Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huutokauppakamari toimii?

Vierailija
01.04.2022 |

Osaisiko joku kertoa, miten huutokauppakamari toimii. Olen yrittänyt tutkailla huutokauppakamarin nettisivuja, mutta siellä on vaan myynnin (ja toki myös ostamisen) ehtoja. Mutta noin käytännössä.

Minulla on kuolinpesän tauluja. Osasta en tiedä yhtään mitä ovat, mutta osa on melko nimekkäiden taiteilijoiden. Ei mitään suuria taiteilijoita, mutta tunnettuja kuitenkin. Kiikutanko nuo siis huutokauppakamarille ja he katsovat ne? Laittavat huutokauppaan, varastoiko huutokauppakamari ne siksi ajaksi? Sitten toki huutokauppakamarille menee provikkansa, sen ymmärrän. Mitäs jos taulut eivät menekään kaupaksi?

Saisin tauluista todennäköisesti enemmän, mikäli myisin ne itse. Mutta en oikein ehtisi enkä jaksaisi sitä säätöä, sitäpaitsi en yhtään itse osaa arvioida missä kunnossa taulut ovat.

Onko muita neuvoja asiaan liittyen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon kysymään vauvikselta, sen sijaan että ottaisit suoraan yhteyttä huutokauppaa harjoittavaan liikkeeseen.

Täältä saat varman vastauksen, joka velvoittaa huutokauppaliikettä toimimaan sen mukaisesti.

Jos vänkkäävät vastaan, sano että "vauviksella sanottiin, että.."

Vierailija
2/4 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kuvat ja tiedot tauluista on kätevämpi tapa aloittaa keskustelu huutokauppakamarin kanssa. Jos taulujen laatu osuu ko. firman yleisen tason kanssa yksiin, he ottavat ne kyllä myyntiin. Saat myymättömät taulusi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvon kysymään vauvikselta, sen sijaan että ottaisit suoraan yhteyttä huutokauppaa harjoittavaan liikkeeseen.

Täältä saat varman vastauksen, joka velvoittaa huutokauppaliikettä toimimaan sen mukaisesti.

Jos vänkkäävät vastaan, sano että "vauviksella sanottiin, että.."

Tarkoitukseni onkin laittaa huutokauppakamarille sähköpostia:)

Tunnen vaan itseni niin tietämättömäksi koko tämän jutun kanssa, että mun on helpompi laittaa sinne viestiä kun ensin vähän pohdin asiaa.

Vierailija
4/4 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kuvat ja tiedot tauluista on kätevämpi tapa aloittaa keskustelu huutokauppakamarin kanssa. Jos taulujen laatu osuu ko. firman yleisen tason kanssa yksiin, he ottavat ne kyllä myyntiin. Saat myymättömät taulusi takaisin.

Kiitos, tämä on hyvä ajatus. Etten heti vaan pakkaa tauluja autoon.