Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harsojen ja kuivaliinojen käyttöikä, gallupintynkää...

03.10.2006 |

Meillä vauva on nyt 7 kk ja päiväkestoiltu ollaan alusta alkaen, systeeminä harso (origamitaiteltu) + kuivaliina + BravoWrap-kuoret. Viimeisen kuukauden sisällä on vaippapyykin kanssa samassa koneessa olleet vaatteet alkaneet nukkaantua ja nyt osa harsoista ja kuivaliinoista on " räjähtänyt aivan totaalisesti" . Varovaisesti arvioiden (joka toinen päivä suunnilleen pestään vaippapyykkiä) käyttökertoja on näillä värkeillä ollut noin 100. Harsoista osa on äitiyspakkauksen, osa Finlaysonilta ostettua metritavaraa, kuivaliinat itse askarreltu Myllymuksujen kuivaliinakankaasta.

Kysymys kuuluukin, kauanko teillä muilla harsot, kuivaliinat ja muut kestovaippojen komponentit kestävät? Lähinnä kaipaan vinkkiä, mistä hankin tilalle uutta vaippa-ainesta. Pysyttelenkö edelleen Finlaysonin ja Myllymuksujen asiakkaana vai onko muilla kokemuksia pidempään kestäneistä materiaaleista? Jos muistatte hintoja, laittakaahan niitäkin. Itse muistelen, että Finlaysonin harsoille tuli itse tehden kappalehinnaksi n. 1 euro, Myllymuksujen kuivaliinoille ehkä 80 senttiä.

Vertailevia tietoja kiitollisena odotellen,

Curie

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne toimivat loistavasti (nyt olleet käytössä 2,5 vuotta kaksosilla, päivittäin pestään). Kuivaliinakangasta on taskuvaipoissa, joita siis myös pestään päivittäin, kun kerran hoitopaikassa niitä käytetään vielä. Pesukertoja en edes uskalla arvailla, mutta mitään vikaa ei ole ollut. Onkohan pesukoneenne ruvennut " syömään" kankaita?

Vierailija
2/6 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti meillä n. 1,5 v ja niitä todellakin pestiin paljon. Kuivaliinoja en ole käyttänyt, mutta erilaisia lisäimuja harsojen kanssa. Enää en ole saanut harsoja taiteltua niin, että 1v9kk lapsi voisi niitä käyttää, mutta olen ajatellut säästää ne, jos vaikka joskus tulisi toinen lapsi. Eli ihmettelen todella miten teillä harsot ovat hajonneet jo nyt.

Ruskovillan harsoista sen verran, että hintaa en muista, mutta olen kyllä ollut niin tyytyväinen laatuun, että voin suositella. Eivät tosiaan ole menneet puolessatoista vuodessa miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki harsot kestivät yhden käyttäjän 0-2v. käytössä. Halvimmat (Pikku-Piia, Anttila) toki menettivät muotonsa ja joku reunaommel ehkä rispaantui, mutta ihan käyttökelpoisia ovat vielä. Ruskovillan harsot vain paranivat pesujen myötä.

Jos pesukoneessa on nukkaa, olethan muistanut puhdistaa nukkasihdin ja välillä pesukoneen sitruunahapolla 90 asteessa ilman pyykkiä? Meillä ainakin harsopyykistä irtosi nöyhtää ja sen huomasi tummasta pyykistä, jos ei puhdistanut konetta aikoihin.

Fleece-imut, joita tein itse halvasta kaupan metritavarasta, nyppyyntyivät käytössä niin, että heitin vaippaiän päätteeksi suurimman osan pois. Kaikki muut vaippasysteemit ovat varsin käyttökelpoisessa kunnossa, erityisesti Bumpyn kuoret ja kaikki hamppuimut.

Vierailija
4/6 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että pesukoneemme syyllisyys alkaa olla poispelattu. Nukkasihtiä on tarkkailtu tämän tästä ja putsattu tarpeen vaatiessa. Sitruunahappokikkailut, tyhjät ajot yms. on myös kokeiltu - tuloksetta. Eri pesuaineita on kokeiltu myös.

Vahvimmin epäilen nyt juuri tuota Finlaysonin harsokangasta, koska ihan kaikki harsot eivät kuitenkaan ole menneet riekaleiksi - äp-harsot vaikuttavat edelleen suhteellisen hyvävoimaisilta. Voihan olla, että kohdalleni on sattunut kangasta huonosta erästä? Tai vallankin, kun tuo Finlaysonin kymmenmetrinen kangaspakka tuli lahjana appiukolta ja tämän vaimokkeelta, pistää epäilemään, ovatko kenties tietoisesti ostaneen II-laadun tavaraa. Ovat ehkä ajatelleet, ettei sen laatuluokan niin tarkkaa ole, kun kyse on kerran vain vaipoista. Totuushan on kuitenkin se, että ihmiseritteille altistuva harsovaippa, joka käy pyykkiikoneessa melkein päivittäin, joutuu paljon kovempaan rasitukseen kuin mikä tahansa ikkunanpesurätti... (appiukkoa siis mitenkään syyllistämättä ;o))

No, pistinpä sitten tilaukseen ihan varta vasten tarkoitukseen suunniteltuja kaupallisia kapistuksia, Popolinia ja Ruskovillaa. Toivottavasti tilanne korjaantuu sillä, eivätkä uudet harsot joudu pesukoneen syömiksi!

--

Curie

Vierailija
5/6 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unavaate harsoja ei kannata ostaa,  haisevat homeelle 

Vierailija
6/6 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi sama juttu Prisman kuviollisten ja valkoisten Jutta-harsojen kanssa. Harsot alkoivat nukata muuta pyykkiä jo heti ekoina kuukausina. Äitiyspakkauksen harsot ja itse ommellut harsot kestivät huomattavasti pidempään ja alkoivat ohentua näkyvästi ja rispaantua vasta yli 2 vuoden käytön jälkeen.

Finlayson laatu taitaa heitellä, koska äitiyspakkauksesta tullut Finlaysonin huppupyyhe hajosi pesuissa alle vuoden käytön jälkeen. Froteeseen tuli reikiä ja pyyhkeen reunakanttaus rispaaantui todella rumaan kuntoon vaikka pyyhettä pestiin ihan normaalisti 60 asteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi