaa" koko ajan lapsellemme, joka on nyt puolivuotias.
Olen itse soittanut ja laulanut koko pienen ikäni, ja koko perheeni on todella musikaalinen. Vaarini on soittanut mm. Helsingin Sinfoniaorkesterissa ja isoveljeni opettaa Sibiksessä laulua. Tämän valossa voinette ymmärtää, että en todellakaan halua altistaa vauvaamme musiikilliselle "junttiainekselle".
Esitin siis pyyntöni anopilleni todella kohteliaasti, mutta siitä huolimatta hän veti herneet syvälle nenään. Ja niin veti myös appiukko, ja sen jälkeen oma mieheni. Miten se voi olla niin vaikea käsittää, että pidän tuota kakofoniaa suunnilleen yhtä pahana kuin tupakointia samassa autossa, jossa vauvamme matkustaa? Mielestäni en pyytänyt kohtuuttomia. Ja ilmeisesti se epämusikaalisuus tarttuu, koska mieheni on musikaalisesti yhtä "sokea" kuin äitinsäkin.
Kommentteja?
Kommentit (16)
En tiedä mikä on Helsingin sinfoniaorkesteri, tarkoittanet Porvoon musiikkiopiston oppilasorkesteria.
Mutta asiaan. Mun anoppini on törkeän epämusikaalinen, mutta laulanut aina lapsilleen. Lapsista tuli ammattimuusikoita. Suurinta musikaalisuutta on se, että musiikki herättää tunteita.
Enpä enää kävis teiän lasta kattomassa.
Taidat olla provo tai vaan typerys.
Ei epämusikaalisuus tartu, se periytyy. Olet provo.
No tuskin teidän lapsi pidemmän päälle ymmärtää jos anoppi laulaa nuotin vierestä. Ihan sama. Ei se siihen lapseen tartu, kun hänestäkin varmasti tulee yhtä suuri musikaalilahjakkuus kuin koko perheestäsi niinkuin väität :) taidat olla vähän hölmö
Mua sattuu välillä korviin muiden laulelut mut puren vain hammasta. Mä laulan ja soitan sit kotona senkin edestä. Kyllä musiikki kuuluu silti kaikille!
Ei tämä välttämättä ole provo... mammahormonit... :D anna anopin laulaa, ei mene lapsi siitä pilalle. Myös nuotin vierestä laulettu kehittää lastasi, hänhän kuulee sitten sinulta oikeat versiot lauluista.
Huono provo. Sellaisia on täällä koko alkuillan yritelty...
Ymmärrän täysin. En ole kehdannut kieltää. Siis kärsimme
Äänellään se variskin raakkuu ja sävelkorva on synnyinlahja tai sitten sitä ei ole, huolimatta siitä kuinka nuotin vierestä mummo laulaa...
Mä olen äärimmäisen epämusikaalinen, tulee äitini suvusta. Eipä se estänyt lapsiani perimästä isäni suvun musikaalisuutta, vaikka joskus laulelinkin. Esikoinen säveltääkin.
Minulla oli musiikkinumero 6-7, kunnes vaihdoin 5 lk koulua ja se nousi ysiin.
Niin minäkin olisin vetänyt. Lapselle on parasta, että hänellä on välittävä mummo, joka laulaa lapselle ja osoittaa näin rakkauttaan. Heillä on pieni yhteinen hetki.
Voi kiesus taas. Joo itekki oon musikaalinen ja rakastan musiikkia, soitan ja laulan lapselle tosi paljon. Ja ei tulis MIELEENKÄÄN että valittaisin jollekin joka vähän sattuu nuotin vieressä menemään, oon vain onnellinen, jos joku ihana mun lapselle laulaa. Voi raukkaa lasta ku on noin takakireä äiti, musikaalisuus on perinnöllistä mutta niin valitettavasti moni muukin asia... käy aivan sääliksi jos pieni lapsi teillä laulaa nuotin vierestä, toivottavasti et ainakaan lasta kiellä laulamasta :(
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 22:21"]
Voi kiesus taas. Joo itekki oon musikaalinen ja rakastan musiikkia, soitan ja laulan lapselle tosi paljon. Ja ei tulis MIELEENKÄÄN että valittaisin jollekin joka vähän sattuu nuotin vieressä menemään, oon vain onnellinen, jos joku ihana mun lapselle laulaa. Voi raukkaa lasta ku on noin takakireä äiti, musikaalisuus on perinnöllistä mutta niin valitettavasti moni muukin asia... käy aivan sääliksi jos pieni lapsi teillä laulaa nuotin vierestä, toivottavasti et ainakaan lasta kiellä laulamasta :(
[/quote]
No olisi tuo tässä perheessä sen luokan häpeä, että harkitsisin vakavasti lapseni antamista adoptioon. ap
Kuinka sä voit olla noin dorka?
dorkaprovo....
en olisi ihan heti uskonut että maailmaan mahtuu noin tyhmää ihmistä, mutta nyt tuli sekin nähtyä.