Mistä johtuu? (lightlimuista)
Olin ennen koukussa lightlimuihin ja join niitä n.3-5l päivässä, minulla oli jatkuvasti nälän tunne ja mussutin kokoajan jotain. Nyt kun olen ollut pari kuukautta juomatta limuja niin en enää tunne nälkää ja syön säännöllisesti 4-5x päivässä ja olen hoikistunut vyötäröltä vaikka en koskaan ole lihava ollutkaan?
Kommentit (12)
Kroppa luulee saavansa energiaa vaikkei saa.sitten se alkaa haluamaan sitä entistä enemmän..
Mä en nyt muista tarkalleen, mutta jotenkin niin se menee, että vaikka light-juomissa ei ole sitä sokerista tulevaa energiaa, se makea maku kuitenkib huijaa elimistöä niin, että se alkaa käyttäytyä vähän samman tyyliiin kuin jos saisi soleria.
Enpä tiedä :D Itse laihduin 7 kg pelkästään siirtymällä sokerilimuista light-juomiin
Viis litraa?????????? Sulla on noilla nestemäärillä ollut jo suolatasapaino niin sekaisin, että elimistö on huutanut natriumia, kaliumia ja muuta. Eli aivot yrittäneet ohjata syömään.
Ainut juomani on ollut light limu viimeiset 20v. En juo vettäkään. En pidä makeasta enkä siis syö koskaan makeita herkkuja, ei tee mieli. Eli kaikkiin ei päde tämä.
Makeutusaineet sekoittaa suolen mikrobitasapainon. Tästähän on tehty tutkimuskin että Light-limut lihottaa. Toki yksi tutkimus ei kerro vielä koko totuutta mutta eläimillä on saatu vastaavia tuloksia jo enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:32"]Viis litraa?????????? Sulla on noilla nestemäärillä ollut jo suolatasapaino niin sekaisin, että elimistö on huutanut natriumia, kaliumia ja muuta. Eli aivot yrittäneet ohjata syömään.
[/quote]
Ikävä kyllä ja helposti. Ei tehnyt edes tiukkaa. :( Nyt on parempi suunta elämässä ja juon vain vettä ja teetä satunnaisesti.
miten kukaan voi kitata niitä litkuja tuon verran päivässä??
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:35"]
Makeutusaineet sekoittaa suolen mikrobitasapainon. Tästähän on tehty tutkimuskin että Light-limut lihottaa. Toki yksi tutkimus ei kerro vielä koko totuutta mutta eläimillä on saatu vastaavia tuloksia jo enemmänkin.
[/quote]
Älä puhu paskaa. Light-limut lihottavat vain joitain, ja niitäkin sillä perusteella mitä yllä mainittiin, eli keho saa makeaa, ja koska makea on luonnossa yleensä kaloripitoista, keho luulee saavansa energiaa, ja kun sitä ei light-limussa ole, keho rupeaa haluamaan energiapitoista.
Suolen tasapainon sekoittaa kova rasva ja runsas punainen (etenkin jalostettu) liha. Täysijyvä taas palauttaa sitä tasapainoa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:35"]
[/quote]
Älä puhu paskaa. Light-limut lihottavat vain joitain, ja niitäkin sillä perusteella mitä yllä mainittiin, eli keho saa makeaa, ja koska makea on luonnossa yleensä kaloripitoista, keho luulee saavansa energiaa, ja kun sitä ei light-limussa ole, keho rupeaa haluamaan energiapitoista.
Suolen tasapainon sekoittaa kova rasva ja runsas punainen (etenkin jalostettu) liha. Täysijyvä taas palauttaa sitä tasapainoa.
[/quote]
Älä itse puhu paskaa parissa viimeisessä lauseessa.
osaako kukaan kertoa?