Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehestä tullut laiska ja saamaton

Vierailija
03.04.2022 |

Olemme asuneet yhdessä vuoden verran. Alussa mies oli aktiivinen osallistumaan kotitöihin ja työnjako oli reilu ja kunnossa.

Nyt miehestä on tullut todella passiivinen. Usein joudun pyytämään tai kehottamaan vaikkapa tiskaamaan, ei oma-aloitteisesti tee paljoakaan. Jos pyydän, hän lykkää hommaa viimeiseen asti "ei ihan vielä, ihan kohta" jne. Sitten hän kiukuttelee, kun joutuu jotakin tekemään. Vaikkapa kaupassa käyminen; hän pitkin hampain suostuu menemään, mutta on sitten äkäinen.

Olen kysynyt syytä. Olen kysynyt, kokeeko olevansa masentunut. Ei kuulemma koe, eikä siltä kyllä varsinaisesti vaikutakaan. Ja jos tekeminen onkin jotain mielekästä - kaveri esimerkiksi pyytää käymään - on liikkeellä alta aikayksikön.

Joku varmaan sanoo, että älä sitten tee itsekään, kyllä se siitä sitten aktivoituu ja havahtuu. Vaan en halua elää pskan keskellä, joten jossain vaiheessa ne tiskit ja pyykit on hoidettava. Eihän tänne kehtaa ketään päästää kyläänkään, jos paikat ovat mullinmallin. Jossain vaiheessa siis itse nöyrryn ja hoidan homman itse, jos hän ei sitä tee.

Mikä ratkaisuksi? Tiedän, että mies eli suht pitkään poikamieselämää ennen meidän suhdetta. Mielelläni kohteliaasti kiitän, jos hoitaa jonkun homman, eli siitäkään ei ole kiinni, että pitäisin itsestäänselvänä hänen panostaan. Vaikka vastuu kuuluu molemmille, koen, että on ihan kohteliasta ja mukavaa kiittää toista siitä, kun tarttuu imurinvarteen ja lähtee kauppaan ja kysyy, tarvitseeko toinen sieltä jotain.

Asiat ovat muuten ihan kunnossa. Rakkauselämä on kunnossa, on paljon läheisyyttä ja hellyyttä. Seksielämäkin kunnossa. Keskusteluyhteys on muuten ok, käymme syvällisiä ja pitkiäkin keskusteluja milloin mistäkin. Mies on ihana ja rakas, tämä hänen laiskuutensa vaan välillä korpeaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lapsi, kyllä se sitten siitä helpottaa.

Vierailija
2/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tiskaatte käsin? Vuonna 2022???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä naimisiin, viis lasta ja joku homeinen okt jostain korvesta sen kanssa.

Vierailija
4/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys on tavallaan tiskaamista. Lisäksi jokaisessa asunnossa ei ole astianpesukonetta tai paikkaa sille.

Vierailija
5/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut astiat täytyy pestä käsin, kun eivät kestä konepesua.

- eri

Vierailija
6/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on saamaton niin eikö ole aika antaa jo?

Vierailija
7/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi tiskata käsin? 😀 Jos kahden ihmisen talous, ei sitä tiskiä päivässä ihan hirveästi tule.

Vierailija
8/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies hoitaisi noita, kun sinä kuitenkin jossain vaiheessa teet ne.

Vierailija
9/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu siivouspäivä erikseen. Silloin kerran viikossa aina siivotaan kämppä kuntoon, imuroidaan, pyyhitään pölyt, pestään vessa jne... Toki joka päivä järjestellään tavaroita jne. Mutta näin kämppä pysyy puhtaana. Käymme yhdessä kaupassa kerran viikossa. Me hoidetaan omat pyykkimme, on paljon selkeämpää niin. Tehkää tekin niin.

Vierailija
10/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on saamaton niin eikö ole aika antaa jo?

Aloituksessa taisi lukea, että seksielämä on aktiivista.

Vierailija
11/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kai olettaisi, että kun on yhteinen talous niin hommat hoitaa kumpikin eikä vain toinen. Lisäksi kun ennen on hoitanut, niin miksei enää hoida.

Vierailija
12/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia vastaavan kaltaisia avauksia olen saanut lukea niin monta kertaa tällä palstalla, että kai minun oikeasti pitisi kyetä olemaan erinomaisen iloinen ja onnellinen, että olen pysynyt sinkkuna, enkä ainakaan asettunut elämään kenenkään kanssa saman katon alle ja jakamaan arkiaskareita.

Vierailija
13/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sovittu siivouspäivä erikseen. Silloin kerran viikossa aina siivotaan kämppä kuntoon, imuroidaan, pyyhitään pölyt, pestään vessa jne... Toki joka päivä järjestellään tavaroita jne. Mutta näin kämppä pysyy puhtaana. Käymme yhdessä kaupassa kerran viikossa. Me hoidetaan omat pyykkimme, on paljon selkeämpää niin. Tehkää tekin niin.

Meillä pitää imuroida useammin kuin kerran viikossa, koska kissat. Kissanhiekkaa, nappuloita ja karvaa leviää väkisinkin ympäriinsä.

Vierailija
14/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kai olettaisi, että kun on yhteinen talous niin hommat hoitaa kumpikin eikä vain toinen. Lisäksi kun ennen on hoitanut, niin miksei enää hoida.

Tuohan on se usein parisuhteiden ongelma, mutta uskon että jotkut miehet vain tietävät, että nainen hoitaa kuitenkin nämä asiat, niin ei hänen tarvitse. 

Kannattaa jo nyt miettiä haluatko jatkaa tuota suhdetta, koska ei se varmasti mihinkään muutu. 

Vierailija
15/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi sen kanssa

Vierailija
16/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikuri käyttöön.

Vierailija
17/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia vastaavan kaltaisia avauksia olen saanut lukea niin monta kertaa tällä palstalla, että kai minun oikeasti pitisi kyetä olemaan erinomaisen iloinen ja onnellinen, että olen pysynyt sinkkuna, enkä ainakaan asettunut elämään kenenkään kanssa saman katon alle ja jakamaan arkiaskareita.

Joiltakin ilmeisesti sujuu ihan luonnostaan hommien jättäminen omalle "rakkaalle". Niin rakas ei puoliso kuitenkaan näille ole, että häntä pyrkisi kohtelemaan reilusti. 

Vierailija
18/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi korkein aika käydä SYVÄLLISIÄ JA PITKIÄKIN kekusteluja miehen laiskuudesta ja saamattomuudesta?

Vierailija
19/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä outoa tossa on?

Vierailija
20/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: