Onko väärin, jos sanon joskus ihan suoraan väkivaltaiselle ihmiselle hänen käytöksestään?
Sanoin, että ei saa tehdä niin ja kerroin siitä, mitä ne hänen tekemänsä asiat tekevät ihmisen terveydelle pidemmällä aikavälillä. Hän hermostui minulle poikkeuksellisen pahasti asiasta ja sanoi, että ahdistelen häntä, kun mainitsin asiasta. Mutta pakko mun on joskus sanoa se, että en hyväksy hänen käytöstään tiettyjä tuttujamme kohtaan ja että se on vahingollista ihmiselle. Miten ratkaisisin tilanteen? Joudun olemaan tämän ihmisen kanssa tekemisissä kuitenkin.
Kommentit (12)
Sun pitää pistää välit kokonaan poikki jos käytös ei muutu.
Sano jämäkästi "EI!"
Ja kilisytä avainnippua.
Tämä on oikean poliisin antama neuvo väkivaltaa kohdatessa.
Vierailija kirjoitti:
No siis rikosilmoitus...?
Se on turhaa, kun hän harvemmin aiheuttaa kovin näkyviä vaurioita. Tietää, mihin lyö ja tietää, miten vaikkapa painaa kaulaa ym. Joskus on tullut isompaakin seurausta, kuten aivotärähdyksen yhteydessä (muttei sitäkään näy kuvissa). Kerran meni luita tosin poikki. Hän perustelee asiat loogisesti ja on aika ronski tavallaan.
No et tietenkään tehnyt mitään väärää. Sellaisia ne väkivaltaiset ihmiset on että eivät muka koskaan tee mitään väärää ja sysäävät syyn muille. Oikein olet toiminut. Tottakai saa sanoa mitä mieltä on, jos toinen toimii väärin tai jopa laittomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on turhaa, kun hän harvemmin aiheuttaa kovin näkyviä vaurioita. Tietää, mihin lyö ja tietää, miten vaikkapa painaa kaulaa ym. Joskus on tullut isompaakin seurausta, kuten aivotärähdyksen yhteydessä (muttei sitäkään näy kuvissa). Kerran meni luita tosin poikki. Hän perustelee asiat loogisesti ja on aika ronski tavallaan.
Rikosilmoituksen tekeminen ei koskaan ole turhaa.
Älä ole tekemisissä. Ei hänellä ole samaa tunnelämää tai omaatuntoa kuin jollakin toisella. Tai havahtuu myöhemmin, jos on jotain jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoituksen tekeminen ei koskaan ole turhaa.
Sellaista aiviopierua siellä sitten. Ihan kiinnostaa tietää maksatko veroja?
Ap miten niiin väärin? Sulla on täys oikeus huomauttaa toisen asiattomasta käytöksestä. Ei aiheesta huomauttamista ole rikoslaissa kriminalisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä olet hänen kanssaan vielä niin olet ihan yhtä kipeä kuin hänkin. Ei ole sellaista asiaa mikä oikeuttaa pahoinpitelemään toista ihmistä. Ei ole oikeutta käydä toiseen käsiksi. Ei vaikka se toinen soittaisi suutaan.
Itsepuolustus on toki poikkeus. Sitäkin saa harrastaa vaan siihen saakka että pahoinpitelijä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo asia on ahdistanut minua jo pidempään. Tällaisesta ei voi oikein puhua kenellekään edes. Olen koettanut vedota hänen omaantuntoonsa aiemmin. Sama henkilö on satuttanut minua useamman kerran.
Jos sä silti olet hänen kanssaan vapaaehtoisesti tekemisissä niin et ole kovin viisas.
Tuo asia on ahdistanut minua jo pidempään. Tällaisesta ei voi oikein puhua kenellekään edes. Olen koettanut vedota hänen omaantuntoonsa aiemmin. Sama henkilö on satuttanut minua useamman kerran.