Onko mitään paastoa missä säilyy energia?
Yrittänyt laihduttaa 1 1/2 vuotta. Koko ajan liikkunut säännöllisesti. Kokeillut olla laihduttamatta, syönyt todella terveellisesti, syönyt vähän, karpannut ja vaikka mitä. Mikään ei saa mun painoa putoamaan.
Mietinkin kunnon paastoa, mutta en haluaisi lopettaa liikkumista. Mikä voisi olla sellainen, että jaksan vähintään joka toinen päivä tehdä kuntosalilla hommia? Ei välttämättä täysin normaalisti, mutta edes suht kovaa.
Kommentit (12)
Kokeile 5+2 diettiä, ja jos haluut hiilareita lisäksi vältellä(mun mielestä hyvä) niin tankkaa hiilareita vähän enempi juuri ennen treenejä.
Pidä huoli että syöt riittävästi, kroppa pitää kiinni läskistä jos syöt liian vähän, vähintään oman aineenvaihdunta kulutuksen verran pitää syödä.
FYI, jos syöt vähemmän kuin kulutat laihdut pakosta. Oletko yrittänyt kuureja viikon ja sitten heti luovuttanut, kun paino ei ole tippunut kymmentäkiloa. Vai onko vika ollut siinä, että saitämä kuitenkin liikaa kaloreita? Ja voin kertoa, että paastoaminen ei ole hyvä tapa laihduttaa. Paino saattaa lähteä, mutta tulee todennäköisesti heti takaisin, kun lopetat paastoamisen.
En tietenkään ole vain hetkeä vetänyt jotain dieettiä ja luovuttanut heti.
Treenaan kunnolla 3-6 krt viikossa, joten luovuttaminen ei todellakaan ole ihan heti ollut mielessä.
Ap
Sulla on sama ongelma kuin mulla. Vaikka kuinka vähentää kaloreita ja laskee tarkkaan, punnitsee. Vähentää hiilaria, lisää ihan sama. Paino ei putoa kun käy salilla. Vaikka ei söisi liikuttuja kaloreita tai syö ne. Tai pitää cheatti päivän kerta viikkoon tai kerran kahteen kuukauteen. On todella rasittavaa, enkä tiedä mistä johtuu...
-2-
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 08:41"]
En tietenkään ole vain hetkeä vetänyt jotain dieettiä ja luovuttanut heti. Treenaan kunnolla 3-6 krt viikossa, joten luovuttaminen ei todellakaan ole ihan heti ollut mielessä. Ap
[/quote]
Ei liikunta laihduta.
Älä rehki hulluna ja ole syömättä, siinä häviää vaan lihakset koska elimistö tarvitsee nopeasti ravintoa. Parempaa liikuntaa olisi esim kävely, jossa syke ei mene edes aerobisen puolelle ainakaan pitkiksi ajoiksi vaan liikkuu pk-alueella.
Ja jos kilossa rasvaa on 7000kaloria, sinun pitää olla syömättä n. 2.5-3 päivää jotta saat yhden rasvakilon pois. Ensimmäisen päivän maksa menee omilla varastoillaan, siitä n. 2-3 päivää menee proteiineilla ja sen jälkeen elimistö alkaa käyttää kunnolla rasvaa, eli vasta 4.-5. päivän kohdalla noin.
Vaikka paasto on huonoin keino laihduttaa, sillä on muita merkittäviä etuja. Suolinukka ja bakteerikanta uudistuu. On muuten olemassa paastoklinikoita, joissa vaikka mitä vaivoja hoidetaan eri mittaisilla paastoilla. On raportoitu ihottumien paranemista ja reuman helpottamista ym. Tässä linkissä kerrotaan lisää (älä säikähdä uskonnollista sävyä, siinä on faktaakin) http://www.kotipetripaavola.com/paasto.html Mutta paastoa ei voi aloittaa eikä lopettaa ihan miten vaan, täältä löytyy hyviä vinkkejä molempiin: http://www.vogel.fi/kuurit/Paasto/
Ei liikunta laihduta, mutta parantaa tilannetta aika paljon, jos vertaa siihen, että makaisi vain sohvaperunana.
Harmittaa tosi paljon, kun näkee paljon vaivaa vartalonsa eteen eikä sitä pahemmin huomaa liikakilojen takia.
Joka toinen päivä paasto.
Tai sit ihan kunnon vesipaasto, kunhan maltat odottaa 4-5 päivää. Sitten helpottaa, ja jaksaa.
Ei muuten tuo IF välttämättä laihduta ollenkaan, varsinkaan tuollaista AP:n tapaista kokenutta laihduttajaa jolla on jumi. Itse yritin 16/8 IF:ää, ei mitään tulosta. Ravitsemusterapeutti jolle sitten menin, sanoikin että nämä ei yleensä toimi pitkään jojoilleilla, joilla aineenvaihdunta on tosi jumissa.
Itse olen tällä hetkellä ihan VLCD-kuurilla. Ei tässä saa rankkaa liikuntaa harrastaa, mutta töissä jaksaa käydä (istumatyö), koiran ulkoiluttaa ja muut normiasiat. Ja painoa lähtee 1,5-2 kg viikossa. Minulle tämä on ihan loistava vaihtoehto. Mullakin tosiaan oli kokeiltuna niin karppaus, IF (sekä 5:2 versiona että 16/8 päivittäispaastona), South beach diet, kalorilaskenta Kiloklubin avulla, paleodieetti, ja monta muuta, ja paino ei vaan lähtenyt.
IF. Siinä ollaan esimerkiksi 18h vuorokaudessa syömättä. Eli esimerkiksi välin 18-12. Itse olen tuolla laihduttanut syöden 3 ruokaa klo 12, klo15 ja klo 18. En uskalla näihin 5:2 juttuihin lähtä, olen lukenut että vaikuttavat hormonitoimintaan yms.