Hoitajat lakossa ja syöpähoidot keskeytetty, Tehyltä ylimielinen vastaus
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tehyn-kari-tiainen-ihmettelee-miksei…
Tehyltä kommentoidaan: lääkärien ongelma, ”Lääkärithän vastaavat aina kaikesta” sanoo Tehyn oikeuspalvelujen päällikkö Kari Tiainen.
Jos lääkärit kerran vastaavat aina kaikesta, niin miksi hoitajille pitäisi maksaa erityisen hyvää palkkaa? Vastuu on aina lääkärillä, hoitaja on vain apukäsipari.
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä palkanmaksajapuolta kiinnostanut, siis se, mitä tärkeää jää tekemättä.
Mitä "ilmapiirin myrkyttäjiin tulee" heidän tilalleen ei tässä kaikin puolin myrkyttyneessä ilmapiirissä tule ketään.
Hoitajat itse luo sen huonon ilmapiirin käyttäytymällä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin fyysisesti terve mies sai toimistotyöpaikan. Itse olen ansiosidonnaisella kotona ja seuraavan kerran sitten taas palkkatuella toimistotöissä varmaan 2 vuoden päästä.
No, sellaista se Suomessa on. Työnantajien ja työkkärin omaa tyhmyyttä
Ei osata organisoida
Työkkäri laittaa fyysisesti terveitä miehiä palkkatuella toimistotöihin.
Ja ihosairaat on kotona.
Ottakaa nyt työnantajat vaan enemmän noita terveitä toimistotöihin niin me ihosairaat saadaan nukkua kotona ansiosidonnaisella.
Itse alan selvittelemään työkyvyttömyyseläkkeen mahdollisuutta, kun noita toimistotyöpaikkoja ei ihosairaille ole.
Fyysisesti terveet miehet valitaan toimistotöihin ja sitten ihmetellään, kun ei ole työnhakijoita fyysisiin töihin.
Kuinka tyhmää porukkaa Suomessa on?
Työnantaja saa valita mielestään parhaan työntekijän eli fyysisesti terveen nuoren miehen toimistotöihin.
Mutta turha sitten itkeä, kun ei saa siivoojia eikä muita työntekijöitä, kun osalla on fyysisiä sairauksia ja voi tehdä vain toimistotöitä.
Kyllä se fyysisesti terve nuori mies voi ihan oikeasti olla paras henkilö toimistotyöhön. Työssä kun on yleensä tarkoitus saada jotain aikaiseksi, ja sitä varten täytyy olla asiaan liittyvää osaamista ja kokemusta. Toimistotyöpaikkoja ei voida jakaa vain sillä perusteella, että ne menevät niille jotka eivät pysty fyysiseen työhön. Kannattaisikohan sinun selvittää mahdollisuuksia uudelleenkouluttautua sellaiselle alalle, jonka työtehtävät ovat sinulle soveltuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin fyysisesti terve mies sai toimistotyöpaikan. Itse olen ansiosidonnaisella kotona ja seuraavan kerran sitten taas palkkatuella toimistotöissä varmaan 2 vuoden päästä.
No, sellaista se Suomessa on. Työnantajien ja työkkärin omaa tyhmyyttä
Ei osata organisoida
Työkkäri laittaa fyysisesti terveitä miehiä palkkatuella toimistotöihin.
Ja ihosairaat on kotona.
Ottakaa nyt työnantajat vaan enemmän noita terveitä toimistotöihin niin me ihosairaat saadaan nukkua kotona ansiosidonnaisella.
Itse alan selvittelemään työkyvyttömyyseläkkeen mahdollisuutta, kun noita toimistotyöpaikkoja ei ihosairaille ole.
Fyysisesti terveet miehet valitaan toimistotöihin ja sitten ihmetellään, kun ei ole työnhakijoita fyysisiin töihin.
Kuinka tyhmää porukkaa Suomessa on?
Työnantaja saa valita mielestään parhaan työntekijän eli fyysisesti terveen nuoren miehen toimistotöihin.
Mutta turha sitten itkeä, kun ei saa siivoojia eikä muita työntekijöitä, kun osalla on fyysisiä sairauksia ja voi tehdä vain toimistotöitä.
Kyllä se fyysisesti terve nuori mies voi ihan oikeasti olla paras henkilö toimistotyöhön. Työssä kun on yleensä tarkoitus saada jotain aikaiseksi, ja sitä varten täytyy olla asiaan liittyvää osaamista ja kokemusta. Toimistotyöpaikkoja ei voida jakaa vain sillä perusteella, että ne menevät niille jotka eivät pysty fyysiseen työhön. Kannattaisikohan sinun selvittää mahdollisuuksia uudelleenkouluttautua sellaiselle alalle, jonka työtehtävät ovat sinulle soveltuvia?
Olen kouluttautunut jo eli AMK - tutkinto on.
Tottakai työnantaja saa valita toimistotöihin ketä haluaa, mutta jos ei fyysisiin töihin ole hakijoita niin ei sovi valittaa.
Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että työkkäri tietää iho sairauteni ja minua laitetaan vain toimistotöihin.
Olen mielelläni taas 2 vuotta kotona, antaa miehen istua toimistossa.
Olen tilitoimistossa töissä. Monilla työntekijöillämme on tradenomitutkinto ja yhdellä on jopa ktm-tutkinto. Tilinpäätöstaitoisen kirjanpitäjän bruttopalkka on vain 2200e.
Kuinka paljon hoitajat oikein haluavat palkkaa. Monet korkeakoulututkinnon suorittaneet saavat vähemmän palkkaa kuin hoitajat. Pitäiskö hoitajien saada 4000e?
Vierailija kirjoitti:
Törkeää kiristystä hoitajilta. Ihmisiä kuolee tämän lakon vuoksi ja Tehyn Rytkönen esiintyy hymy huulilla.
Rytkönen on kova nainen.
Syöpäpotilaan omainen kirjoitti:
Olen tilitoimistossa töissä. Monilla työntekijöillämme on tradenomitutkinto ja yhdellä on jopa ktm-tutkinto. Tilinpäätöstaitoisen kirjanpitäjän bruttopalkka on vain 2200e.
Kuinka paljon hoitajat oikein haluavat palkkaa. Monet korkeakoulututkinnon suorittaneet saavat vähemmän palkkaa kuin hoitajat. Pitäiskö hoitajien saada 4000e?
Moni on AMK - tutkinnolla palkkatukitöissä ja työkokeiluissa. Itsellä myös tuo Tradenomi tutkinto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tule ikinä antamaan anteeksi, jos menetän syöpää sairastavan isäni hoitajien lakon vuoksi.
T: AMK-tutkinto, sosiaaliala, pienempi palkka kuin hoitajilla nyt.
Päättäjille vai? Hoitajat ovat syyttömiä matalaan palkkaansa ja huonoihin työoloihin.
Huonot työolot tunnistan. Palkka ei ole huono. Mutta paremmalla palkalla , saadaan ehkä vajaus täytettyä. Toisaalta ei se palkka auta, jos mitoitukset on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomaa todella hyvin myös sen vastakkainasettelun mitä lääkäreillä ja hoitajilla on. Olin itse ennen hoitoalalla ja tuntui, että asetelma johtui nimenomaan hoitajista. Lääkäreitä vihattiin, halveksuttiin ja pidettiin jotenkin ylpeinä, vaikka ihan tavallista porukkaa ne oli ja suurin osa suhtautui ihan tavallisesti hoitajiin. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa lääkäreistä. Hoitajilla on vaan aika paha alemmuudentunne.
Jotenkin kuullostaa uskottavalta suomalaisista hoitajista. En halua tietenkään kaikkia hoitajia leimata, tiedän äidin syöpäsairauden takia, että monet hoitajat ovat todella hyviä.
Mutta olisiko tuollainen asenne joissakin hoitajissa osasyy siihen, että lääkärit sitten reagoivat hölmösti ja vaativat itsellensä järkyttävän suuria palkkoja? Rahat tulisi mennä hoitojärjestemälle, niin että saadaan kohtuullisia työoloja. En ole asiantuntija siinä asiassa, mutta se tarkoittanee lisää hoitajia ja lääkäreitä, ei lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkoilla saa mutta kyllä potilasturvallisuudesta pitää huolehtia. En kyllä ymmärrä, miten se parempi palkka auttaa selviytymään työn haasteista, jos ne ongelmat ovat siinä, että hoitajia pitäisi olla enemmän. Jos rahat menevät palkankorotuksiin, ei ole tulossa lisää käsipareja vuosiin. Olen myös alalla, johon on vaikea saada työntekijöitä ja etenkin sijaisia. Jos työntekijöitä ei ole, hommat jaetaan meille muille. Mulle riittäisi hyvin nykyinen palkka, jos vain työntekijöitä olisi edes se määrä, mitä pitäisi. Ja mielellään lisää resursseja
Kyllä se palkka auttaa siihen, että saataisiin ihmisiä hakeutumaan enemmän alalle. Mistä sä kuvittelet, että niitä hoitajia palkataan lisää, jos ei ole ketään, jota palkata? Rekry on auki jatkuvasti, mutta kun ei ole vaan ole päteviä hakijoita! Resurssipula ei tule paranemaan ilman osaavaa henkilökuntaa ja osaavaa henkilökuntaa ei saada ilman kouluttautumista. Jos palkka ja arvostus olisivat parempia, niin kyllä hoitoalakin alkaisi ihmisiä kiinnostamaan.
Luuletko että jatkossa on enää varaa palkata ketään lisää jos saatte ylimitoitetut vaatimuksenne läpi?
Siinä on kenenkään turha marmattaa, että ei se palkankorotus mitään auta... kyllä auttaa!
Ehkä se onkin sitten niin, että hoitajat ovat saaneet ja ottaneet itselleen liikaa vastuuta. Otetaan se liikavastuu pois, niin sitten se viimeistään ainakin kompensoi nykyisen palkan kanssa. Yksinkertaistetaan siis tehtävänkuvaa.
Kannattaisi katsella muita työpaikkoja tuolla palkalla tai sitten valehtelet niin, että korvat heiluu. Tilinpäätöstaitoisille kirjanpitäjille löytyy todellakin töitä ja palkka on sovittavissa. Itse sain merkonomiopiskelijana viime kesänä kesätöissä tuon 2200 e ihan perus kuukausikirjanpitotöistä. Kokemusta alalta se huimat 4 kk, minkä olin ollut harjoittelussa.
Tällä menolla hoitajat karkottavat kaikki ystävät ja viimeisetkin ymmärtäjät luotaan, mutta onhan heillä vielä toisensa.
Mikä siinä muuten on, että kaikki nuoremmat hoitajat mitä mulla on ollut, ovat olleet tosi ihania? Yksikin nainen otti kädestä kiinni yhden rutiinitoimenpiteen aikana. En tarvinnut kädestä pitelijää, mutta se oli jotenkin suloista ja lämmitti mieltä. Kaikki 45+ hoitajat on olleet järkyttävän tylyjä ja tympeitä ja harva näyttää edes kunnolla hallitsevan työnsä. Nämä tympiintyneet sitten haluaa lisää palkkaa. Ei. Enemmän palkkaa kaikkien pitämille ihanille ja ammattitaitoisille tyypeille. Sairaaloihin systeemi, joilla voi pisteyttää oman hoitajan ja lääkärin toiminnan. Näille parhaille sitten kuukausittaista bonusta!
Hyvä tavaton sentään. Nyt äkkiä rahat pöytään, että saadaan lakko loppumaan ja pelastettua ihmishenkiä. Mistä tää nyt voi kiikastaa, että leikitään näin julmasti ihmishengillä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi katsella muita työpaikkoja tuolla palkalla tai sitten valehtelet niin, että korvat heiluu. Tilinpäätöstaitoisille kirjanpitäjille löytyy todellakin töitä ja palkka on sovittavissa. Itse sain merkonomiopiskelijana viime kesänä kesätöissä tuon 2200 e ihan perus kuukausikirjanpitotöistä. Kokemusta alalta se huimat 4 kk, minkä olin ollut harjoittelussa.
60 pienyhtiön kirjanpito pitää tehdä tilinpäätöksineen veroilmoituksineen. Kesäharjoittelijana taisin saada 1750e/kk.
Ei täällä pks alueen ulkopuolella ole hirveästi työpaikkoja. Tosin asumisessa sitten kompensoituu kun vuokra on 350e/kk
NO , eiköhän "KORONAN " varjolla ole alasajettu yksiköitä jo ihan tarpeeksi. Terveyskeskuksiin ei lääkäriin ole päässyt enään pariin vuoteen . Pienempien paikkojen labrat on suljettuna. Lääkäriä kun tarvitset , niin käsketään meneen yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 pienyhtiön kirjanpito pitää tehdä tilinpäätöksineen veroilmoituksineen. Kesäharjoittelijana taisin saada 1750e/kk.
Ei täällä pks alueen ulkopuolella ole hirveästi työpaikkoja. Tosin asumisessa sitten kompensoituu kun vuokra on 350e/kk
Itse asun myös pk-seudun ulkopuolella. Nykyään moni työpaikka tarjoaa myös etätyömahdollisuutta, joten kannattaa katsoa niitä työpaikkoja laajemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten muilla aloilla tullaan toimee, kun Sari Sairaanhoitaja nettona 2200 elää köyhyysrajalla?
Tämä Sari Sairaanhoitaja tienaa nettona 1800 e/kk. Päivätyö kotihoidossa, jossa järkyttävä henkilöstöpula. Parhaimmillaan vastaan vuorossa ~150 monisairaan vanhuksen sairaanhoidollisista asioista. Ja niitä on paljon, kotona asuu nykyisin järkyttävän huonokuntoista porukkaa.
Tuo syöpäosasto ei ollut järjestänyt suojelutyötä. Esimiehet mokasivat. Siitä oli lehdissä.
Jos hoitajille ei tarvitse maksaa, he ovat turhia, eikä heidän poissaoloaan edes huomata.
Hävettää teidän ulisijoiden puolesta. Menkää yksityiselle.
Onneksi minulla on aina ollut vain hyviä ja osaavia hoitajia.