Naapuri lahjoitti tyttönsä vanhat vaatteet meidän 5v pojalle...
ja loukkaantui siitä kun poika ei halua niitä käyttää. Ymmärrän hyvin miksi koska kaikki melkoisen pinkkiä tai kimaltavaa.
Hän on semmoinen ylisuvaitsevainen "hyväksyn kaikki"-ihminen ja kaiken pitäisi olla niin sukupuolineutraalia että pahaa tekee.
No, poikani on yksilö ja hänellä on todellakin oikeus olla pukematta sellaisia vaatteita joista selkeästi kiusataan.
Nyt naapuri ei edes tervehdi kun mainitsin (hänen ihmetellessään) että ei olleet oikein poikamme makuun. Oli antanut ne sillä välin kun olin mieheni eli lapsen isän kanssa kylpylässä ja lapsenvahti oli ottanut ne vastaan. Ei siis ollut mahdollista meidän kertoa heti ettei sellaisia vaatteita kannata antaa.
Kommentit (11)
"Hei, kiitos kun toit meille vaatteita viime viikolla. Käytiin läpi ja ne ei oikein käyneet. Oli kuitenkin ihana ajatus, että tarjosit. Olisko teillä ketään muuta kenelle nää vaatteet voisi antaa?"
Kuinka vaikeaa tämä nyt oli???
2, hän joutui luovuttamaan sen sukupuolineutraalisuuden suhteen kun tyttönsä vaati vaaleanpunaisia vaatteita. Eikä halunnut että joutuu koulussa kiusatuksi. Ilmeisesti yrittää nyt tuputtaa ajatusmalliaan meille.
Uskokaa pois, tällaisiakin ihmisiä on.
3, onko sinulla ollut ikinä naapuria/tuttua joka vetää herneen sieraimeen joka asiasta ja hyvin herkästi? Ole iloinen, jos ei.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 16:43"]
Kuinkas se naapuri on ostanut tytölleen pinkkiä ja kimaltavaa jos kerran on niin sukupuolineutraali? Taisit keksiä koko jutun.
[/quote]
Aika monilla noista muka sukupuolineutraaleista kasvattajista se menee niin että tytöt saa olla tyttömäisiä prinsessoja ja pelkästään pojat "neutralisoidaan" muuttamalla nekin tyttömäisiksi prinsessoiksi.
4, se on vaikeaa kun hän ei puhu minulle eikä ota katsekontaktia. Jätänkö laatikossa ovelle?
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:00"]
4, se on vaikeaa kun hän ei puhu minulle eikä ota katsekontaktia. Jätänkö laatikossa ovelle?
Ap
[/quote]
Eikö noteeraa mitenkään jos soitat ovikelloa tms.? Mutta jos ei kerran halua niitä takaisin niin myy vaikka pois, vie kirppikselle tai Uffin laatikkoon tms.
Heh, mun 5-vuotias poika rakastaa pinkkiä ja kimalletta, 4-vuotias valitteli kun ei kaveritytön synttäreille voinut mekkoa laittaa (kun ei sellaista hänen koossa ole). Olen periaatteessa näitä sukupuolineutraaliuteen taipuvaisia enkä selittele lapsille tyttöjen ja poikien jutuista mutta kiusoittelun takia olen minäkin jättänyt kaikkein ilmiselvimmät tyttöjen vaatteet ostamatta. Mutta lapsia ja aikuisia on joka junaan, jos pyytämättä annetaan jotain niin ei voi vaatia että vastaanottaja on välttämättä halukas vaatteita pitämään ja pitäisihän hänenkin omasta kokemuksesta tietää ettei lapset välttämättä vedä päälleen mitä tahansa vaatteita. Toivottavasti saatte selvitettyä asian.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:00"]4, se on vaikeaa kun hän ei puhu minulle eikä ota katsekontaktia. Jätänkö laatikossa ovelle?
Ap
[/quote]
Pääsit sekopäästä eroon, onnea :)
Kuinkas se naapuri on ostanut tytölleen pinkkiä ja kimaltavaa jos kerran on niin sukupuolineutraali? Taisit keksiä koko jutun.