Helmimasujen painonnousu... hirveä herkkuputki päällä..
Mites muilla on paino noussut? Nyt on 20+3 ja paino noussut alusta tähän sellaiset 4 kiloa, eli ei hirveästi. Mutta alussa painoa tippui pahoinvoinnin seurauksena. Nyt tuntuu, että on herkkujen suhteen pohjaton maha, vaikkakin sitten on ihan ähky olo... Tuntuu, että suurten kotiruoka-annosten lisäksi päivisin menee pullaa, jätskiä ja karkkiakin. Miten tätä himoa voisi hillitä`?? Tätä menoa tulee rutkasti liikakiloja! Alkupaino oli 73 kg/167 cm (eli ei mikään hentoinen..)
Kommentit (23)
Nyt kun olen lukenut näitä teidän panoinnousuja ja terkkareiden kommentteja niin pitäisikö minun huolestua tästä painon noususta, kun sitä on tullut ensimmäiseen neuvolapunnitukseen nähden 8,4 kiloa lisää ja toisella punnitus kerralla oli tuo paino jopa tippunut ensimmäiseen kertaan verrattuna. Ja jos vertaa painoo ennen raskautta, niin lisäkiloja on tullut jopa yli 12! Paino siis ennen raskautta ollut 66-68 kiloa ja nyt yli 80!
Neuvolassa ei painonnousuun ole puututtu, mikä tuntuu oudolta kun teille muille on huomautettu pienemmistäkin määristä kiloja. Ja itseäkin on tosiaan ihmetyttänyt tämä äkillinen kilojen kerääminen kun olen syömisiäni yrittänyt jopa hieman vahtia..
Tietenkin ymmärrän, että painonnousu kuuluu raskauteen, mutta tuskinpa sen näin nopeaa kuuluisi nousta. Painonnousu viikkoa kohden on jo pitkään ollut +835g (loppuraskaudessahan kuuluisi olla jotain 500g:n luokkaa). Ja turvotusta ei juurikaan ole.. Ja ultrien mukaan lapsi kehittyy täysin viikkoja vastaavasti, ei siis mitenkään erityisen iso lapsi..
Kamalaa. Aluksi ei paino noussut kuin pari kiloa ekat 4 kk, mutta nyt syyskuussa on tullut pelkästään jo 4 kiloa lisää. Maha tuntuu valtavalta, se suorastaan räjähti esiin vähän aikaa sitten. Ahdistaa! Odotan kauhulla neuvolaa... voisin syödä mitä vain ja paljon, kunnon terveellistä ruokaa ensin vuoren kokoisen annoksen ja joka päivä sen lisäksi pullaa, suklaata ym. Ei ainakaan vauveli kärsi puutostiloista, jos jotain hyvää etsii!
täl hetkel 5.4kg neuvolassa mitatusta lähtöpainosta. Terkan mielestä liikaa ja on kai se oltava samaa mieltä.. Saa nähä paljo tulee.
Maaret(ti) & örppänä [color=red][size=2]♥[/size][/color] (rv22+6/23+4)