Mitä hyvää voisin viedä vanhukselle hoitokotiin?
Kyseessä siis isoäitini, joka on muistisairas. Ei enää juurikaan kuule mitään, eikä jaksa keskittyä mihinkään tekemisiin, kukkiin yms.
Ajattelin, jos veisin jotain makeaa tai juotavaa, mutta mikä olisi semmoinen hyvä juttu, joka ei tarttuisi hampaisiin ja olisi helposti syötävää/ juotavaa? Ja ennen kaikkea, mikä olisi oikeasti hyvän makuista?
En itse syö makeisia tms., joten kauppojen makeishyllyillä mulla ei ole aavistustakaan, mitä sieltä lähtisi etsimään. Vinkkejä?
Kommentit (26)
Meillä on yksi asukas joka rakastaa autoajeluita. Pitkään hän ei jaksa istua, mutta omaiset vievät voinnin mukaan häntä pienille ajeluille.
Ei suklaata kerran on muistisairas. Sitten löytyy suklaatahroja vähän kaikkialta.
Tästä tuliki mieleen, että jos hoivakodissa asuva haluaa pitää viherkasveja huoneessa, eikä itse pysty tai muista kastella niitä, niin kelle se kuuluu, jos ei omaisetkaan pääse vieraileen niin usein
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin samassa tilanteessa, voisin yrittää etsiä jotain sellaista jota isoäitini on syönyt lapsuudessaan.
Ehkä maku herättäisi vanhat hyvät lapsuuden muistot :-)
Ei kyllä aavistustakaan mitä se voisi olla ja vastaako nykyään yksikään esim. karkin maku samaa mitä se oli isoäidin lapsuudessa.
Suklaa ehkä?
Sisu pastillit?
Ranskalaisia pastilleja on ollut aina.
Viekää proteiineja, lihaa kalaa, sillä palvelutalojen ruoka on pelkkää hiilarihöttöä. Lihaa tai kalaa ei löydy nimeksikään. Kunnon lihaa tai kalaa kannattaa viedä. Pehmeää, helposti pureksittavaa.
Ukkini tykkäsi kettukarkeista ja suklaavanukkaista (olisiko Fazerin joku mousse ollut erityisen hyvä). Komppaan ulkoilua, kahvia termoskannuun ja pulla/leivonnainen