Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi heilui koronatestiä ottaessa ja tikku tökkäsi liian syvälle. Tulikohan jotain vahinkoa?

Vierailija
01.04.2022 |

Eli olimme miehen kanssa ottamassa oireiselta 2v lapselta kotitestiä. Lapsi tietysti pisti kovasti hanttiin, ja vaikka mies piteli kiinni niin lapsi heilautti päätään niin että tikku tökkäsi tosi syvälle nenään ja verta tuli suusta ja nenästä ulos.. säikähdin nyt että tuliko tuossa joku isompikin vahinko ja pitääkö lähteä lääkäriin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyselet täältä? Miten olisi puhelin käteen ja soitto terveysasemalle tai mihin ikinä Suomessa soitetaan kun kysytään pitääkö tulla näytille?

Vai ajattelitko, että me täältä otetaan videoyhteys lapseen ja katsellaan sieraimen sisään? Todetaan yhteen ääneen sen jälkeen, että aivovamma tuli. Onneksi olkoon.

Vierailija
2/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vaarallista, se paranee ajan kanssa. Inhottavalta tietty tuntuu. Mä olen pikkulapsena kompastunut niin, että löin itseäni tikulla nenään :D ei mua mihkään lääkäriin viety vaikka verta tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa lasten turha tikulla tökkiminen. Pelkäävät ja sattuu. Jos on oikeasti vakavaa niin lääkäri ottaa jonkun näytteen. Lobotomia tuli varmaan.

Lobotomia 😂 voi luoja. Tod näk vain haava

Vierailija
4/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri. Voiko metsässä kaatua niin, että oksa menee jonkun viattoman nenään ja lobotomia? Ovatko metsät sittenkin vaarallisia?

Vierailija
5/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri. Voiko metsässä kaatua niin, että oksa menee jonkun viattoman nenään ja lobotomia? Ovatko metsät sittenkin vaarallisia?

Tosi vaarallisia. Eräs yläasteikäinen tuttuni aikoinaan kaatui metsässä kännissä, ja oksa löi korvaan. Kuulo lähti siitä korvasta.

Vierailija
6/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä, että jos yhdellä perheenjäsenellä oireita, sama se testata kuka vain. Sylikkäin, lähekkäin oltu muutenkin 24/7, niin 99% varmuudella se on myös muillakin.

Onko 2v käynyt omatoimisesti jossain, että voikin olla mahdollisuus, hän olisi vain koronassa ja vanhemmat ei? Muuten testaisin vain itseäni, en pientä lasta.

Vierailija
7/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testasin meidän 1,5-vuotiaan ihan kevyesti ja nopeasti puikkoa sujauttamalla nenässä, siis niin nopsasti ja ei-syvältä, ettei virallisessa testissä ikinä niin tehtäisi. No, tulos oli silti positiivinen. Ei sitä tikkua tartte aivoihin asti tunkee.

Vierailija
8/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Se tikku vain upposi aivoihin. Suurimmalle osalle ihmisistä aivot ovat tarpeeton, tai ainakin pääosin käyttämättömänä lojuva elin.

Vierailija
9/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla kans meni tikku aivoihin kun aivasti testin aikana. On nyt ollut koomassa jo 5kk.

Vierailija
10/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuolee.

Vierailija
11/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu selvä peli,vie vaan lopetettavaksi ei se siitä enää tokene

Vierailija
12/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla kans meni tikku aivoihin kun aivasti testin aikana. On nyt ollut koomassa jo 5kk.

OMG voiko näin käydä?!? En oo ajatellutkaan

Vierailija
13/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMG voiko näin käydä?!? En oo ajatellutkaan

No tietenkin voi ja on käynyt monelle.

Vierailija
14/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ammattilainen tekee oikeita koronatestejä. Kotitestit ovat leikkiä. Ajan testiin saa kun varaa, jos ei saa, korostetaan oireita kunnes saa.

Vierailija
15/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpäisi veri-aivoesteen 😱

Miksi kidutatte lapsia testaamalla ja viemällä testiin?

Nämä ottivat itse jos tuota nyt uskoo. Ihme idareita.

Vierailija
16/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on ihan kauhee XD

Olen kauhee kun nauran

Vierailija
17/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle lapselle sattuu ja tapahtuu. Ikäkin vaihtelee. 

Vierailija
18/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen jolla oli tikku mennyt liian syvälle oli joku aivotyrä.

” – On erittäin epätodennäköistä, että pumpulipuikko aiheuttaisi tällaista vahinkoa kenellekään, jolla ei ole tällaista aiempaa vammaa nenässä, Philpott kirjoittaa.”

Kuinka paljon verta tuli ja loppuiko se jo?

Vierailija
19/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nainen jolla oli tikku mennyt liian syvälle oli joku aivotyrä.

” – On erittäin epätodennäköistä, että pumpulipuikko aiheuttaisi tällaista vahinkoa kenellekään, jolla ei ole tällaista aiempaa vammaa nenässä, Philpott kirjoittaa.”

Kuinka paljon verta tuli ja loppuiko se jo?

No heti tapahduttua tuli suusta silleen että valui hiukan leukaa pitkin ja nenästä vuosi ehkä 5min ajan vähän. Sen jälkeen ei tullut enää. Lapsi valitti kipua ehkä puoli tuntia mutta eihän se mikään ihme kun tikku käynyt syvällä nenässä. Ap

Vierailija
20/22 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se korkeintaan vähän raapaisi aivoja. Jos ei huomiseen mennessä ole alkanut karsastaa, ei mitään hätää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme