Ihanaa asettua viiden vuoden jälkeen kotikylään
Kävin opiskelemassa ammatin, ja hyvin pian valmistumisen jälkeen muutin kotikylään töihin. Olen asunut muualla sitten lukion ja mielenkiintoista nähdä miten vanhat tutut pärjää elämässä.
Karkeasti ottaen amikseen tai lukioon tyytyneet (mahdollisuutta yhdistelmätutkintoon ei ole) on joko kortistossa tai sinnittelee kauniisti sanoen epätyypillisessä työsuhteessa. Ajatella miten ahkerasti ne soitti suuta reilut viisi vuotta sitten, mutta nyt on toinen ääni kellossa. Toiset taas tuntuu menettäneen otteensa todellisuuteen eikä tiedä tai ole tietävinään mikä on vakituinen, kokopäiväinen työsuhde. Puhumattakaan siitä että olisi suunnitelmia tulevaisuuden varalle.
Olen kylän nuorisosta ensimmäisten joukossa joka valmistuu korkeakoulusta joten vielä ei tiedetä miten tulee käymään muille, mutta se on varmaa että koulutus kannattaa.
Kommentit (3)
riippuu vähän mikä koulutus. ja kyllähän se niin on, että jos kukaan ei halua tehdä niitä töitä, joihin ei vaadita kovin pitkää koulutusta, yhteiskunta pysähtyy. joten mä kyllä arvostan kaikkia töitä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:51"]
riippuu vähän mikä koulutus. ja kyllähän se niin on, että jos kukaan ei halua tehdä niitä töitä, joihin ei vaadita kovin pitkää koulutusta, yhteiskunta pysähtyy. joten mä kyllä arvostan kaikkia töitä.
[/quote]
lisään vielä: mutta kyllä mäkin olen sen nähnyt, että monesti roolit vähän kääntyy päälaelleen aikuisena. se vähän ujo poika päätyi kirurgiksi, ja tienaa moninkertaisesti siihen luokan kingiin verrattuna.
Mahtaa olla hieno työpaikka sulla siellä kotikylässä! Tarvii varmaan ihan maisterin paperit, että pääsee S-Marketin kassalle :)