Mitä ruoaksi?
Minulla on kaapissa makkaroita, kasviksia (mm. kaali, kukkakaali, paprikaa, porkkanoita, bataatti, perunoita. Voi olla muutakin.) kermaa, mausteita, öljyä, maitoa, kananmunia. Jauhelihaakin on, mutta se on pakasteessa.
Ja minulla on n. 200 asteinen uuni. Juuri laitoin hiilet alas, joten voisin vaikka saman tien laittaa jotain sinne kypsymään.
Antakaa vinkkejä. Reilu tunti aikaa saada ruoka pöytään.
Toki vinkit siitä, mitä voisin laittaa yöksi uuniin hautumaan huomista varten, ovat myös tervetulleita.
Kommentit (7)
Potut kiehumaan, muut kasvikset uuniin ja toiseen astiaan makkarat ja myös ne uuniin. Sitten teet jonkun "marinadin" uunikasviksille ja laitat vähän rock n rollia eli jämäkät kisamausteet. Kasvikset ovat jo ottaneet tässä välissä lämpö niin kaadat marinadi kasviksille, imeytyy hyvin. Itse laitaisin vielä perunat keittämisen jälkeen samaan marinadiin ja uuniin. Itse jättäisin tomattimurskan pois kasviksista, ehkä makkaralle käy.
Minun pikapika ohje, kyllä noista lähtöaineista jotakin saat aikaan.
Kerro sitten miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Potut kiehumaan, muut kasvikset uuniin ja toiseen astiaan makkarat ja myös ne uuniin. Sitten teet jonkun "marinadin" uunikasviksille ja laitat vähän rock n rollia eli jämäkät kisamausteet. Kasvikset ovat jo ottaneet tässä välissä lämpö niin kaadat marinadi kasviksille, imeytyy hyvin. Itse laitaisin vielä perunat keittämisen jälkeen samaan marinadiin ja uuniin. Itse jättäisin tomattimurskan pois kasviksista, ehkä makkaralle käy.
Minun pikapika ohje, kyllä noista lähtöaineista jotakin saat aikaan.
Kerro sitten miten meni.
Tuo "marinadi" kiinnostaa. Mitä siihen laitat? Itse olen laittanut uunikasviksille vain öljyä, suolaa ja joskus pippuria, mutta joku tujumpi/monipuolisempi maustos kiinnostaisi.
Kasvikset laitoin uuniin ritiläpellille, ja makkarat myös. Makkaroita ei riitä kaikille, joten rikoin toiseen vuokaan pari kananmunaa, ja siihen sipulirenkaita päälle. En ole ennen tuota tehnyt, joten katsotaan, mitä siitä tulee.
En tykkää häärätä hellan ääressä, joten hyödynnän usein tuota lämmitysuunia ruoanlaitossa. Ei siis ole varsinainen leivinuuni, mutta kyllä siellä aina jotain paistaa. Ja etenkin hauduttaa yön yli.
AP
Jos perusainekset löytyy: öljyä, soijaa, sinappia, hunajaa tai siirappia, grillimauste (sitruunaa jos kala, broileri) itse tykkää säveltää keittiössä mutta maltti pitää muistaa, esim soijassa ja grillimausteessa on suolaa. Ruuan laitto on kivaa ja hauskaa ja saa sitten syötyä jossakin vaiheessa.
Kyljekset. Ovat minusta helppoja ja hyviä. Niihin tarvii vain jauhoja, raakaa kanaa, munaa jne.
Ai niin, myös vehnä, ohra ja ruisjauhoja löytyy, sekä riisiä, pastaa couscousia yms. Ja tomaattimurskaa.