Kävittekö ulkomailla perheen kanssa 90-luvulla?
Omat vanhempani syntyneet 50-luvulla. Olin lapsi 90-luvulla emmekä käyneet koskaan ulkomailla. Kesälomalla kävimme kotimaassa jos kävimme jossain. Omat vanhempani olivat vähän yli keskituloisia tuohon aikaan.
Kotikulmillani yleisesti ulkomailla käynti oli todella harvinaista ysärillä. Onko tämä jokin sukupolvijuttu taas?
Isäni kävi yksin maailmalla ilmeisesti 70- ja 80-luvuilla.
Kommentit (19)
Rantalomilla käyntiin. Etelässä. Oli hienoa lähteä etelään.
Eikö 90-lla reissattu jo varsin laajasti, Kanarialla ja Kreikassa ainakin? Viikonloppureissuja ei taidettu niinkään harrastaa mutta opiskelijanakin reissattiin vähintään kerran vuodessa jonnekin. Omassa lapsuudessa kierrettiin Pohjoismaita ja sitten Kanarian reissuja kerran talvessa
Maatalossa kasvanut niin meillä ei ulkomaanmatkailtu kesällä eikä talvella eli ei koskaan. Maatalouslomittajan SAI toki, mutta sen jälkeen, kun yksi humalassa melkein poltti talon, lomittajien käytöstä pidättäydyttiin ja vanhempani eivät koskaan käyneet yhdessä lomilla. Eipä sitä ehdittykään, kesä kiireisintä aikaa. Päiväreissuja pohjoisessa Norjassa käytiin ja viikonloppureissujakin niin että vain toinen vanhemmista mukana
80-90 - vaihteessa käytiin muutaman kerran.
Minunkin vanhemmat on syntyneet 50-luvulla, mutta minä 70-luvulla. 80-luvulla ei käyty Ruotsia ja Norjaa pidemmällä mutta vanhemmat sitten 90-luvulla keskenään alkoivat käydä pidemmilläkin ulkomaanreissuilla. Minä sen sijaan en ole reissaillut kun en ole niin rikas.
Käytiin etelänmatkalla kerran vuodessa jo 70-luvulla perheen kanssa. 90-luvulla jo vähän kauempanakin, kolmeen kertaan käytiin Amerikassa asti. Vanhempani olivat tosin molemmat hyväpalkkaisia johtajia. Asuimme Helsingissä, jos sillä nyt on merkitystä.
Olin jo naimisissa ja meille syntyi kaksoset vuonna 1991. Kyllä kävimme ulkomailla heidän kanssaan.
80-luvulla enemmän ja ysärin alussa heti. Mutta sitten tuli lentopelko ja turbulenssi, jonka vuoksi ei päässyt ja teini-ikä.
Ei, kun karattiin interrailille ilman perhettä.
Olen syntynyt 50-luvun lopulla, lapseni 80- luvun alkupuolella. 90-luku oli meille suurta matkustelun aikaa. Espanja, Italia, Kreikka, USA, Uusi Seelanti, kaupunkimatkat Euroopan pääkaupunkeihin ja jokavuotiset kesälomat Suomeen (asumme Saksassa). Ihanaa aikaa!
Eurooppa oli Eurooppa vielä 1990-luvulla
Me aloitimme ulkomaanmatkailun 1980-luvulla. Viikko keväällä ja viikko syksyllä tai talvella. Kesällä oli sitten kolme viikkoa lomaa, se kotimaassa. Emme ole mökki-ihmisiä, viihdymme kesälomallakin kotikaupungissa.
Käytiin 80- ja 90-luvun taitteessa rantalomakohteissa koska ne oli halvimpia ja löytyi äkkilähtöjä.
Olen samaa ikäluokkaa ja vanhempani myös. Käytiin yleensä kerran vuodessa etelässä.
Olen syntynyt v 60 ja v 90 mulla oli 3 lasta. Kiersimme joka vuosi Eurooppaa 2-4 vkoa.
Eron jälkeen kävin lasten kanssa lomilla muutamana vuonna. Sitten rakensimme talon ja matkustaminen jäi 6 vuodeksi. Seuraavalla matka oli reilusti 2000 vuoden puolella kun 4. lapsemme oli syntynyt
Kyllä Helsingissä oli täysin normaalia käydä ulkomailla 90-luvulla.
Kävin poikaystävän ja kavereiden kanssa, olin jo aikuinen ysärillä
Käytiin Haaparannalla kerran vuodessa.