Tein juuri maailman parasta pitsaa, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:03"]Käytitkö pizzakiveä? Mistä jauhoista teit pohjan? Minkälaista tomaattikastiketta laitoit?
[/quote]
En käyttänyt. Jauhoina ruisjauho ja durumvehnäjauho. Normaalia ketsuppia laitoin.
Haluan, haluan ohjeen, jos jaksat laittaa.. en ole meinaan ikinä tehnyt pizzaa.
Kiitos :)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:03"]Käytitkö pizzakiveä? Mistä jauhoista teit pohjan? Minkälaista tomaattikastiketta laitoit?
[/quote]
En käyttänyt. Jauhoina ruisjauho ja durumvehnäjauho. Normaalia ketsuppia laitoin.
[/quote] Ketsuppi ei kuulosta hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:05"]Haluan, haluan ohjeen, jos jaksat laittaa.. en ole meinaan ikinä tehnyt pizzaa.
[/quote]
Häh? Mikset?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:05"]Haluan, haluan ohjeen, jos jaksat laittaa.. en ole meinaan ikinä tehnyt pizzaa.
[/quote]
Ei oikeestaaan ollut ohjetta, mutta tässä ehkä noin määriä:
3dl durumvehnäjauho
1,5dl ruisjauho
2tl leivinjauhetta
Suolaa
Pari tl Öljyä
2dl nestettä
Päälle laitoin ketsuppia, juustoa, jauhelihaa jossa PALJON valkosipulia, tonnikalaa, ananasta ja tomaattia
Teen juuri nyt pizzaa. Pohjat on kaulittu ja nousemassa.
Tein kastikkeen. Sipulia ja valkosipulia kuullotin oliviöljyssä. Päälle tomaattimurskaa, suolaa, pippuria ja sokeria. Keittelin ja lopuksi tuoretta basilikaa.
Laitan kastiketta ja paljon juustoa. Paistan 250 asteessa. Paistamisen jälkeen päälle ilmakuivattua kinkkua ja rucolaa.
Toiseen savustettua kinkkua ja tomaattia
Luultavasti teen taas maailman parasta pizzaa. Kuten joka lauantai
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:05"]Haluan, haluan ohjeen, jos jaksat laittaa.. en ole meinaan ikinä tehnyt pizzaa.
[/quote]
3dl durumvehnäjauho
1,5dl ruisjauho
2tl leivinjauhetta
Suolaa
Pari tl Öljyä
2dl nestettä
Päälle laitoin ketsuppia, juustoa, jauhelihaa jossa PALJON valkosipulia, tonnikalaa, ananasta ja tomaattia
[/quote]
Ei! Pohjaan laitetaan hiivaa. Googlaa resepti.
Täytteetkin tässä hirveät
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:05"]Haluan, haluan ohjeen, jos jaksat laittaa.. en ole meinaan ikinä tehnyt pizzaa.
[/quote]
3dl durumvehnäjauho
1,5dl ruisjauho
2tl leivinjauhetta
Suolaa
Pari tl Öljyä
2dl nestettä
[/quote]
Ei! Pohjaan laitetaan hiivaa. Googlaa resepti.
Täytteetkin tässä hirveät
[/quote]
No minä en laittanut, koska vatsani ei kestä hiivaa.
Muistakaa PÄÄLLYSTÄÄ pitsa! Siihen ei saa kaittaa TÄYTETTÄ. Palstalta opittua.
Ihan normaalilta kuullostaa., en ymmärrä miksi nykyään pitää hifistellä joka ruualla. Kihta varmaan trendinä on joku lihattomat lihapullat karitsanveressä
Mikä tekee tästä valmistamastasi pizzasta maailman parhaan?
Ei toi ees ole pizzaa. Saattoihan se silti sun mielestä hyvää olla, mutta pizzaa se ei ollut.
Vettä, hiivaa, suolaa, vehnäjauhoja ja öljyä, nostatetaan hetki.
Tomaattikastikeeseen lisään valkosipulia, pippuriseosta ja tilkan öljyä.
Tonnikalaa ja meetveurstisiivuja suikaleina ja paljon, ihan edamista raastettua juustoa. 250 C n 15.20 min
Ketsuppia, jauheliha-tonnikala-sörssöä, hahhahhahhhaaa ja mukamas parasta pizzaa! Ap:n mielestä varmaan ketsuppi antoi pikantin säväyksen eilisenkin herkkuruualle eli kalapuikoille ja ITSE tehdylle perunamuussille!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:33"]Ketsuppia, jauheliha-tonnikala-sörssöä, hahhahhahhhaaa ja mukamas parasta pizzaa! Ap:n mielestä varmaan ketsuppi antoi pikantin säväyksen eilisenkin herkkuruualle eli kalapuikoille ja ITSE tehdylle perunamuussille!
[/quote]
Heh heh. Eipä ollut mitään fiinimpää tomaattikastiketta ja tuo kelpaa hyvin. Ja kun joku kysyi mikä tästä tekee maailman parasta niin nostalgia, olen syönyt tätä lapsesta asti :)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:19"]
Ihan normaalilta kuullostaa., en ymmärrä miksi nykyään pitää hifistellä joka ruualla. Kihta varmaan trendinä on joku lihattomat lihapullat karitsanveressä
[/quote]
Hifistely on hauskaa. Siinä se asian pointti on. Mun mielestä postimerkkejäkin käytetään vain kirjeiden lähettelyyn.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:33"]
Ketsuppia, jauheliha-tonnikala-sörssöä, hahhahhahhhaaa ja mukamas parasta pizzaa! Ap:n mielestä varmaan ketsuppi antoi pikantin säväyksen eilisenkin herkkuruualle eli kalapuikoille ja ITSE tehdylle perunamuussille!
[/quote]
Mitä vikaa on itsetehdyssä perunamuussissa? Häh? Parempaa se on, kuin einesmuussit.
Voih, tuotko mullekin? Olen syönyt tänään ainoastaan yhden suolakeksin, joka löytyi kaapista.
T. Köyhä opiskelija
Käytitkö pizzakiveä? Mistä jauhoista teit pohjan? Minkälaista tomaattikastiketta laitoit?