Karsinat talojen kyljessä eli terassit
Kertokaas terassinvärkkääjät, miksi teette rumia laitureita ja karsinoita talojenne kupeisiin, vaikka ahkeran sahailun ja ruuvaamisen tuloksena syntyneessä hökötyksessä harvemmin on väkeä sen valmistumisen jälkeen. Kaikkea rompetta sinne kannetaan keväällä ja syksyllä pois tai jotakin sekalaista tavaraa on säilössä ympäri vuoden. Mutta missä ovat on viihtyjät ja nautiskelija, jotka ovat nuo talojenpilaajat rakentaneet? Ajelehan kesällä milloin tahansa katselemassa ok-taloalueilla tai ihan vaan ohikulkeissasi, niin huomaat: tyhjät ovat aitaukset.
Kommentit (28)
Siinä on kesällä kiva grillata ja juoda kaljaa.
Jaa. Lähinnä sanoisin että 24/7 niillä on väkeä kun kelit ovat hyvät.
Mulle on ihan sama mihin muut käyttää terassiaan, meillä ne on erittäin kovassa käytössä koko ajan kun on riittävän lämmintä. Kaikki ateriatkin syödään terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mihin muut käyttää terassiaan, meillä ne on erittäin kovassa käytössä koko ajan kun on riittävän lämmintä. Kaikki ateriatkin syödään terassilla.
Meillä myös, lisäksi terassiin on upotettu poreallas, joten todellakin tulee vietettyä kesällä aikaa siellä.
Heh. Minäkin kutsun niitä karsinoiksi. Samahan se on kahviloiden ja ravintoloiden terasseilla, kiitos alkoholilainsäädäntömme.
Pidän terasseista mutta ilman kaiteita kiitos! Jos korkeutta on vaarallisesti niin sitten, muuten ei.
Mihin aikaan yleensä käyt kyttäyskeikalla?
Mä teen 3 vuorotyötä, etten edes joka kesäpäivä karsinoi, kun nukun. Mut heti kun aika sallii, istun siellä kahvikuppini kanssa.
Eihän kukaan uskalla nauttia omasta pihasta, kun kattoo, et taas se kyttääjä ajelee hitaasti ja tuijottaa pihoille. Jää kotiin ap.
Eikö sinulla ole kavereita? Kesällä aina kokoonnutaan viettämään yhdessä aikaa. Syödää, juodaan, jutellaan.
Meillä vielä sen lisäksi lasitettiin tuo "karsina". On kyllä kiva istua siellä, lähes koko kesän käytössä jopa sadepäivinä, kissat tykkää loikoilla auringonpaisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös, lisäksi terassiin on upotettu poreallas, joten todellakin tulee vietettyä kesällä aikaa siellä.
Meillä se on eri terassilla eri puolella taloa, ei ruokapöydän vieressä. Mutta jos sekin lasketaan, sitten terassien käyttö on ympärivuotista, meillä porealtaassa vietetään eniten aikaa syksyllä ja talvella. Lapset käy monta kertaa viikossa siinä.
Omakotitalo ei ole talo eikä mikään jos ei pihalla ole terassia, tramboliinia ja paljua, ne ovat maamme tunnusmerkkejä vauraudesta ja jotkut pröystäilevät naapureiden kiusaksi lukemattomilla puutarhatontuilla, joka kielii jo merkittävästä asemasta yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne aidat terassien ympärillä on aina hirveän näköisiä. En tajua mikä niiden funktio ylipäätään on.
Et tajua mikä funktio on kaiteella kun pudotusta maahan on 16c cm? Kaikkea sitä leipä elättää :D
Meillä onkin terassilla porsas, että karsina on ihan osuva nimi kyllä. T. J. Unttila
Astun sinne keittiön ovesta ja istahdan puutarhakeinuun kahvikupin kanssa aina kun sää sallii.
Aina se jaksaa yllättää, millaisista asioista jotkut keksivätkin ärsyyntyä. Niin kuin nyt toisten ihmisten terassit, jotka eivät aloittajan elämään vaikuta millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne aidat terassien ympärillä on aina hirveän näköisiä. En tajua mikä niiden funktio ylipäätään on.
Et tajua mikä funktio on kaiteella kun pudotusta maahan on 16c cm? Kaikkea sitä leipä elättää :D
160 cm :D ei sentään 16.
Tosi harmi kyllä kun meidän talon terassi ei ole julkisivun puolella, joten sen olemassaoloa ei kadulta edes huomaa :(
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo ei ole talo eikä mikään jos ei pihalla ole terassia, tramboliinia ja paljua, ne ovat maamme tunnusmerkkejä vauraudesta ja jotkut pröystäilevät naapureiden kiusaksi lukemattomilla puutarhatontuilla, joka kielii jo merkittävästä asemasta yhteiskunnassa.
Pitäisikö minun esittää jotain muuta kuin olen? Sekö on elämän tarkoitus? Jos olen työläinen vailla merkittävää yhteiskunnallista asemaa, niin pitäisikö minun yrittää luoda ympärilleni intellektuelli ilmapiiri, jotta kaltaisesi olisivat tyytyväisiä? Sillä ylpeilisin sisätiloissa kyykkien. Juu ei.
Rivitalojen pihat terasseineen ovat pahimmillaan hirveitä häiritsijöitä, varsinkin jos sekaan sattuu muista piittaamattomia. Tupakoidaan ja juopotellaan, "seurustellaan" ja tapellaan päivä- ja yökaudet. Siihen päälle sitten vielä musiikin soittaminen tai radion huudattaminen, trampoliini, poreallas, grilli, kiljuvat lapset, haukkuvat koirat... Enää ikinä en muuta rivarin. Ihana asua kerrostalossa!