Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat lakossa ja syöpähoidot keskeytetty, Tehyltä ylimielinen vastaus

Vierailija
01.04.2022 |

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tehyn-kari-tiainen-ihmettelee-miksei…

Tehyltä kommentoidaan: lääkärien ongelma, ”Lääkärithän vastaavat aina kaikesta” sanoo Tehyn oikeuspalvelujen päällikkö Kari Tiainen.

Jos lääkärit kerran vastaavat aina kaikesta, niin miksi hoitajille pitäisi maksaa erityisen hyvää palkkaa? Vastuu on aina lääkärillä, hoitaja on vain apukäsipari.

Kommentit (449)

Vierailija
161/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sari sairaanhoitaja on aina alipalkattu. Omasta mielestään. ja koskaan kukaan ei arvosta, yhyyy. 

Sari sairaanhoitaja on niinvtun täydellinen, muttei edelleenkään saanut omien sanojen mukaan työoloja siedettäväksi. Missä siis mättää? Ne työaikojen laatijat ovat ihan sairaanhoitajia koulutukseltaan. Pitäisikö sen töydellisen sh katsoa peiliin, kun työolot mättää koko ajan?

Vierailija
162/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Syöpähoitoja keskeytetty? En ole tuommoista viestiä keneltäkään meidän neuvottelijoiltamme saanut”

Niinpä. Työnantaja selvästi valehtelee. Ei syöpähoitoja keskeytetä.

Kyllä, just uutisissa haastateltiin potilasta, jonka syöpäleikkausta on siirretty kahdella viikolla, vaikka hoitpolun mukaan hoidon kannalta olisi paras vaihe nyt sille leikkaukselle.

Tämä on hoidon keskeyttämistä.

T.ex

Tämän täytyy johtua työnantajan osaamattomuudesta. Ei ole muita vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos on oikea hoitaja luonnostaan niin ei jätä tälleen avun ja hoidon tarpeessa olevia ihmisiä pulaan ja ala lakkoilemaan potilaiden kustannuksella.

Vieläkö joku jaksaa tätä? Me halutaan vaan leipä pöytään. Ei siellä yksikään ole hyvää hyvyyttään äiti Teresena. Työtä se on missä kaikki muukin.

Jos et noilla palkoilla saa leipää pöytään niin oisko aihetta katsoa peiliin?Te saatte palkan verorahoista -pitääkö paljon raskaampaa ja vuorotyötä tekevien pienipalkkaisten maksaa lisää veroja että te saatte vielä enemmän?

Vierailija
164/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Syöpähoitoja keskeytetty? En ole tuommoista viestiä keneltäkään meidän neuvottelijoiltamme saanut”

Niinpä. Työnantaja selvästi valehtelee. Ei syöpähoitoja keskeytetä.

Kyllä on syöpäpotilaiden hoitoja siirretty hamaan tulevaisuuteen, näin Tyks

TYKS toimii laittomasti tuossa tapauksessa. Henkeä uhkaava hoito kuuluu suojelutyön piiriin.

Vierailija
165/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla aloilla tullaan toimee, kun Sari Sairaanhoitaja nettona 2200 elää köyhyysrajalla?

Vierailija
166/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs nyt ulvotte? Teidän mukaan hoitajat vain juovat kahvia ja juoruavat ja nyt onkin yhtäkkiä henget kyseessä.

Lääkärit ovat töissä.

En minä ainakaan ole ikinä tuollaista väittänyt mutta oman kokemukseni perusteella hoitajan työ ei ole erityisen vaativaa, saati opiskelu hoitajaksi. Paikkoja on varmasti toki erilaisia, mutta itsellä ei ole kokemusta sellaisesta paikasta jossa ei jäisi aikaa taukojen pitämiseen tai siihen juoruiluun ja kahvitteluun. Joissain paikoissa on paljonkin sellaisia hetkiä, jolloin ei tarvitse tehdä mitään, ja haasteena on lähinnä tylsistyminen. Joillain hoitajilla tuntuu myös olevan ihan harhaiset käsitykset esim. lääkärin tai muilla aloilla tehtävän työn haastavuudesta. Lääkäriksi ei kuka tahansa pääse edes opiskelemaan mikä onkin ihan hyvä asia, sillä lääkäri tosiaan loppuviimein kantaa vastuun. Lääkäriopiskelijat ovat yleensä niitä jotka ovat tehneet parhaansa jo peruskoulussa tai viimeistään lukiossa, eli sitä tulevaan uraan panostamista on tapahtunut jo pitkään ennen varsinaisia oman alan opintoja. Hoitajillakin on paikkansa ja minusta saavat jo opintojensa ja työnkuvansa vaativuuden mukaista palkkaa.

Sinä perustat mielipiteesi vain niihin omiin kokemuksiisi. Ja kuten sanoit, sinulla ei ole kokemusta niistä vaativammista tai kiireisistä paikoista ja tehtävistä. Uskon, että sinun palkkasi onkin ihan linjassa antamasi työpanoksen kanssa.

Olet varmasti ihan oikeassa. Minusta on kuitenkin luontevaa ja järkeenkäypää että mielipiteet ainakin osittain pohjautuu myös niihin omiin kokemuksiin. Sanoinhan itsekin että paikkoja on erilaisia, eli hoitoalalla työtehtävät ja niiden vaativuus varmasti vaihtelee. Eikö tämä palkankorotustoive (tai -kiristys) kuitenkin koske hoitajia ihan yleisesti? Voi olla että itsellä on mennyt jotain ohi. Tuossakin olet oikeassa että olen itse pitänyt hoitoalan palkkausta ihan kohtuullisena. Niissä paikoissa joissa itse olen työskennellyt on moni kuitenkin valitellut pientä palkkaa ja työn raskautta, ja ylipäätään sellainen uhriutuva asenne on ollut melko yleistä. En ketään tietenkään tuomitse kun kaikilla on niin erilaiset voimavarat ja elämäntilanteet jne. mutta usein on käynyt mielessä että muiden alojen työtehtäviin tutustuminen voisi monilla hoitajilla vähän avartaa mieltä.

Vierailija
167/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä antamaan anteeksi, jos menetän syöpää sairastavan isäni hoitajien lakon vuoksi.

T: AMK-tutkinto, sosiaaliala, pienempi palkka kuin hoitajilla nyt.

Ei se sossujenkaan toiminta kovin hyvin päivän valoa kestä, mutta nytpähän saat sitten itse kokea, miltä tuntuu kun ei saa apua edes pyytämällä. Näin se paha sitten tavallaan lähtee kiertoon. Mieti tätä seuraavassa asiakassuhteessasi.

Vierailija
168/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi henki sinne tänne. Ei ole hoitajien vika jos palkat eivät vastaa työnkuormittavuutta. Kukaan tee ilmaista työtä vaikka kyseessä olisi sairaiden auttaminen.

Eli yli 3000 palkka on ilmaistyötä?Selvää...

Vierailija
169/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täälläkin huutelijoista unohtaa sen faktan, että potilasturvallisuus on jo PITKÄÄN vaarantunut.

Jatkuvasti tehdään alimiehityksellä töitä. Meitä pyydetään tekemään pitkää päivää, toisinaan suostutaan ja toisinaan ei, koska meilläkin (ajatella!) on oma, yksityinen elämä. Me sairastellaan myös. Olemme myös väsyneitä pitkien vuorojen takia. Sijaisia ei enää ole samalla tavalla kuin ennen.

Ja nyt, kun lakko alkoi, huudellaan potilasturvallisuudesta. Kukaan ei edes viitsi yrittää tajuta sitä, että se on koko ajan resurssipulan ja huonojen työolojen takia uhattuna. Helppo siis huudella, kun ei näe mitä kentällä tapahtuu.

Kerropa rehellisesti, että kuinka kauan raha auttaa jaksamaan, jos olet jo nyt puhki?

Jos palkat nousee -> alan houkuttelevuus lisääntyy. Aika yksinkertainen pitää olla jos ei tuota ymmärrä.

Luuletko ihan oikeasti että kun palkkoja nostetaan niin on varaa palkata niitä uusia työntekijöitä?

Vierailija
170/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette te jeesustelijat ole ruvenneet hoitajiksi, kun kerran hoitojen lykkääntyminen huolettaa.

Vierailija
171/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap lietsoo virkamiesvihaa? Mitkä ovat motiivisi?

Vierailija
172/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä jo tehnyt useamman aloituksen työtaistelua käyvän liiton suojatyöpolitiikasta. Ne poistetaan.

Ison sairaalan lasten teho-osasto, keskola ja lastenpsykiatrian akuuttiosasto eivät olleet suojatyön piirissä. Mitä ajatuksia tästä? Minusta aika kohtuutonta, ja osoittaa vain sitä että hoitajat tai ainakaan heidän liittonsa eivät arvosta sairaanhoitajien ainutlaatuista ammattitaitoa ja osaamista.

Vierailija
173/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos on oikea hoitaja luonnostaan niin ei jätä tälleen avun ja hoidon tarpeessa olevia ihmisiä pulaan ja ala lakkoilemaan potilaiden kustannuksella.

Vieläkö joku jaksaa tätä? Me halutaan vaan leipä pöytään. Ei siellä yksikään ole hyvää hyvyyttään äiti Teresena. Työtä se on missä kaikki muukin.

No enpä haluaisi sua hoitajaksi jos jotain kävisi. Varmaan sopis paremmin joku muu ala sulle missä ei tarvita empaattista ja läsnäolevaa hoitajaa

Miksi nämä sulkisivat toisensa pois? Kyllä minua on kiitelty jälkeenpäin ja kyllä minä olisin sinuakin kädestä pitämässä, halaamassa ja kyyneleitäsi pyyhkimässä, vaikka samalla se on minun työtäni. En minä siellä ilmaiseksi olisi. 

Vierailija
174/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä jo tehnyt useamman aloituksen työtaistelua käyvän liiton suojatyöpolitiikasta. Ne poistetaan.

Ison sairaalan lasten teho-osasto, keskola ja lastenpsykiatrian akuuttiosasto eivät olleet suojatyön piirissä. Mitä ajatuksia tästä? Minusta aika kohtuutonta, ja osoittaa vain sitä että hoitajat tai ainakaan heidän liittonsa eivät arvosta sairaanhoitajien ainutlaatuista ammattitaitoa ja osaamista.

Epäpätevää liittotoimintaa.

Vierailija
175/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkeä uhkaavaa.

Että "lasten ei oo niin välii"? Hyvä hyvä hoitsut. 

Vierailija
176/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä, ettå kun olen nyt vuosia saanut täältä lukea, miten olen laiska lihava pillerinkiikuttaja ja mehulasinvaihtaja, jonka duunit pystyy kuka tahansa tekemään, niin yhtäkkiä ihmisten henki onkin minun lakkoiluni takia vaarassa eikä kuka tahansa vastaantulija kelpaakaan teitä hoitamaan? Ja oikein pakkolaki pitää säätää tätä varten?

Koittakaa nyt päättää.

Vierailija
177/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruspalkkani on 15.49 €/h, ei vielä kokemuslisiä kun ne hävisivät alaa vaihtaessa. Se on alle euron enemmän kuin 18-v pojallani ensimmäisessä kesätyöpaikassaan.

T. Sairaanhoitaja 44 v

Vierailija
178/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnaan nämä lakkoilijat! Työssänsä ovat sitoutuneet potilaiden hoitamiseen ja nyt järkyttävän ahneuden seurauksena vaarantavat ihmishenkiä! Niin törkeää!!

Vierailija
179/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä antamaan anteeksi, jos menetän syöpää sairastavan isäni hoitajien lakon vuoksi.

T: AMK-tutkinto, sosiaaliala, pienempi palkka kuin hoitajilla nyt.

Eipä tuokaan asenne mikään viisas ole. Voimia perheellesi joka tapauksessa.

Vierailija
180/449 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa suurin juttu joka on pielessä, on hoitajien työolot. Jatkuvasti kuulee siitä että hoitajia on liian vähän ja liikaa vastuuta on yhdellä hoitajalla.

Voitasko tämä asia saada pian kuntoon? Ja palkkoja korottaa kohtuudella, niin että Suomen valtion talous kestää?

On ymmärrettävää että jos hoitajien jaksaminen on pitkään ollut koetuksella, sillä on seurauksia. Tässä tapauksessa terveydellisiä seurauksia joka on tosi surullista.

Mutta kuka on vastuussa siitä että hoitajilla on hyvät työolot? Minusta se on niiden vastuulla, ketkä laativat hallituksen budjetin. Nyt pitäisi tätä asiaa tarkastella kunnolla.

Jos halutaan että Suomessa toimii terveydenhuolto hyvin, verorahat pitää mitoittaa oikein. Jos ei tule parannusta asiaan, niin tulevaisuus on se että enemmän yksityistetään. Sitten se saa hoitoa, jolla on rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän