Miten eroon ihmisvihasta?
Olen hieman huolissani itsestäni, koska olen alkanut vihaamaan ihmisiä entistä enemmän. Ilmeisesti ketään ei enää kiinnosta kenenkään muun hyvinvointi, koska kaikki ajattelevat vain itseään ja näen tästä esimerkkejä joka päivä kun menen ulos. I
hmiset heittävät roskat maahan, vaikka lähin roskis on puolen metrin päässä. Minkälainen mulkero heittää roskat maahan kun roskis on niin lähellä? En usko sanalliseen ojentamiseen, koska jos aikuinen ihminen ei ymmärrä laittaa roskia roskikseen, niin ei siihen enää huomauttaminen auta. Jos siitä ei joutuisi vankilaan, voisin tapaa nämä ihmiset (siivoaisin ruumiit pois LOL).
Ihmiset jäävät keskustelemaan kavereidensa kanssa johonkin ahtaaseen kohtaan, josta kulkee paljon ihmisiä. Eikö kukaan katsele ympärilleen ja mieti, että tästä voisi ehkä siirtyä pari metriä johonkin sivummalle, ettei tähän muodostu kauheaa sumaa? Ottaen huomioon tilanteen yleisyyden voin sanoa ei.
Verenpaine kohoaa ja raivotauti yltyy vain ajatellessani tätä idiotismia, joten ehkä jätän esimerkit tähän. Tiedän, ettei tämä ole tervettä ja pelkään, että joku kaunis päivä vain napsahdan. Välillä toivoisin olevani joku psykopaatti, joka ei välittäisi mistään tuollaisesta typeryydestä. Olisi kuitenkin terveellisempää hyväksyä antaa anteeksi ihmisille, koska kukaan ei ole täydellinen. Olisi kuitenkin kiva, että joku joskus ajattelisi jotain.
Eli miten antaa anteeksi ihmisille tai vain lopettaa heidän vihaamisensa?
Niin. Ja en vihaa ihmisiä, jotka tunnen. Minua turhauttaa heidän typeryytensä, mutta todella vihaan vain kaikkia tuntemattomia.
Oireilen samalla tavoin, mutta lievemmin. Viha on kohdallani liian voimakas sana. Ratkaisuni on siihen kuuluisaan omaan kuplaan vetäytyminen. Vietän aikani fiksujen, muita arvostavien ja ystävällisten ihmisten seurassa. Olen myös miettinyt, että erityisherkkyyttä, jonka piirteitä löydän itsestänikin, onkin vain heillä, jotka eivät käyttäydy nykystandardien sallimissa rajoissa miten sattuu vaan pitävät kiinni vanhoista hyvistä käytöstavoista. Sen sijaan, että diagnosoidaan erityisherkkyyttä, voitaisiin diagnosoida suurin osa ihmisistä moukiksi, joille tärkeintä on minä-minä ja oma etu.