Mä nyt sitten laihdutin ja paino alkaa heti nousee takaisin.
Pudotin painoa 15kg ja olen nyt tyytyväinen. Nyt muutaman päivän mennyt laihduttamisen lopettamisesta. Ja miltei kilon näyttää paino enemmän! hieman raskasta.
Enkä ole mättänyt evästä naamaan vanhaan tyyliin. Oisinko eilenkin syönyt 2 ruisleipää ja pullan ylimääräistä + 1 light siideri, ajattelin että sellainen ei voi haitata. Lihon siis todella herkästi, näin oli vaikka joskus oli paljon lihastakin.
Mä olen ennemmin kuollut kuin läski, rakastan syömistä yli kaiken, mutta silti pitäs kituuttaa loppuelämä???? Mikään ei ole hyvä tässä asiassa. Miten tätä jaksaa... Miten tän painon saa pysymään nyt paikallaan???
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:58"]Ja täällä taas luonnostaan hoikat ja hyvägeeniset antavat hyviä elämänohjeita helposti lihoville.... *huoh* [/quote] Ei ole olemassa luonnostaan hoikkia, vain ihmisiä, jotka osaavat hallita painonsa aka syövät sen, mitä kuluttavat. [/quote] Miksi sitten en liho vaikka liikun päivässä alle 200 kalorisa ja peruskulutus on 2000. Syön yli 4000 kaloria päivässä? Tätä on ollut ihan pienestä pitäen. T. N30 167 cm 46 kg
[/quote]
Sinähän se olet sitten keksinyt ikilikkujan ja kumonnut termodynamiikan pääsäännöt! Pääset pokkaamaan piakkoin Nobelin palkinnon. Sinun kannattaa dokumentoida tarkasti tilanteesi ja pistää hakemukset vireille. Maailmansensaatio on odotettavissa.
Pari kiloa voi paino heitellä vaikka et olisi oikeasti lihonutkaan. Yksi pikku suklaapatukka tai pulla päivässä tai vaikka vaan pari kertaa viikossa kasaannuttaa lisäkaloreita. Kaikki piilosokeri veks, kahvista ja jogutista esmes. Neuvoisin vaan olemaan tarkkana ja todellakin maltillisesti vaan mitään ylimäärästä.
Jotta lihoisit kilon, tarvitset sellaiset 8000 kcal energiaa yli kulutuksen, eli n. 14 Big Macin verran. Jotenkin en usko että olet lihonut parissa päivässä kiloa. Todennäköisempi selitys on neste.
Hemmetin hyvä kysymys. Valitettavasti en tiedä vastausta. T:toinen samanmoinen
Jätät pullat ja siiderit nauttimatta?
Aloita selvittämällä itsellesi lihoamisen ja painon nousun/vaihtelun ero. Naisilla voi paino heitellä helposti sen kolme kiloa vuorokauden sisällä nesteistä ja hormonitoiminnasta riippuen. Ja totta kai kroppaasi kerää nestettä takaisin laihdutuksen jälkeen. Joku 2-3 kiloa tulee siitäkin helposti.
Vaihda vaaka mittanauhaan niin saat paljon totuudenmukaisemman kuvan.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:42"]
Pudotin painoa 15kg ja olen nyt tyytyväinen. Nyt muutaman päivän mennyt laihduttamisen lopettamisesta. Ja miltei kilon näyttää paino enemmän! hieman raskasta.
Enkä ole mättänyt evästä naamaan vanhaan tyyliin. Oisinko eilenkin syönyt 2 ruisleipää ja pullan ylimääräistä + 1 light siideri, ajattelin että sellainen ei voi haitata. Lihon siis todella herkästi, näin oli vaikka joskus oli paljon lihastakin.
Mä olen ennemmin kuollut kuin läski, rakastan syömistä yli kaiken, mutta silti pitäs kituuttaa loppuelämä???? Mikään ei ole hyvä tässä asiassa. Miten tätä jaksaa... Miten tän painon saa pysymään nyt paikallaan???
[/quote]
Itsestään selvää on, että paino alkaa laihdutuskuurin jälkeen taas nousta, kun palaa entisiin syömisiinsä.
Ylipaino tulee siitä kun syö enemmän kuin kulluttaa. Kuluttamaton ravinto keräytyy rasvana elimistöön.
Sitten aloitat laihdutuskuurin, eli syöt vähemmän kuin kulutat. Paino laskee.
Sitten lopetat laihdutuskuurin, ja syöt taas enemmän kuin kulutat. Paino alkaa nousta.
No mitä pitää tehdä. Ei ole vaikea päätellä. Pitää koko ajan ja loppuelämän syödä yhtä paljon kuin kuluttaa. Muuta keinoa pitää paino samana ei ole.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:44"]
Jätät pullat ja siiderit nauttimatta?
[/quote]
Yksi pulla ja yksi kevytsiideri = n.300kcal. Kyl ton verran täytyy pystyä kerran viikossa elämästä nauttimaan. Ap
Ja täällä taas luonnostaan hoikat ja hyvägeeniset antavat hyviä elämänohjeita helposti lihoville.... *huoh*
Vaihda se vaaka mittanauhaan kuten aiemmin neuvottiin, syö terveellisesti ja liiku. Liho et ainakaa. Ja kyllä yhden herkkupäivän kerran viikkoon pitää, kohtuudella.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:58"]Ja täällä taas luonnostaan hoikat ja hyvägeeniset antavat hyviä elämänohjeita helposti lihoville.... *huoh*
[/quote]
Ei ole olemassa luonnostaan hoikkia, vain ihmisiä, jotka osaavat hallita painonsa aka syövät sen, mitä kuluttavat.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:58"]
Ja täällä taas luonnostaan hoikat ja hyvägeeniset antavat hyviä elämänohjeita helposti lihoville.... *huoh*
[/quote]
Minä en ole mikään luonnostaan hoikka, päinvastoin pikkupenskasta asti lihava, ja ihan saman ohjeen joudun silti antamaan: Niistä ylimääräisistä leivistä ja pullasta ja siideristä se lihominen taas alkaa.
Eli joko elää hoikkana kieltäymyksessä, lihavana nautiskellen, tai näiden välillä jojoillen.
Mul kanssa nousi 8kg laihdutuksne jälkeen. Olen niin masentunut asiasta!!!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:58"]Ja täällä taas luonnostaan hoikat ja hyvägeeniset antavat hyviä elämänohjeita helposti lihoville.... *huoh* [/quote] Ei ole olemassa luonnostaan hoikkia, vain ihmisiä, jotka osaavat hallita painonsa aka syövät sen, mitä kuluttavat.
[/quote]
Ei voi olla totta, että joku oikeasti uskoo noin....
Olet ennemmin kuollut kuin läski? Prioriteetit terveellä pohjalla.
Jos haluaa ehdottomasti laihduttaa johonkin tiettyyn kilomäärään, kannattaa tähdätä pari kiloa sen tavoitteen alle ennen ylläpitoon siirtymistä. Sitten siinä on se pari kiloa varaa kerätä ne ns normaalit nesteet takaisin, jotka myös laihduttaessa lähtevät ensin. Itsekään en silti kilosta stressaisi, mulla vaihtelee jopa päivittäin paino helposti sen kilon tai kaksi.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:58"]Ja täällä taas luonnostaan hoikat ja hyvägeeniset antavat hyviä elämänohjeita helposti lihoville.... *huoh* [/quote] Ei ole olemassa luonnostaan hoikkia, vain ihmisiä, jotka osaavat hallita painonsa aka syövät sen, mitä kuluttavat.
[/quote]
[/quote]
Voipi laittaa tutkimusta, joka kumoaa väitteeni ;)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:05"]
Olet ennemmin kuollut kuin läski? Prioriteetit terveellä pohjalla.
[/quote]
Jep, lukenut liikaa av:ta. ;-)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole uskon asia, vaan termodynamiikan laki.
Hesarin artikkeli on hyvä laihduttamiseen liittyvistä myyteistä:
http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1432090238853
Jotkut syövät kuin linnut, mutta lihovat silti TARUA
Kehossamme on meneillään jatkuva tapahtumaketju nimeltä aineenvaihdunta. Sen ansiosta keho osaa muuttaa syömämme kalorit energiaksi ja solujen rakennusaineiksi. Heikkoa aineenvaihduntaa on tapana syyttää, kun laihtuminen ei yrityksistä huolimatta onnistu.
Heikko aineenvaihdunta on myytti, Mustajoki sanoo.
"Terveiden, samankokoisten ihmisten erot lepoaineenvaihdunnassa vastaavat korkeintaan pariasataa kaloria päivässä. Kovan treenin jälkeen aineenvaihdunta voi kyllä kiihtyä moneksi tunniksi."
Harvassa ovat myös ihmiset, jotka voivat syödä mitä vain lihomatta. Se tarkoittaa vakavaa ruuan imeytymishäiriötä, joka on harvinainen tila.