Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Miten ompelen tarranauhan???

Vierailija
18.09.2015 |

Neuvokaa nyt tyhmälle miten ommellaan tarranauha. Olen muuten ommellut paljon mutta en tarranauhaa ja nyt näyttää siltä että ei tuu mitään. Alalanka menee koko ajan ihan "krymppyyn" ja vaikka ommellessa näyttää että tikki on ihan hyvä niin toiselta puolelta ei olekaan vaan toinen lanka on ihan "suorana" ja toinen tekee ihme "silmuja". Eli miten saan onnistumaan. Käsin en voi ommella kun tätä pitäs kiinnittää monta metriä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koneella auttaa se, että itse avittaa konetta ompelussa eli vetää kangasta ja tarranauhaa vähän taaksepäin samalla kun ompelee, että kangas pääsee kulkemaan normaalia ompeluvauhtia ommeltaessa. Ja sitten vähän tavallista pidempi pistonpituus auttaa myöskin. 

Vierailija
2/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK. Kiitos, kokeilen tuota :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan tuntematon ongelma, vaikka olen ommellut paljon. Onko vika ompelulangassa, joka ikään kuin jää kiinni siihen tarranauhaan? Yksi vaihtoehto on laittaa pala leivinpaperia tms. siihen tarranauhan ja paininjalan väliin

Vierailija
4/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se vetäminen auttaa, kun se on muuten niin paksu, ettei tahdo liikkua siinä. Ompele hitaasti

Vierailija
5/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos tästäkin. Sain sen "pehmeämmän" puolen ommeltua suht hyvin mutta kun aloin ommella koukkupuolta niin alkoi tökkiä tosi pahasti. Ompelen kyllä ihan siitä reunasta enkä koukkujen päältä, eli lanka ei osu koukkuihin, silti vaan ei meinaa tulla mitään. Koitan kummiskin pitää hermot kurissa etten nakkaa konetta partsilta alas :D

Vierailija
6/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:26"]

Neuvokaa nyt tyhmälle miten ommellaan tarranauha. Olen muuten ommellut paljon mutta en tarranauhaa ja nyt näyttää siltä että ei tuu mitään. Alalanka menee koko ajan ihan "krymppyyn" ja vaikka ommellessa näyttää että tikki on ihan hyvä niin toiselta puolelta ei olekaan vaan toinen lanka on ihan "suorana" ja toinen tekee ihme "silmuja". Eli miten saan onnistumaan. Käsin en voi ommella kun tätä pitäs kiinnittää monta metriä.

[/quote]

testing

Vierailija
7/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiitos kaikille neuvoneille. Ootte ihania <3

Vierailija
8/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kiristää ylälankaa.

Vierailija
9/9 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:36"]

Okei, kiitos tästäkin. Sain sen "pehmeämmän" puolen ommeltua suht hyvin mutta kun aloin ommella koukkupuolta niin alkoi tökkiä tosi pahasti. Ompelen kyllä ihan siitä reunasta enkä koukkujen päältä, eli lanka ei osu koukkuihin, silti vaan ei meinaa tulla mitään. Koitan kummiskin pitää hermot kurissa etten nakkaa konetta partsilta alas :D

[/quote]

Se pohjakin on kovaa nailonia, siinä ei kestä puuvillainen ylälanka lainkaan, se jää lenkeiksi sinne alapuolelle, koska kuidut takertuu kiinni nailoniin.