Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana, mutta rinnat ei kipeät!

04.10.2006 |

Tuossahan otsikossa se lyhykäisyydessään tulikin jo.

Eli olen nyt raskaana viikolla 5+0 ja rinnat eivät ole ollenkaan kipeät. Minulle on tehty PAS ja tukena on Luget 2x200mg ja Zumenon 2tbl/pvä. Aikaisemmin tuoresiirrosta plussatessani rinnat olivat kipeät jo hyvän ajan ennen punktiota, nyt ei mitään!!!!

2 testiäkin on tullut tehtyä, molemmat plussaa (ei veritestiä).

Onko jollain muullakin rinnat tulleet vielä myöhemmin kipeeksi? Taidan täällä hätäillä liikoja, mutta pelottaa että jokin on vialla. Taustalla km kesäkuussa -06.

Onko kohdunulkopuolisesta- tai tuulimunaraskaudesta jonkinlaisia oireita? Täällä sellaistakin pelkään. Ultraan menen reilun 2 viikon päästä.

Kiitos teille!

Rantis rv5+0

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet voivat olla hyvin erilaiset. muistaakseni mulla esikoista odottaessa rinnat kipeytyivät aikaisemmin, tässä raskaudessa eivät olleet kipeät useaan viikkoon.

Eliane 18+2

Vierailija
2/13 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet vaihtelevat _NIIN_ paljon.....Itselläni ainakin rinnat olivat kipeät, eivät olleet, olivat, eivät olleet ja olivat...etten siitä kyllä lähtisi vetämään johtopäätöstä vaan LUOTTAISIN noihin testeihin ;)

ONNEA KOVASTI PLUSSASTASI & TURVALLISTA SEKÄ ANTOISAA & NAUTINNOLLISTA RASKAUSAIKAA!!! Älä murehdi vaan N-A-U-T-I :D

Toivottelee: Je_Ni 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri aloittaa samanlaisen aiheen! Eli mullakaan ei ole rinnat yhtään arat, ei sitten yhtään. Ei mitään jomotusta, nännien arkuutta, vihlontaa, ei siis yhtikäs mitään. Rinnat tuntuu sellaiseslta normi" löllöiltä" , eli eivät ole edes yhtään pinkeät. MIssään vaiheessa ei ole ollut arkuuutta vielä. Ja tänään on 5+5. Pelko ja huoli on mullakin kova, aikaisempien pettymyksien takia.

Aluksi mulla oli etovaa oloa ja jouduin yökkimäänkin, mutta tämä oli siis jo viikolla 4 heti plussauksen jälkeen, ja nyt ei taas ole ollut mitään oireita vajaaseen viikkoon...

Mielessä kaihertaa viime kerran km, kun olin niin vähäoireinen koko ajan...:( Mulla on ultra vasta 7+4, eli 17.10...en ymmärrä, miten jaksan odottaa sinne asti. Aikaisempia aikoja en saanut klinikalta. Miten jotkut ovat käyneet jo esim. 6+3 tai jotain? Näkyykö silloin jo mahdollinen syke? Kun klinikalta sanottiin, että eivät ultraa ennen kuin 7+0 on täynnä.

Mutta yritetään nyt ajatella niin, että raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan! Tsemppiä meille!

Vierailija
4/13 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itselläni ei ollut alkuviikkoina yhtään mitään oireita. Eli jos niistä olisi jotain pitänyt päätellä, olisin voinut todeta etten ole raskaana. Ihan turhaan olin siis kymmenet kierrot kytännyt rintojen arkuutta, metallin makua suussa, nippailuja vatsassa, huonoa oloa jne jne jne.

Raskauspäiväkirjastani tarkistin, että oireet ovat alkaneet ilmaantua joskus rv 6+ jotain, enemmänkin loppupuolella. Kyllä niitä sitten pikkuhiljaa tulikin ihan roppakaupalla, joten kärsivällisyyttä kehiin! : ) Oireet kyllä menee ja tulee miten sattuu, pahoinvointikin katosi välillä ja rinnat ei sitten kipeydyttyään olleetkaan joka päivä yhtä arat, mikä tietysti nosti taas huolestumiskäyrän punaiselle. Mutta ainakin vielä toistaiseksi tässä mennä porskutetaan! : )

Ja noista rinnoista vielä, itse huomasin ainakin, että niihin vaikutti sekin millainen päivä oli ollut. Pitkän päivän jälkeen illalla olivat kipeämmät kuin päivänä, jolloin saattoi ottaa rauhallisesti ja olla vaikka kotona.

Onnea raskauteen!

syyssäde rv 20+3

Vierailija
5/13 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta rinnat kipeytyivät todella aroiksi jo ennen plussatestiä ja olivat todella kipeät muistaaakseni viikolle 16 asti. Tässä toisessa raskaudessa rinnoissa ei ollut yhtään arkuutta ennen viime viikon loppua ja nyt on menossa rv 8+5. Itsekin olin huolissani kun rinnat eivät kipeytyneet heti alussa kuten ensimmäisessä raskaudessa ja pelkäsin, että kaikki ei ole kunnossa. Kahden viikon takaisessa ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin.

Näin paljon voi siis oireet vaihdella samankin ihmisen eri raskauksissa joten ei syytä huoleen.

Vierailija
6/13 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti!

Lupaan lopettaa turhan puristelun, NYT!

Jotenkin sitä vaan ajattelee, että niiden PITÄÄ olla heti kipeet. IVF tuoresiirrosta plussanneena niin olikin. Nyt sitten sen takia tämä hermostuttaa....

Olen mittaillut ruumiinlämpöänikin ja onhan sekin sen puoli astetta normaalia korkeampi.

Viimeksi kun minulla oli km, niin oireet loppuivat seinään. Kävin ylimääräisessä ultrassa rv10+0 ja vaavi oli kuollut noin paria viikkoa aijemmin. Myös oireet olivat loppuneet heti " kuolemisen" aikaan.

Sitä vaan olis jotenkin niiiin raskaana, jos vaikka kerran oksentais!

Je_Ni: sinäkin vielä täällä! Nyt jo synnyttämään se vauveli! Tahdotaan kuulla jo synnytyskertomuksesi! OIKEIN paljon Tsemppiä tulevaan! : ))))

Rantis *kiitollisena vastauksista*

Vierailija
7/13 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit tuosta alkuraskauden ultra-ajasta. Itse kävin viimeksi rv6+2 ultrassa. Siellä näkyi ruskuaispussi ja muutaman millin alkio, jonka sydän pomppi lääkärin mukaan. Kyllä sen pienen värinän itsekin näki, kun oikein pinnisteli. Ilmeisesti tärkein tieto tuolloin oli, että alkio on kohdussa.

Nyt otin itsekin varmemman päälle ja varasin ajan vasta rv7+2. Silloin ainakin näkyy jo jotain. Minulla se on 20.10. Tosi samoissa siis mennään!

Rantis rv5+1

Vierailija
8/13 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan oireissa, että rinnat kipeytyvät.... Minullakin rinnat kipeytyi monesti hoitojen aikana, mutta ei tässä plussaan johtaneessa kierrossa!!! Rinnoissa ei ollut mitään fiiliksiä ennen rv8! 2 kertaa ultrattu, joten kaikki ok, vaikkei tissit asiaa havainneetkaan! =)

Vierailija
9/13 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla muistakin, joilla ei rinnat ole kipeytyneet. Kun aina toitotetaan, että rinnat arat jo heti plussan aikoihin. Sitä on vaan niin paniikissa koko ajan...kyllä te tiedätte!:)

Mitenkähän sitä jaksaa kaks viikkoa sinne ekaan ultraan? ...Pitää vaan ajatella, että siihen asti AINAKIN olen raskaana, perhana! :-D

-Mondis 5+6

Vierailija
10/13 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ei kipeät eivätkä kasvaneet, vaikka olen pienirintainen ja odotin jotain " mehevöitymistä" . Ei niin mitään, vaikka kuinka tarkkailin, kun kaikki sanoivat, että kipeytyy hirveän kipeiksi. Joskus myöhemmässä raskauden vaiheessa pikkusen nännit tummunut, siinä kaikki. Ihan pikkusen rinnat kasvaneet/ pingottuneet ,kun maito noussut rintoihin synnytyksen jälkeen. Siinä kaikki.

Vierailija
11/13 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ei kannata huolestua, jos rinnat eivät tunnu aroilta. Itselläni ei koko raskausaikana rinnat olleet yhtään arat missään vaiheessa eivätkä myöskään kasvaneet. Samat rintaliivit mahtuivat synnytykseen saakka. Jossain vaiheessa vain nännipihat tummuivat ja rintakehässä alkoivat verisuonet näkyä selkeämmin. Myöskään pahoinvoinnista en kärsinyt missään vaiheessa eli nämä klassiset oireet eivät tule kaikille. Ja kaikki meni hyvin loppuun asti :)

Onnea odotukseen!

Vierailija
12/13 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nosti toivo taas meillä päätään...

MUlla menossa PP7 ja oon jo murehtinu että ku ei o rinnat tippaakaan kipeet vaikka lugejakin laitan...

IVFssä oltiin ja siirrettiin siis sellanen hedelmöittyny munasolu, jakaantumisesta ei tietoa kun siirto oli heti punktiota seuraavana päivänä.. Onnistuukohan lie..

Ekassa raskaudessa mulla oli ihan inssistä ja ovulaatiosta asti rinnat niinku tosi pinkeet ja kipeet. Ja muutenkin oli ihan erilainen olo ku nyt. Tosin se raskaus päätty rv 21+5 reilu vuosi sitten.

NYt ois niin hyvät mahikset saada vauva, mut mut... Pitää vaan jaksaa toivoa...

Trust ja PP7

Vierailija
13/13 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon eilen plussannut PAS-hoidosta ja tänäaamuun asti rinnat olleet turvonneet, arat ja nännit kipeät. Vaan ei ole enää. Nyt oon koplaillut niitä vaikka kuinka paljon eikä oo enää yhtää kipeät eikä turvonneet. Itken jo täällä että tässäkö tämä oli?! ;(

Teillä muilla kuulostaa siltä että jos rinta-arkuutta ei ole ollut niin sitä ei ole ollut plussauksenkaan aikoihin. Mulla kuitenkin ollut, mutta nyt loppunut kuin seinään.

apua....