Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko vai yrittääkö mies muuttaa minua?

Vierailija
03.04.2022 |

Syyt miksi epäilen näin olevan:

- saattaa sanoa jostain vaatteista kommentteja kuten ”sun pitää tuollainen sitten kun mennään _____” (viittaa esim. johonkin mitä näkee netissä) tai ”näyttäisit niin kuumalta tuossa”. Omaan korvaan nämä lausahdukset kuulostavat kuitenkin enemmän ”ehdotuksilta” tai toiveilta eikä ole tullut ikinä oloa että olisin pukenut mitään häntä varten. Tietysti tykkään laittautua ja pitää vaatteita joista tiedän hänen pitävän eniten, mutta teen sen omasta tahdostani. Ei ole myöskään koskaan ostanut minulle jotain vaatetta mistä itse tykkää tai muutenkaan ”tuputtanut” pukemaan mitään.

- mies ei itse juo, mutta paheksuu (vähäistä) alkoholin käyttöäni. Hän sanoo että ajatus minusta juomassa on vähän turn off (sinänsä ymmärrän tämän, ei kukaan nyt ole viehättävimmällään kännissä) ja että pelkää lapsistamme tulevan alkoholisteja :D juon itse oikeasti ehkä kolme kertaa vuodessa ja en silloinkaan kuin hiprakkaan asti. Suvussani ei myöskään ole ollenkaan alkoholisteja, joten perinnöllistä taipumustakaan ei ole. Mieheni on jollain tasolla aika ennakkoluuloinen ja ”leimaava” ihminen, saattaa esim. Leimata ihmisen masentuneeksi tämän musiikkimaun perusteella. Mietin voisiko sama leimaaminen olla tapahtunut tämän alkoholin käyttöni kanssa. Tyyliä ”juo alkoholia kerran = alkoholisti”. Olen sanonut, että voin jopa lopettaa juomisen kokonaan jos suhteemme sen vaatii, kun tarkoituksena kuitenkin perustaa perhe tulevaisuudessa yms. Se ei kelpaa vaan silloin hän alkaa puhua alkoholistigeenistä, joka minulla hänen mielestään on. Koska ollaan oltu etäsuhteessa koko ajan (nähdään 1-2 kertaa kuussa) niin tuntuu että hänelle on kehittynyt oma illuusio alkoholin käytöstäni, joka varmaan korjaantuu sitten kun muutamme yhteen.

- minulla on joissakin kulmissa kaksoisleuka (meidän suvussa aika periytyvä ominaisuus että ihoa kerääntyy leuan alle) mutta olen kuitenkin kapeakasvoinen muuten ja kroppaani on lihaksikas. Olen ollut asiasta vuosia epävarma mutten ole huomannut esim. guasha -kivestä olevan juurikaan apua. En muista kuitenkaan olenko koskaan maininnut miehelleni tästä epävarmuudesta. Muutama kk sitten minulla oli kaksari jossakin videossa ja siitä lähtien hän on aina välillä vitsaillut asiasta. Se on oikeasti tuntunut vitsailulta ja olen osannut nauraa, mutta nyt on alkanut häiritä, yrittääkö hän sittenkin kiusata minua asiasta siihen asti että hankkiudun kaksaristani eroon. On kuitenkin sanonut että ei kaksoisleuka häiritse häntä ja rakastaa silti yhtä paljon. Lisäksi hänellä on itselläänkin kaksari välillä, joten sinänsä ironista että sanoo minulle omastani ja tämän vuoksi kiusaankin häntä siitä. Pistää kuitenkin miettimään, mitä hän tavoittelee hokemalla asiaa?

Ollaan 20-vuotiaita ja vajaa vuosi seurusteltu. Muuten suhteemme on todella terve ja ollaan molemmat onnellisia, siksi miehen käytös mietityttääkin ja haluaisin kuulla muiden näkökulmia asiasta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaat elämäsi.

Etsi terveempi yksilö.

Vierailija
22/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltaisia ongelmia minun alkoholinkäytön kanssa. Tosin juon vähän enemmän, ehkä kerran kuussa keskimäärin.

Hänelle ongelma on se että joskus kännissä ”unohdan” hänet. Hänen sanojaan lainaten: ”en ole enää se ykkösasia sinun mielessäsi kun juot”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi.

Mitä tarkoitat

Ap

Miten niin suhteenne on „terve“?

Ei ole. Jätä se arvostelija hat haukkuja! Äläkä ainakaan missään tapauksessa perusta perhettä sen kanssa!

Vierailija
24/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla vaikuttaa olevan joltisenkin haurads itsetunto. Jäät pyörittelemään mielessäsi satunnaisia lausahduksia ja ylipohdit mitä niissä nyt voisi olla taustalla.

Toki voi olla, että miehesi väläyttelee narsistista kontrollitaipumusta, mutta aikas viattomilta nuo toistaiseksi vaikuttavat. Voit testata onka narsismista kyse. Kerro suoraan, ettet pidä leukasi kommentoimisesta. Jos kiellostasi huolimatta jatkaa, niin sitten ei olekaan niin viattomista tarkoitusperistä kyse.

Jos lopettaa, pohdi sinä puolestasi kannattaako ottaa niin itseensä kaikkea sanottua. Seurustelin joskus naisen kanssa, jolle sai aina olla selittämässä mitä nyt ajattelen ja mitä tarkoitin sanomalla niin. Ei minulla ollut mitään ihmeellisiä piilomerkityksiä sanomisillani ja nopeasti kävikin jatkuva tarkoitusteni selittäminen raskaaksi ja se suhde päättyi siihen.

Vierailija
25/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti. Juokse! Ehdottomasti etsit itsellesi paremman kumppanin. Tuosta ei seuraa mitään hyvää. Usko! Nyt on viekä helppo katkaista epäterve suhde. Sitten, kun asutte yhdessä, se on moninkertaisesti vaikeampaa.

Vierailija
26/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla vaikuttaa olevan joltisenkin haurads itsetunto. Jäät pyörittelemään mielessäsi satunnaisia lausahduksia ja ylipohdit mitä niissä nyt voisi olla taustalla.

Toki voi olla, että miehesi väläyttelee narsistista kontrollitaipumusta, mutta aikas viattomilta nuo toistaiseksi vaikuttavat. Voit testata onka narsismista kyse. Kerro suoraan, ettet pidä leukasi kommentoimisesta. Jos kiellostasi huolimatta jatkaa, niin sitten ei olekaan niin viattomista tarkoitusperistä kyse.

Jos lopettaa, pohdi sinä puolestasi kannattaako ottaa niin itseensä kaikkea sanottua. Seurustelin joskus naisen kanssa, jolle sai aina olla selittämässä mitä nyt ajattelen ja mitä tarkoitin sanomalla niin. Ei minulla ollut mitään ihmeellisiä piilomerkityksiä sanomisillani ja nopeasti kävikin jatkuva tarkoitusteni selittäminen raskaaksi ja se suhde päättyi siihen.

Jos et huomaa noissa aloituksessa kerrotuissa asioissa mitään ihmeellistä, ei yllätä ollenkaan, että olet ollut omassa suhteessasi tuossa tilanteessa. Mielenkiinnosta: onko löytynyt uutta naista tämän kyselijän tilalle?

Vierailija
27/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan miehesi käytöksessä narsistisia piirteitä, jotka yleensä vain lisääntyvät ajan myötä. Sun pitää alaa laittamaan vastaan eikä alistua. Ymmärrän, että haluat miellyttää mutta kohta et voi tehdä enää mitään ilman miehesi hyväksyntää. Tämä kaikki vain pahenee ajan myötä. 

Vierailija
28/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka minusta ihan normaalia, olettaen et kyse ei ole mistään täysin sun tyylin vastaisista vaatteista tai po**ovaatteista.

Toka ainakin vähän erikoista, itsekin olen absolutisti, enkä halua että puolisoni juo, siksi valitisin pulison jok aei juo omasta tahdostaan. Silti nillittäminen ja alkoholistiksi leimaaminen jos juo muutaman kerran vuodessa on minusta hieman hälyttävää.

Kolmas jo sairaampaa, toisen ulkonäöstä vitsaileminen, varsinkin jostain ns. heikkoudeksi laskettavasta, on sellaista vallankäyttöä, että itse lähtisin suhteesta. Tuosta se pahenee ja toisaalta nuo kaikki kolme piirrettä yhdessä antaa miehestä aika erikoisen kuvan.

Oletko koskaan sanonut, että nuo hänen jutut häiritsee? Sano ja jos vielä jatkaa, niin ehkä siitä voi jotain päätellä.

Ensimmäisestä asiasta en ole sanonut mitään, en ole kokenut sitä niin häiritseväksi. Alkoholi -jutusta olen puolustellut ja kertonut miten asia on (että juon harvoin/vähän ja kuinka suvussani ei ole alkoholisteja) mutta ei suostu uskomaan. Kolmannesta asiasta ajattelin sanoa tänään, olen ennen ajatellut että olen vain liian herkkä enkä osaa ottaa vitsiä niin siksi en ole sanonut.

Siis miksi ei usko että sulla ei ole alkoholistigeeniä? Jos sulla hänen mielestään on, niin varmasti samoilla perusteilla hänelläkin on. Ja sama juttu tuo kaksoisleuka, sanot suoraan että itselläskin on, älä mua hauku jos mua rakastat, jos et rakasta niin tämä oli tässä, en jää kuuntelemaan mitään vittuilua ulkonäöstäni.

Vierailija
29/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näette 1-2 kertaa kuukaudessa ja vajaa vuosi seurusteltu? Eihän noita tapaamisia ole kuin muutama. Mistä hän edes tietää juomisistasi, kun noin harvoin kuitenkin juot?

Niin ja miettivät yhteenmuuttamista ja vauvoja, vaikka eivät tunne ja tiedä toisistaan hevon helvettiä. 20- vuotiaita nassikoita. Itsekin sain lapsen 22- vuotiaana, mutta nykyajan nuorisoa ei voi verrata menneen ajan kehittyneempiin nuoriin aikuisiin. Nykyään ollaan vielä parikymppisenä ihan kehittymättömiä - huomaa tästäkin aloituksesta - kun taas ennen saattoi olla jo elämä hyvällä mallilla parinkympin tienoilla.

Suosittelen parempaa tutustumista toisiin, vaikka jonkun koeasumisen muodossa. Kesällä jonnekin mökille kuukaudeksi (tai jos mahdollista pariksi kk) yhdessä, niin pääsee todelliset luonteet ja tavat esiin. Kukaan ei jaksa feikata viikkoa kauempaa.

Vierailija
30/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi.

Mitä tarkoitat

Ap

Miten niin suhteenne on „terve“?

Ei ole. Jätä se arvostelija hat haukkuja! Äläkä ainakaan missään tapauksessa perusta perhettä sen kanssa!

Suhde on terve, koska molemmilla on hyvä olo suhteessa. Kerroin vähän aikaa sitten ystävälleni alkoholijutusta ja hän esitti ajatuksen siitä, että mies yrittää muuttaa minua. Tämän jälkeen aloin pohtia asiaa syvemmin. 

Olen aloituksen tehtyäni kysynyt muidenkin ystävieni (osa tuntee tämän mieheni myös) näkemyksiä. En ole silti vieläkään varma, onko hänen käytöksensä narsistista kontrollointia vai puhtaasti epäkypsyyteen/persoonallisuuteen liittyvää. Mies nimittäin heittää kavereidensa kanssa hyvin samankaltaista läppää kuin tuo kaksarijuttu ja hänen huumorinsa on muutenkin aika ilkikurista. Hän ajattelee myös monista asioista varsin mustavalkoisesti (tiedän tämän olevan narsismin piirre, mikä vähän epäilyttää) ja on itsepäinen/omaa vahvat mielipiteet. Alkoholiasiaan reagointi saattaa siis olla jääräpäisyyttä ja TYHMYYTTÄ. Kuitenkaan en sulje pois vaihtoehtoa, että hän oikeasti yrittää kontrolloida ja manipuloida minua. 

Vierailija
31/31 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuit aivan oikeaan. Itsetuntoni on aika heikko ja olen ERITTÄIN kova ylianalysoimaan asioita. Löydän usein ongelmia/ahdistumisen aihetta tilanteista, joissa niitä ei oikeasti ole.

Tänään sanoin hänelle, että olen alkanut pelätä kaksoisleuan kommentoinnin vaikuttavan itsetuntooni. Hän vaikutti myötätuntoiselta ja sanoi lopettavansa, eikä ole ainakaan toistaiseksi maininnut kaksoisleukaa. 

Voin myöntää ottavani itseeni liian helposti niin kumppanini kuin muidenkin sanomiset (johtuu varmasti huonosta itsetunnostani) ja olenkin koettanut treenata tätä opettelemalla nauramaan vitseille itsestäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi