kokemuksia Seinäjoelta alueesta Jouppi-Jouppila-Kultavuori
6-henkinen perhe muuttamassa Seinäjoelle. Kaupunki on meille hyvinkin tuttu, mutta kiinnostaisi noiden alueiden palvelut lapsiperheelle. 3 alle kouluikäistä lasta ja yksi kolmasluokkalainen.
Millaisia kouluja? Päiväkodit? Leikkipuistotoimintaa? Harrastusmahdollisuuksia.
Tarkoitus olisi laittaa toinen auto pois. Itse aion pärkätä joukkoliikenteen ja fillarin turvin.
Kommentit (15)
Itse olen Seinäjoelta mutta vain Hyllykalliolta. Tässä on tosi hyvät mahdollisuudet koulunkäyntiin ja on lyhyt matka citymarkettiin sekä minimaniin ja Prismaan. Päiväkoteja on Hyllykallion ja tanelinrannan päiväkodit. Leikkipuistoja on ripoteltu aika hyvin joka puolelle mutta en tiedä mitä toimintaa niissä sitten on. Tässä on myös pururata hyvin lähellä ja sitten Tanelinlampi jossa on aika puhdasta vettä ja siellä on mukava uida. Suosittelen kyllä tätä aluetta. Kysy lisää jos kiinnostaa :)
Hyllykallio/Tanelinranta kiinnostaa myös kovasti. Talot vaan alkavat olla aika vanhoja niissä ja taas sitten nuo uudemmat alueet tuntuu olevan kaukana kouluista. Itsellä olisi myös pidempi matka pyöräillä töihin sieltä. Ap
Kyllä täällä hyllykalliolla on myös uusia taloja. Niitä kumma kyllä ripotellaan ympäri vanhoja alueita. Minkä tyyppistä taloa te etsitte?
5-6h ja keittiö. Rivari, paritalo tai omakotitalo. Kokonaisuus ratkaisee. Ap
Kannattaa katsella netistä. Sieltä varmaa löytyy parhaiten. Missä päin sinun työpaikka on? Kaupungille kävellessä tästä ei mene kuin korkeintaan puolituntia niin pyörällä menee vielä vähemmän.
Joupissa on 7/24 h päiväkoti ja ekaluokka siinä. Myös melko läheltä löytyy kaksikin koulua missä ainakin 6 luokkaan asti. Busseja menee ja tulee kiitettävästi. Keskustaan on Joupista noin 2 km .
C-M on lähellä ja myös S-market sekä pikkukauppa joka on auki joka päivä iltamyöhään. Sittarissa on kampaamo eläinkauppa, pari ruokapaikkaa ja jotain muuta.
Laskettelurinne on ihan lähellä missä on pienille hyvä laskettelupaikka. Leikkipuistoja ón useita Jouppi-Katajalaakso-Kultavuori alueella. Myös seurakunnan kerhotilat katajalaaksossa.
Keskussairaalassa olen töissä. Sinne reippaasti lyhyempi just tuolta Joupista/Kultavuoresta. Toisaalta Hyllykallio on tosi lähellä mieheni työpaikkaa. Mut ei taitaisi mieheni suostua pyöräilemään :) ap
Voi kyl toi Jouppi suunta kuulostais vaan just hyvältä. Olis ihana kun vois kävellen tai pyörällä suunnata kotiovelta puistoon tai pulkkamäkeen. Vuorohoito plussaa kun olen vuorotyöläinen. Tuota en ollenkaan tiennyt, että päiväkodin yhteydessä eka luokka. Sehän oiski pehmeä lasku kouluelämään. Ap
Ahonkylästä Ilmajoelta löytyy isommalla tontilla ja halvemmalla. Kuka ny Seinäjoelle haluaisi.
Ai 90-luvun Pia-murhaaja? Muita en tiedä...
On se kiva ku Seinäjoki ja jouppi yhdistetään aina siihen murhaan....
Eikö kellään?