Vinkkejä köyhälle
Ketju täyteen kiitos.
Sienestä, marjasta, kalasta
Osta kaikki mahdollinen tarjouksesta
Älä käytä osa maksua, jossa on korko
Lopeta kaikki turhat lehtitilaukset yms. käy lukemassa ne kirjastossa
Niin? Lisää.
Kommentit (12)
Viljele ikkunalaudalla / parvekkeella esim. yrttejä. Köyhän ei ole varaa niitä kaupasta ostaa.
Myy auto. Kulje matkat pyörällä tai kävellen. Osta pidempiin matkoihin bussin tarjousliput. Tee itse kaikki ruoka, korvaa liha soijarouheella. Vaihda asunto pienempään. Osta vaatteet kirpparilta, kudo itse sukat ja lapaset.
Hae lehtiä lehtiroskiksesta, näin sinun ei tarvitse maksaa niistä.
Mieti maksatko turhista neliöistä ja muuta pienempään, samalla energialaskusi vähenee. Harkitse autosta luopumista. Älä osta mitään ennenkuin vanha vastaava on käyttökelvoton, heitä se myös pois. Opettele korjaamaan itse polkupyörät, kodinkoneet, laitteet ja tavarat. Tee vanhasta uutta. Kierrätä. Tee ruoka itse.
Kirjastot, teepussit ja marjat ovat piperrystä noihin verrattuna.
Tee katumis harjoituksia useasti. Ole nöyrä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:43"]
Rakenna itse huonekalut
[/quote]
Tai osta esim. kierrätyskeskuksista
Pidä silmällä lahjoitetaan palstoja, joskus siellä lahjoitetaan mm. kaneja jotka voi sitten syödä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:48"]
Mieti maksatko turhista neliöistä ja muuta pienempään, samalla energialaskusi vähenee. Harkitse autosta luopumista. Älä osta mitään ennenkuin vanha vastaava on käyttökelvoton, heitä se myös pois. Opettele korjaamaan itse polkupyörät, kodinkoneet, laitteet ja tavarat. Tee vanhasta uutta. Kierrätä. Tee ruoka itse.
Kirjastot, teepussit ja marjat ovat piperrystä noihin verrattuna.
[/quote]
Ei marjat piperrystä ole, jos niitä kerää myyntiin saakka, sekä itselleen ympäri vuotisesti syötäväksi.
Kun ostat, osta laatutavaraa joka kestää isältä pojalle, vaikka se hetkellisesti kirpaiseekin enemmän.
Älä hanki enää yhtäkään lasta. Keskity niiden auttamiseen, jotka jo on. Muista, että lapsilisät loppuu 17 v, jolloin ei todellakaan käydä töissä. Lapsi tarvitsee kunnon koulutuksen joskus työllistyäkseen ja nuori kaipaa apua myös opiskeluaikanaan.
Rakenna itse huonekalut