Paljonko lasten piirrustuksia ja vaatteita ym olette säästäneet?
Paljonko tavaroita, vaatteita, käsitöitä olette säästäneet lapsenne lapsuus- ja kouluvuosilta?
Mitä on säästössä ja miten pakattu?
Kommentit (7)
Kaikki ala-asteaikaiset piirustukset ja kätistyöt on säästössä pahvilaatikoissa, parin vuoden tuotokset aina samassa laatikossa tyyliin "Selma 1. ja 2 lk". Meillä on paljon säilytystilaa ja aina välillä otan esille omat vastaavat pahvilaatikkoni. Tuttu otti valokuvat lastensa tuotoksista ja säilöi kuvat pilvipalveluun. Jotain meni vikaan ja sinne katosi bittitaivaaseen.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:13"]
Paljonko tavaroita, vaatteita, käsitöitä olette säästäneet lapsenne lapsuus- ja kouluvuosilta? Mitä on säästössä ja miten pakattu?
[/quote]
Vaatteita ei oikeastaan yhtään. Ihan minimaalinen määrä, mahtuu pieneen säilytyslaatikkoon, olisko 20 litrainen. Potkuhousut ja body, joissa kaikki lapsemme ovat tulleet sairaalasta kotiin. Tyttöjen 1-vuotiskuvassa olevat mekot (ne ovat tosin tyttöjen huoneissa seinällä tauluina sellaisissa kehyksissä, kuten oma 1-vuotiskuvan mekkokin vuodelta 1971), pojan eka fudisjoukkueen paita. Ensiaskelkengät.
Alkuun säästin enemmän, sitten olen karsinut, kun olen tajunnut, ettei tunnearvoa ole jollain söpöllä toppatakilla, se on vaan söpö. Olen säästänyt jonkin verran Marimekon paitoja. En ole fani ollenkaan, mutta mummi on ne ostanut lapsille ja itsestäni oli hauskaa pukea lapselle oma 70-luvun Marimekkopaita, vaikken ole ollenkaan "retro" -ihminen :) Heittäkööt roskiin jos haluavat sitten aikuisena.
Koulu- ja tarhatöille mulla on pahvilaatikko vaatehuoneessa, vain parhaat pääsevät sinne. Siellä on lisäksi kaikkien esikouluvihkot ja muutamia alaluokkien aineita. Tämä on sellainen ehkä 40 litrainen laatikko.
Outona yksityiskohtana: Minulla on tallessa jokaisen lapsen syntymäpäivän Hesari ja lisäksi melkein kokonaiset vuosikerrat kaikkien lasten syntymävuosien Vauva- tai KaksPlus -lehtiä. Tämä on tosi hämärä juttu ja sain idean joskus jostain. Eli juuri mummiksi tullut kertoi haastettelussa antaneensa miniälle kaks plus -lehden vuosikerran poikansa syntymävuodelta ja olivat kuulemma mökillä hulvattomasti nauraneet yhdessä sen ajan lastenhoitovinkeille ja muodille. Mulle sattui tulemaan silloin jompikumpi ja keksin sitten säästää ne lehdet mitä en ollut heittänyt pois ja vauva-aikana sitten tuli kaikkien lasten kohdalla joko ostettua noita tai tilattua. Nyt ne odottavat mökillä tyttärieni äitiyttä ja poikani miniää.
En oikeastaan ole säästänyt. Vaatteita en mitään. Jotain kortteja ja piirustuksia on laatikon pohjalla.
Kaikilla pieni laatikko jossa kotiintulovaatteet, ristiäisvaatteet, mummon tekemät villapuvut ja jotain pientä. Askartelut säästän, piirustuksia vähän.
En mitään... en yhden yhtä äitienpäiväkorttiakaan. Olen sellainen himohamstraajan vastakohta. Heitän kaiken pois pikavauhtia, jotta ei jää nurkkiin lojumaan.
Tuleekohan noottia kuolinvuoteella?
Vaatteita en yhtäkään. Mä en ihan ymmärrä niiden säilömistä. Piirustuksista ja askarteluista olen säästänyt osan äitienpäivälahjoista, päiväkodin pääsiäis, joulu yms. aiheisia. Yhdessä muovilaatikossa ovat vaatehuoneen hyllyllä. Sinne sit laitan jos jokin lasten töistä erityisesti kolahtaa.
Kukaan ei ole säästänyt mitään?