Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisin, että AY-jarrut ja -uhoajat saisivat heti kenkää!

Vierailija
19.09.2015 |

Olen kurkkuani myöten täynnä näitä uhoajia, jotka uhkaavat tehdä puoliteholla töitä, jos heidän etuuksiinsa kajotaan vähänkään. Tällaisille ankeuttajille toivoisin samantien lähtöpasseja yrityksistä. Lopputili ja työttömyyskortistoon, uudet innostuneet nuoret töihin, niin talouskin lähtee nousuun. Kukaan ei kaipaa tuollaisia negatiivisia jarruja tähän yhteiskuntaan. Voisitte ottaa koko lakkoporukkanne ja hautautua johonkin luolaan, niin ei tarvitsisi kenenkään saada tartuntaa siitä valituksestanne.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan

Vierailija
2/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY-liike ei ainakaan saa Suomea ulos suosta. Mutta ne parrut, jotka siellä johtavat, ovatkin itse niin kivikautisia, että pyrkivät vain takaamaan omat edut kunnes itse kuolevat. Sen jälkeen heillä ei ole mitään väliä, mitä muille tapahtuu. Täysin edesvastuutonta toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:00"]

Olen kurkkuani myöten täynnä näitä uhoajia, jotka uhkaavat tehdä puoliteholla töitä, jos heidän etuuksiinsa kajotaan vähänkään. Tällaisille ankeuttajille toivoisin samantien lähtöpasseja yrityksistä. Lopputili ja työttömyyskortistoon, uudet innostuneet nuoret töihin, niin talouskin lähtee nousuun. Kukaan ei kaipaa tuollaisia negatiivisia jarruja tähän yhteiskuntaan. Voisitte ottaa koko lakkoporukkanne ja hautautua johonkin luolaan, niin ei tarvitsisi kenenkään saada tartuntaa siitä valituksestanne.

[/quote]

Kyllä siinä työnantaja kiittää kun on noin saatanan tyhmiä alaisia, millähän mandaatilla meinaat saada sovittua asiat itse paremmin?

Vierailija
4/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit luopua kaikista oikeuksistas, jotka ay-liike on saanut aikaani ja neuvotella ne uudelleen.

Vierailija
5/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:13"]Sä voisit luopua kaikista oikeuksistas, jotka ay-liike on saanut aikaani ja neuvotella ne uudelleen.
[/quote]

Ap ei kiistänyt ay-liikeen merkittävyyttä suomen tasa-arvon kannalta. Mutta väitti että sen tämänhetkiset toimet ovat vääriä. Minä olen samaa mieltä, ay-liike on nyt ristiriidassa verrattuna sen aikaisempiin saavutuksiin. Tämä on aivan pohjanoteeraus!!

Vierailija
6/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pari sai jo

Vierailija
7/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:13"]Sä voisit luopua kaikista oikeuksistas, jotka ay-liike on saanut aikaani ja neuvotella ne uudelleen.
[/quote] En ole ap, mutta mieluusti menisin töihin työehtosopimuksen minimitasoa pienemmällä palkalla kuin olisin työttömänä. Raivostuttaa, että ay-liike vastustaa paikallisen sopimisen lisäämistä ja estää minua tekemästä töitä sillä palkalla, jolla olisin valmis sitä tekemään, ja jolla joku olisi valmis minut työllistämään. Omasta mielestäni sen pitäisi olla täysin minun ja työnantajan välinen asia.

Vierailija
8/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:13"]

Sä voisit luopua kaikista oikeuksistas, jotka ay-liike on saanut aikaani ja neuvotella ne uudelleen.

[/quote]

Näin toivoisin tapahtuvankin. Kaikki etuudet voisi poistaa ja lähteä neuvottelemaan niistä puhtaalta pöydältä ja huomioida nämä nykymaailman vaatimukset. Myös jokainen työpaikan omistaja voisi joutua hakemaan uudelleen omaa työpaikkaansa. Jos huomattaisiin, että parempia on tulossa, niin ulos vaan. Kyllä niitä nuoria, osaavia ja motivoituneita on tulossa tekemään töitä paljon tehokkaammin kuin änkävalittajat ja työpaikan kokonaisvaltaiset ankeuttajat.

Vierailija
9/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut.

Eduista pitää tinkiä. Ja se mitä nyt vaaditaan on todella vähän! Esim sunnuntailisän alennus 200% --175% on pieni.

Ottakaa nyt järki käteen hyvät ihmiset!

Vierailija
10/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:13"]Sä voisit luopua kaikista oikeuksistas, jotka ay-liike on saanut aikaani ja neuvotella ne uudelleen. [/quote] En ole ap, mutta mieluusti menisin töihin työehtosopimuksen minimitasoa pienemmällä palkalla kuin olisin työttömänä. Raivostuttaa, että ay-liike vastustaa paikallisen sopimisen lisäämistä ja estää minua tekemästä töitä sillä palkalla, jolla olisin valmis sitä tekemään, ja jolla joku olisi valmis minut työllistämään. Omasta mielestäni sen pitäisi olla täysin minun ja työnantajan välinen asia.

[/quote]

Olen aivan samaa mieltä! Minäkin saisin heti töitä läheisestä pienyrityksestä, jos tuolla yrittäjällä olisi varaa palkata minut, mutta lainkuuliaisena hän ei voi sopia paikallisesti ja siksi jään vaille tuota työtä. Tekisin mielelläni töitä, vaikka edes osa-aikaisesti. Ajattelen, että AY-liike ei tue yhtään suomalaista työllisyyttä. Se polkee työttömiä, joita kohta on lisää heidän ansiostaan.

Vierailija
11/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi meiltä kansalaisilta on viety oma itsemääräämisoikeutemme omaan elämäämme. Miten AY-liike voi pakottaa minua olemaan menemättä töihin sillä palkkiolla, joka minulle on riittävä!!! Miten ihmeessä voi olla, että en saa itse tätä asiaa päättää? Joko dinosaurus norsunluutornissaan jyrähtelee menneiden vuosikymmenten haudankatkuisella äänellään ja määrittää minun elämääni. Minusta se on suorastaan oikeusmurha.

Vierailija
12/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:33"]En ymmärrä, miksi meiltä kansalaisilta on viety oma itsemääräämisoikeutemme omaan elämäämme. Miten AY-liike voi pakottaa minua olemaan menemättä töihin sillä palkkiolla, joka minulle on riittävä!!! Miten ihmeessä voi olla, että en saa itse tätä asiaa päättää? Joko dinosaurus norsunluutornissaan jyrähtelee menneiden vuosikymmenten haudankatkuisella äänellään ja määrittää minun elämääni. Minusta se on suorastaan oikeusmurha.
[/quote] Niinpä. Ja oli leikkauksista, hallituksen päätöksistä jne. mitä mieltä tahansa, niin miten voi olla kenenkään oikeustajun mukaista, että demokraattisin vaalein valittu hallitus joutuu näiltä dinosauruksilta pyytämään lupaa ja anelemaan hyväksyntää yhtään mihinkään.

Vierailija
13/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:00"]Olen kurkkuani myöten täynnä näitä uhoajia, jotka uhkaavat tehdä puoliteholla töitä, jos heidän etuuksiinsa kajotaan vähänkään. Tällaisille ankeuttajille toivoisin samantien lähtöpasseja yrityksistä. Lopputili ja työttömyyskortistoon, uudet innostuneet nuoret töihin, niin talouskin lähtee nousuun. Kukaan ei kaipaa tuollaisia negatiivisia jarruja tähän yhteiskuntaan. Voisitte ottaa koko lakkoporukkanne ja hautautua johonkin luolaan, niin ei tarvitsisi kenenkään saada tartuntaa siitä valituksestanne.
[/quote]
Älä huoli, minä 25v nuori jätän työni saman tien jos nämä hallituksen leikkaukset menee läpi. Jää enemmän rahaa käteen työttömänä ja ei tarvitse olla 40h/viikko töissä. En usko että yksikään suomalainen työtön hinkuu tilalleni tulevilla palkoilla ja eduilla. Että silleen!

Vierailija
14/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:00"]Olen kurkkuani myöten täynnä näitä uhoajia, jotka uhkaavat tehdä puoliteholla töitä, jos heidän etuuksiinsa kajotaan vähänkään. Tällaisille ankeuttajille toivoisin samantien lähtöpasseja yrityksistä. Lopputili ja työttömyyskortistoon, uudet innostuneet nuoret töihin, niin talouskin lähtee nousuun. Kukaan ei kaipaa tuollaisia negatiivisia jarruja tähän yhteiskuntaan. Voisitte ottaa koko lakkoporukkanne ja hautautua johonkin luolaan, niin ei tarvitsisi kenenkään saada tartuntaa siitä valituksestanne. [/quote] Älä huoli, minä 25v nuori jätän työni saman tien jos nämä hallituksen leikkaukset menee läpi. Jää enemmän rahaa käteen työttömänä ja ei tarvitse olla 40h/viikko töissä. En usko että yksikään suomalainen työtön hinkuu tilalleni tulevilla palkoilla ja eduilla. Että silleen!

[/quote]

Näkisi vaan...

Etkö ymmärrä että kaikki tuet tulevat tippumaan tulevaisuudessa? Syy: ei ole rahaa nykymenoon.

Vierailija
15/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse penkkiin ja turha kiinni sanoo ahtaaja

Vierailija
16/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:12"]

Kyllä siinä työnantaja kiittää kun on noin saatanan tyhmiä alaisia, millähän mandaatilla meinaat saada sovittua asiat itse paremmin?

[/quote]

Yritäpä sinä ymmärtää, että nyt ei ole kysymys siitä mitä "saadaan sovittua", vaan siitä miten saadaan Suomen kilpailukyky sellaiselle tolalle että meillä on joskus vielä varaa rahoittaa hyvinvointiyhteiskuntaamme. Työnantajilla ei ole mitään pohjatonta rahakirstua, josta riittää aina vain lisää palkkaa ja etuja kaikille, kunhan niistä vain "saadaan sovittua". Päin vastoin, työnantajat etenkin pk-sektorilla ovat niin pahassa tilanteessa, että Suomesta puuttuu melkein puoli miljoonaa työpaikkaa! Osaatko sinä luoda meille puuttuvat työpaikat tai edes muutaman sellaisen? Jos et osaa niin lopeta valittaminen ja vaatiminen.

Vierailija
17/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:13"]Sä voisit luopua kaikista oikeuksistas, jotka ay-liike on saanut aikaani ja neuvotella ne uudelleen. [/quote] Ap ei kiistänyt ay-liikeen merkittävyyttä suomen tasa-arvon kannalta. Mutta väitti että sen tämänhetkiset toimet ovat vääriä. Minä olen samaa mieltä, ay-liike on nyt ristiriidassa verrattuna sen aikaisempiin saavutuksiin. Tämä on aivan pohjanoteeraus!!

[/quote]

Sinusta siis on ihan ok antaa valta ainoastaan EK:lle ja hyväksyä pakkolaki. 

Ymmärräthän, että pakkolain takia työntekijäjärjestöt eivät edes taloudellisessa noususuhdanteessa voi sitten neuvotella paremmista ehdoista?

Pakkolaki tarkoittaa tässä sitä, ettei työ- ja virkaehtosopimuksissa voi olla työntekijälle parempia määräyksiä kuin, mitä eduskunnan säätämä laki määrää. Jos eduskunta säätäisi esimerkiksi lain, jonka mukaan sairauslomaan liittyisi aina palkaton karenssipäivä ja palkanalennus muilta sairauslomapäiviltä, työnantaja- ja työntekijäliitto eivät voisi sopia näistä ehdoista toisin. Kaikilla olisi siis työehtosopimuksen mukaan karenssipäivä ja alennettu palkka.

Toisin sanoen paremmista ehdoista sopiminen olisi tuolloin mahdollista vain itse työntekijän ja hänen työnantajansa välillä.  Eipä kovin hyvä neuvotteluasema palkansaajan kannalta. Suurin osa työntekijöistä on sellaisessa asemassa, ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia sopia paremmista työehdoista itse työpaikoillaan. Varsinkin, kun otamme huomioon, että työttömyys ei tule laskemaan lähivuosina, joten korvaavia on tarjolla joukottain. Lisäksi maahamme muuttaa laumoittain uusia ihmisiä, joiden työllistymiseen valtio tulee panostamaan reippaasti.

Tässä ollaan nyt antamassa pelkästään työnantajille pitkälle tulevaisuuteemme ulottuvat työkalut. 

Nyt vallitseva taludellinen tilanne ei jatku ikuisesti. Pakkolaki sen sijaan olisi pysyvä. 

Kannattaisiko miettiä asennoitumistaan uudestaan?

Vierailija
18/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori HS:ssa: Hallituksen pakkolait vastoin ILO:n sopimuksia

21   4 
11.9.2015 8:01
PolitiikkaValtiontalous

Pääministeri Juha Sipilän (kesk) pakottava lainsäädäntö on vastoin ILO:n sopimuksia.

Työmarkkinajärjestöjen sopimisoikeuden rajoittaminen on vastoin Kansainvälisen työjärjestön ILO:n sopimuksia, kirjoittaa professori Ulla Liukkunen.

Työoikeuden ja kansainvälisen yksityisoikeuden professori Ulla Liukkunenkirjoittaa Helsingin Sanomien Vieraskynä-palstalla, että työmarkkinajärjestöjen kollektiivisella neuvottelu- ja sopimisoikeudella on kansainvälisten normien takaama suoja.

"ILO:n yleissopimukset ovat valtiosopimuksia. Järjestön jäsenvaltioiden, myös Suomen, velvoite kunnioittaa järjestäytymisvapautta johdetaan suoraan järjestön peruskirjasta", Liukkonen kirjoittaa.

"Työehtoja koskevien uudistusten toteuttaminen pakottavana lainsäädäntönä puuttuisi oikeuteen neuvotella ja sopia työehdoista. Rajoitus ei ole yhteensopiva sopimisoikeuden kansainvälisen suojan kanssa", Liukkonen toteaa.

Liukkunen huomauttaa, että tähän saakka työehtoja koskevassa lainsäädännössä pakottavuus on perustunut työntekijän suojelemiseen.

"Kaavailtu neuvottelu- ja sopimisoikeuden rajoittaminen estäisi työmarkkinajärjestöjä sopimasta lakia edullisemmista työehdoista. Käytännössä tällaisten ylärajojen asettaminen, ja sitä kautta nykyisen normitason pakottaminen alhaisemmaksi, toimisi työnantajan eduksi."

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/professori-hsssa-hallituksen-pakkolait-vastoin-ilon-sopimuksia/xQ6xmGfh

Vierailija
19/20 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 17:44"] 

Sinusta siis on ihan ok antaa valta ainoastaan EK:lle ja hyväksyä pakkolaki. 

Ymmärräthän, että pakkolain takia työntekijäjärjestöt eivät edes taloudellisessa noususuhdanteessa voi sitten neuvotella paremmista ehdoista?

Pakkolaki tarkoittaa tässä sitä, ettei työ- ja virkaehtosopimuksissa voi olla työntekijälle parempia määräyksiä kuin, mitä eduskunnan säätämä laki määrää. Jos eduskunta säätäisi esimerkiksi lain, jonka mukaan sairauslomaan liittyisi aina palkaton karenssipäivä ja palkanalennus muilta sairauslomapäiviltä, työnantaja- ja työntekijäliitto eivät voisi sopia näistä ehdoista toisin. Kaikilla olisi siis työehtosopimuksen mukaan karenssipäivä ja alennettu palkka.

Toisin sanoen paremmista ehdoista sopiminen olisi tuolloin mahdollista vain itse työntekijän ja hänen työnantajansa välillä.  Eipä kovin hyvä neuvotteluasema palkansaajan kannalta. Suurin osa työntekijöistä on sellaisessa asemassa, ettei heillä ole mitään mahdollisuuksia sopia paremmista työehdoista itse työpaikoillaan. Varsinkin, kun otamme huomioon, että työttömyys ei tule laskemaan lähivuosina, joten korvaavia on tarjolla joukottain. Lisäksi maahamme muuttaa laumoittain uusia ihmisiä, joiden työllistymiseen valtio tulee panostamaan reippaasti.

Tässä ollaan nyt antamassa pelkästään työnantajille pitkälle tulevaisuuteemme ulottuvat työkalut. 

Nyt vallitseva taludellinen tilanne ei jatku ikuisesti. Pakkolaki sen sijaan olisi pysyvä. 

Kannattaisiko miettiä asennoitumistaan uudestaan?

[/quote]

En ole tuo jolta kysyit, mutta minun mielestäni tämä on ok, kun AY-liike ei neuvotteluihin ole suostunut. Hallitushan ei voi siinä tilanteessa tehdä muuta kuin puuttua niihin asioihin, joihin sillä on valta puuttua.

Muistetaanpa vielä, että me olemme äänestäneet eduskunnan päättämään asioistamme. Emme AY-pamppuja. Eduskunnan kuuluukin ottaa ohjakset käsiinsä tilanteessa, jossa AY-liike vain laittaa sormet korviin ja keskittyy edelleen vain pitämään kiinni hyväosaisten jäseniensä - pienen porukan - eduista. Silloin meitä kaikkia muita kansalaisia edustava eduskunta puuttukoon peliin ja sanokoon, että nyt riitti. AY-liikeelle on selvästi annettu aivan liikaa valtaa asioihin, koska se omalla toiminnallaan osoittaa olevansa kykenemätön kantamaan sitä vastuuta, joka tuon vallan mukana tulee. Otettakoon sitten ylimääräinen valta takaisin eduskunnalle.

Vielä kun pk-yrittäjät pääsevät mukaan neuvottelupöytiin, niin hommassa alkaa olla jotain järkeä. Pk-yrityksiin syntyy nykyisin lähes kaikki uudet työpaikat! Suuret yritykset lähinnä irtisanovat ja ulkoistavat toimintojaan muihin maihin. Ei sellaisten osapuolien kanssa mielestäni tarvitsisi edes neuvotella. Heitähän vain kiinnostaa viedä kaikki, mikä irti lähtee. Pois noista pöydistä sekä suuryritykset että AY-liike, joilla ei kummallakaan ole isänmaan etu mielessä!

Vierailija
20/20 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme