Olympiakomitean naiskuva vääristynyt
Onko Olympiakomiteassa vain Hyviä Veljiä ja Siskoja? Siis sellaisia, jotka siivoavat toinen toistensa arveluttavat tekemiset maton alle? Toki ihmisillä tulee olla oikeus ja mahdollisuus hakea kumppania (myös seksi-sellaista) samalta työpaikalta, mutta usein tällaisen saamtyöpaikkaisten seurustelun aloittaminen vaatii toisen osapuolen siirtymisen johinkin toiseen työpaikkaan, jottei kumpikaan osapuolista voisi käyttää esim. esimiesasemaansa hyväksi. Olisi hyvä, jos Jan Vapaavuori saisi kokonaiskuvan Mika Lehtimäen tekemisistä, koska tähän mennessä hänelle ei hänen kertomansa mukaan ole kerrottu juurikaan mitään tapahtuneista asioista. Myös Sari Multala ja Susanna Rahkamoa on pidetty lähes täydellisessä informaatiopimennossa. Muille olympiakomitean jäsenille ei ole kerrottu yhtään mitään Lehtimäen tekemisistä tai varoituksista? Olympiakomitean jäsenten naiskuva ei ole tätä päivää vaan tuntuu elävän jossain 1980-luvulla.
Kommentit (6)
Vapaavuori ilmoittaa huomenna eroavansa olympiakomiteasta.
Sisäpiirin tietäjä kirjoitti:
Hah, hah, Vapaavuori tulee istumaan kuin tatti olympiakomitean puheenjohtajana:
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008716723.html
”Minun olisi aiemmin pitänyt varmistaa, että minulla on kaikki olennaiset tiedot”, Vapaavuori sanoo HS:n haastattelussa.
Samalla hän vakuuttaa, ettei aio erota tehtävästään."
Vierailija kirjoitti:
Sisäpiirin tietäjä kirjoitti:
Hah, hah, Vapaavuori tulee istumaan kuin tatti olympiakomitean puheenjohtajana:
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008716723.html
”Minun olisi aiemmin pitänyt varmistaa, että minulla on kaikki olennaiset tiedot”, Vapaavuori sanoo HS:n haastattelussa.
Samalla hän vakuuttaa, ettei aio erota tehtävästään."
Hah, hah, Vapaavuori kuvitteelee, ettei häntä eroteta. Nyt siskot yhteiseen rintamaan!
Ihmetyttää asiaa mediasta seuranneena, että kuka on hoitanut Lehtimäen varoitusasian, jos puheenjohtajistokaan ei siitä yhtäkkiä mitään yksityiskohtia tiedä? He ovat kuitenkin siunanneet varoituksen. Ahdistellut naiset on järjestelyssä hiljennetty sopimuksella ja ulospäin puhutaan ”yksityisyyden suojelusta” vaikka aktiiviselta peittelyltä koko homma vaikuttaa.
Lisäksi, Lehtimäen oma ulostulo oli ihan täyttä soopaa: ”minä, inhimillinen johtaja” - oisko joku voinut kertoa hänelle ettei tollanen hölynpöly vakuuta ketään.
Vajaavuori sanoi ensimmäisessä tiedotustlaisuudessa, ettei voi kertoa asiasta, koska on tehty salassapitosopimus. Sitten YLE paljast, ettei mitään salassapitosopimusta olekaan tehty. Vaikuttaa siltä, että Vajaavuori on tehnyt salassapitosopimuksen vain itsensä kanssa ja yrittää pimittää kaiken itselleen epäedullisen tiedon julkituloa tästä olympiakomitean tiedotusskandaalista.
Avoimuuden puute leimaa suomalaista viranomaiskulttuuria, myös olympiakomiteaa, joka voidaan katsoa julkisen vallan organisaatioksi, koska se rahoitaan veronmaksajien rahoilla. Suomessa pyritään kaikki julkinen päätöksenteko säännönmukaiseti salaamaan, vaikka ainoastaan avoimuus säilyttäisi luottamuksen viranomaistoimintaan tai tässä tapauksessa oplympiakomiteaan.