Minkä ikäisenä saa olla vähän ylipainoinen?
Siis niin että voi huoletta laittaa muutamat liikakilonsa korkean iän piikkiin?
Kommentit (15)
Yläaste iässä voi olla vähä läski. Sitten kun saa muksuja, tai on eronnut voi vähän lihoo kunhan mikään vaihe ei jää päälle ja sehän riippuu aivan sun kehon muodosta mikä on ylilihavuutta?
Eikös se massaindeksi ole tarkoitettu sovellettavaksi 65-vuotiaaksi saakka?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:50"]Eikös se massaindeksi ole tarkoitettu sovellettavaksi 65-vuotiaaksi saakka?
[/quote]
Haa, mä olen 66 vuotias ja vähän on tullut painoa siihen kukkeaan nuoruuteen lisää.
Voit lihoa sitten kun sulle on ok olla vähemmän terve ja toimintakykyinen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:37"]Voit lihoa sitten kun sulle on ok olla vähemmän terve ja toimintakykyinen.
[/quote]
Iäkkäille lievä ylipaino on hyväksi.
Älä anna periksi kiloille! Hoikkana kaiken ikää on hyvä periaate.
En ajatellut koskaan päästää itseäni ylipainoiseksi.
N55v
Lihota vaikka heti, eipä tuota kukaan kiellä. Omasta mielestäni liikakilot ei ole mitenkään enemmän tai vähemmän "ok" iästä riippuen, aina on mahdollista syödä oman energiantarpeensa mukaisesti. Miksi vanhana pitäisi syödä enemmän kuin tarvitsee? Eiköhän noita iän mukanaan tuomia terveysongelmia ole ihan tarpeeksi ilman ylipainoakin..
Jos tarkoitat "ylipainoisella" sitä että kroppa ei ole enää täydellisen timmi, niin sitten ehkä 40-50 -vuotiaana. Jos taas ihan oikeaa lääketieteellistä ylipainoa niin sitten ei koskaan.
Ei saa olla ylipainoinen vaikka olisi missä iässä.
Olen ajatellut, että yli 60 vuotiaana sallisin itselleni muutaman liikakilon.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:36"]Siis niin että voi huoletta laittaa muutamat liikakilonsa korkean iän piikkiin?
[/quote]
Ei ole iästä kiinni vanhukset on yleensä hoikkia,kai kun ei saa ruokaa ja lihavat kuolee nuorena.
Papin aamenen jälkeen on monessa kulttuurissa vapaa lihomaan, etenkin kun uskonto ei avioeroa hyväksy. Toimii Suomessakin, täällähän mies ei avioeroa hae ellei uusi naisensa pakota.
Ei koskaan. Tosin tuo ylipainon määritelmä vaihtuu eri elämäntilanteissa.