Onko tässä muka jotain outoa?
Onko siinä muka jotain outoa, jos syö makkaraa ketsupin kanssa? Kyllähän sinappi taitaa olla suositumpaa, mutta itse en siitä pidä. Edesmennyt isäni sanoi minulle kerran, kun hirvimetsällä söin monta kertaa nuotiolla makkaraa ketsupilla, että muut porukan jäsenet katsoivat vähän ihmeissään, kun heillä kaikilla taisi olla sinappia. Lisäksi tässä porukassa oli myös henkilö, jota isä arvosti suuresti, ja hän sanoi ettei tämä henkilö ainakaan söisi makkaraa ketsupin kanssa. Tuli sellainen tunne, että minun ei pitäisi tehdä mitään sellaista mitä tämä henkilö ei tekisi.
Kommentit (15)
Paljonko sinulla onkaan ikää?
Olen aivan varma, että tulet kohtaamaan elämässäsi vielä paljon suurempiakin ongelmia ja erimielisyyksiä niin isäsi kuin muiden makkaransyöjien kanssa kuin "ketsupilla vai sinapilla".
Nuoriso muuten näyttää suosivan enemmän ketsuppia,vanhemmat sinappia ja osa käyttää molempia.
Jo on ongelmat :'D Syö kuules se makkaras ihan niin kuin itse haluat.
Jos ketsuppi maistui sinusta paremmalta kuin sinappi, niin mikäs siinä - toki minä olisin syönyt sen hyvin valmistellun makkaran ilman mitään mausteita, kun se ei niitä tarvitse.
Hirviseurue yleensä koostuu lähiseudun "merkittävistä" toimijoista, joten isäsi maininta ketsupista oli vain perseennuolentaa pisnisten vuoksi ja unohtaisin sen ja samalla unohtaisin muunkin poppoon, sillä heidän manipulointi ja suvaitsemattomuus on törkeää yksilöä kohtaan.
Vaikka kyseessä onkin "vain" ketsuppi/sinappi niin kyseessä on suuremmat asiat eli kuka on yhteisön alfa-uros ja miten hän vaikuttaa muiden elämään. Pienillä asioilla voi vaikuttaa myös muiden elämään ja nämä ns. päättäjät haluavat käyttää niitä valta-asemansa turvaamiseen vaikka ovatkin pelkkiä pellejä.
Noin muuten - hyvä makkara ei tarvitse niin ketsuppia kuin sinappiakaan kastikkeeksi kunhan se on valmistettu hyvin nuotiolla eli rapsakkaaksi pinnaltaan ja kuumaksi sisältään - parasta sinällään.
Eikös se mene niin, että makunsa kullakin? Minun mies syö kaikkea sinapin kanssa - lämpimän ruuan päälle aina töräys sinappia *lol*. Paras mitä olen kuullut erikoisista sekoituksista on ruisleipä+ketsuppi+raakaa valkosipulia! No tuo jälkimmäinen ei kyllä kovin lihota sitä miestä :)
Minä poika laitan aina molempia, ensin sinappia ja sen päälle ketsuppia.
Olipa hyvä että joku vihdoin toi esille tämän tärkeän aiheen!
Ei ole outoa. Itekin syön makkaran/nakit ketsupilla. Välillä laitan sitä jopa voidellun näkkärin päälle, tämä jäänyt kouluajoilta... :)
minä nautin notskimakkarat niin, että Halpis, jauhomakkarat tarvii makua, eli sinappi, mitä mössösempi, sitä tulisempi sinappi. Hieman paremmat makkarat sinappi-ketsuppi sekoitus. Hyvät grillimakkarat hyvin ohuesti ketsuppia. Niissä maku jo muutenki liki ok.
Tuohan on täysin ennenkuulumatonta !!! Itse kyllä nakit syön ketsupilla , mutta että makkarat, johan on ....
Enemmän kuin syödä makkara ketsupin kanssa minua ihmetyttää naiseni tapa syödä ryynäri sinapilla - sehän on oikeastaan pyhäinhäväistys makkaraa kohtaan. Ryynäri ei mitään senappia tai kastiketta pinnalleen kaipaa vaan vain hyvän paiston rapean pinnan saamiseksi ja hyvän potun oheen - muuta ei oikeastaan kaipaa.
Ei tuo nyt niin älytöntä ole. Itse olen joskus syönyt pilkottuja ja paistinpannulla paistettuja makkaroita mausteiden ja ketsupin kanssa.
Minusta on älytöntä syödä makkaraa tai nakkeja. Yäk. Mutta jos söisin, niin söisin ketsupilla.
Ap, asia on täysin epäoleellinen. Syö mitä syöt, tai ole syömättä.
Minusta on oudompaa että joku vaivautuu kummaksumaan toisen makkaransyöntitapoja...
:D