Näin jokijäällä jolkottavan saukon(!)
Kommentit (13)
Kiva! Mäkin haluaisin nähdä, saukot on ihania, olen nähnyt eläintarhassa (ja telkkarissa).
Mä näin jäätyneen majavan. Löytäjä oli ottanut sen mukaan. Umpijäässä. Kova koppura.
Eiks saukko ole kuollut sukupuuttoon?
Vierailija kirjoitti:
Ei se sun ystävä ole, ap.
Ei olekaan. Muistin vain lukeneeni lapsena sadun nimeltä "Saukon ystävyys". En kyllä muista mistä kertoi. Ap
Täällä Joensuussa niitä näkyy Pielisjoessa pulikoimassa keväisin ihan kaupungin keskustassa.
On ainakin 15 vuotta siitä, kun olen nähnyt luonnossa saukon.
2 kertaa olen nähnyt, toinen kerta oli kesäyö, menin tarkistamaan, että kasteluvettä joesta pumppaava traktori on OK, istahdin hetkeksi istuimelle ja katselin jokea.
Saukko ui joessa.
Toinen kerta oli erikoisempi.
Työskentelimme appeni kanssa tslvella viljavarastolla, kun ähdimme pois, niin näimme saukon mennä mylkkäsevän lumihangessa peltoaukealla poispäin joesta.
Se oli vaihtamassa vesistöä, n. 2km päässä on toinen joki.
Mä oon nähnyt vain kerran luonnossa saukon, mutta se oli ikävä kyllä kuollut :(
Meillä meni kerran pihan läpi saukko. Ensin katsoin, että onpa iso kissa.
Saukolla osuva latinalainen nimi Lutra lutra.
Assburger kirjoitti:
On ainakin 15 vuotta siitä, kun olen nähnyt luonnossa saukon.
2 kertaa olen nähnyt, toinen kerta oli kesäyö, menin tarkistamaan, että kasteluvettä joesta pumppaava traktori on OK, istahdin hetkeksi istuimelle ja katselin jokea.
Saukko ui joessa.Toinen kerta oli erikoisempi.
Työskentelimme appeni kanssa tslvella viljavarastolla, kun ähdimme pois, niin näimme saukon mennä mylkkäsevän lumihangessa peltoaukealla poispäin joesta.
Se oli vaihtamassa vesistöä, n. 2km päässä on toinen joki.
Pohjois-Pohjanmaalla tämä.
?