Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmeraskaus vai ei?

16.09.2015 |

Hei! 

Mun juttu kuulostaa vainoharhaisen löpinältä, mutta vainoharhainen taidankin olla...

Juttu on niin, että olen ollu yhdynnässä muutaman kerran, mutta vain yhtenä päivänä, 23.5. Se oli päivä/kaksi kuukautisten päättymisen jälkeen (mahdollinen ovulaatio ei olisi silloin). Seksin aikana kondomi meni rikki, mutta ei panikoiduttu, sillä minulla on e-pillerit ja olen ottanut ne ajallaan. Otimme vain uuden kondomin käyttöön. 

Parin viikon päästä tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta oloni oli outo. Ostin noin kuukauden jälkeen yhdynnästä raskaustestin (clearblue) ja se oli negatiivinen. Sain pienen mielenrauhan.

Sitten alkoivat oudot tuntemukset. Turvotti, oli huono olo, itketti helposti, paino nousi... Nämä asiat saattoivat johtua muuton vuoksi stressistä. Tein uuden raskaustestin (en muista ajankohtaa) ja testi oli negatiivinen. Tämä oli apteekin oma testi. 

29.7 (2kk yhdynnästä) olin gynegologilla uusimassa e-respetiä ja hän päätti tehdä ultraäänen vaginan kautta ihan vain tarkastaakseen. Hän sanoi, että ei nähnyt mitään erikoista (en kertonut raskaus"epäilystä"). Samalla hän myös suoritti sisätutkimuksen.

Nyt, pari pv sitten tein jäljelle jääneen raskaustestin huvin vuoksi(apteekin oma) ja sekin oli negatiivinen. Turvotus, vatsakivut, rintojen kutina, huonovointisuus, ahdistus, runsas valkovuoto... Kaikki vaan silti lisääntyy ja jatkuu. 

Onko siis mahdollista, että raskaustesti olisi missannut raskauden vaikka olisin melkein 4kk raskaana? Entä voiko gynegologi olla huomaamatta vaginan kautta tehtävässä ultrassa ja sisätutkimuksessa kaksi kuukautta kestänyttä raskautta, jos ei varsinaisesti etsi vauvaa?

Olen lukenut liikaa netistä kaikkia ihmeraskaustarinoita ja alkoi kuumottamaan oma tilanteeni. Varsinkin kun elämäntilanteeni ei ole mitenkäänpäin sopiva vauvan tulolle. Toivon kaiken olevan vain rajun stressin oireita.  Minulle ja vainoharhaisuudelleni saa nauraa avoimesti. En pahastu :)

Kommentit (4)

1/4 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova himo saada mies nalkkiin kun  noin toivot olevasi raskaana että jo kuvittelet nuo oireet, ihan tyypillistä naiselle joka TODELLA TOIVOO RASKAUTTA, kovasti vaan koitat peitellä...

2/4 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan joku vitsi :D :D
Raskaustestit voi missata raskauden (kuten esimerkiksi amerikkalaisessa ohjelmassa "Oho, olen raskaana!" mutta gynekologi ei voi missata :D
Onko sinulla tai kumppanilla sukupuolitauti että käytätte kondomia e-pillereiden kanssa? Jos on kumppanilla niin sinuna en stressaisi raskaudesta koska et ole raskaana!!! vaan siitä että kumi meni rikki ja sait todennäköisesti tartunnan.
Höh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo himo saada nalkkiin ketään ja en missään nimessä tahdo lasta. Varsinkaan nyt.

Vierailija
4/4 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="finest" time="17.09.2015 klo 08:51"]Tää on varmaan joku vitsi :D :D
Raskaustestit voi missata raskauden (kuten esimerkiksi amerikkalaisessa ohjelmassa "Oho, olen raskaana!" mutta gynekologi ei voi missata :D
Onko sinulla tai kumppanilla sukupuolitauti että käytätte kondomia e-pillereiden kanssa? Jos on kumppanilla niin sinuna en stressaisi raskaudesta koska et ole raskaana!!! vaan siitä että kumi meni rikki ja sait todennäköisesti tartunnan.
Höh...
[/quote]

Ja olisikin vitsi!

Toivon todella, että gyne ei missannut mitään. Nyt mulla on järkyttäviä vatsa- ja selkäkipuja, mutta johtuvat varmaan vain suolistosta/vatsasta. Kävin lääkärissä ja sain lääkkeitä. Tiedän, että en ole raskaana, mutta aina kun vatsassa muljahtaa niin alkaa pieni paniikki. :(

Sukupuolitautia ei pitäisi olla ja kondomia käytettiin kun ei olla suhteessa, varmuuden vuoksi etten tule raskaaksi. Mahdollinen tauti olisi saattanut tarttua muutakin kautta kun emme käyttäneet kondomia suuseksissä.

Kiitos kuitenkin vastauksista <3 helpottaa mieltä