Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen ystäväni mukaan synnytykseen, tarvitsenko mitään mukaan?

Vierailija
23.09.2015 |

Eli huomenna käynnistetään synnytys, tarvitsenko itselleni mitään mukaan? En ole synnyttänyt niin kyselen siksi :) Miten voisin olla PARHAITEN avuksi ystävälleni? Hänellä ensimmäinen synnytys nyt. Kiitos neuvoista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osan sairaalakassista vein eilen ystävälleni, tänään saatiin tietää että huomenna käynnistetään niin vien loput tarpeelliset vauvalle yms :)

Vierailija
2/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät. Sulle ei tarjota ruokaa sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta saa yleensä sisäkenkiä, mutta jos sulla on jotkut puhtaat lipokkaat tai crocsit, ota ne. Parhaiten avuksi olet niin, että olet valmiina täyttämään synnyttäjän toivomuksia: selän hieromista tai painamista, veden tuomista, otsan pyyhintää. Tarvittaessa kädestä pitämistä. Voit vaikka vielä ennen käynnistyksen alkamista sanoa ystävällesi, että pyydä ääneen, kun jotain tarvitset.

Vierailija
4/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu sitten, että käynnistyksessä saattaa mennä muutama päiväkin ennen kuin lähtee käyntiin.

Itse menin perjantaina klo 8.00 ja synnytys käynnistyi lauantaina klo 15.30.

Vierailija
5/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukavat vaatteet, ja mukavat kengät. Ehkä jopa jotain vaihtovaatetta? Ja eväät! 

Minä kysyisin vielä ystävältä, jos ette ole näistä vielä puhuneet, että mitä toiveita hänellä synnytyksestä on? Että jos hän on liian kipeä sanoakseen mitään, sinä puhut hänen puolestaan.

Tsemppiä molemmille!

Vierailija
6/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mukavat ja joustavat vaatteet päälle niin mukavampi olla jos homma venyy pitkäksi.

Ja ota varavaatteet...jos vaikka synnyttäjä heittää yrjöt lattialle niin roiskuu ;)

Eväät.

Vierailija
7/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:39"]Varaudu sitten, että käynnistyksessä saattaa mennä muutama päiväkin ennen kuin lähtee käyntiin.

[/quote][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:39"]Varaudu sitten, että käynnistyksessä saattaa mennä muutama päiväkin ennen kuin lähtee käyntiin.

[/quote]

Oon tietoinen tästä :) huomenna tosiaan käynnistetään ja menen sitten heti sinne kun tulee kutsu että synnytys aloitetaan.

Vierailija
8/8 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksi ystävää tukihenkilöinä mukana käynnistetyssä synnytyksessä. Pakkaa mukaan mukavat vaatteet, evästä ja jotain tekemistä (kirja, käsityö, pelikortit tms.).

Olettehan keskustelleet, mitä äiti toivoo sinulta synnytyksen aikana? Toki siinä voi matkalla mieli muuttua, mutta edes summittaisesti, että oletko juttuseurana supistuksia odotellessa vai ihan fyysisenä tukena esim. äidin synnyttäessä seisaallaan vai jotain siltä väliltä. Keskustelkaa myös, mitä äiti haluaa, jos joutuu esim. leikkaussaliin. Hoidatko lasta sinä vai lastenosaston henkilökunta? Meillä päädyttiin hätäsektioon, jonka jälkeen, toiveeni mukaisesti, vauva pääsi ihokontaktiin toiselle tukihenkilölle, kun itse olin vielä heräämössä.

Onnea matkaan molemmille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme