Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa tiedon jonkun rikosrekisteristä?

Vierailija
29.03.2022 |

Ihan tavis kyselee.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et saakkaan kun omasi. Toisen rekisterin saa vain tämä toinen itse ja sitten töitä varten se pitää itse välittää eteenpäin.

Vierailija
2/5 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosrekisteriä ei taida kuka tahansa saada, mutta kaikki tuomiot on kyllä yleensä käräjäoikeuksissa julkisia tietoja, eli voit pyytää henkilön tuomioiden paperit kaikista eri käräjäoikeuksista. Olen kerran tehnyt niin, ja kappas vaan, henkilöllä oli kolmelta eri alueelta tuomioita vuosien varrelta. Ne kaikki tuomiot ei näy rikosrekisterissä ikuisesti eli käräjien papereista saat jopa paremmin tietoa, ja osa voi olla sellaisia että pitää paikanpäällä käydä katsomassa, mutta yleensä ne saa kätevästi ja nopeasti ihan sähköpostiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa Lexbase.se .Suomessa kielletty .Miksi? 

"Ruotsissa aukaisi hakumoottori mahdolisuuden seurata ketkä ovat tuomittuja rikoksista. Miksi Suomessa kielletty? 

I Sverige öppnades i går en sökmotor som listar miljontals brottsdömda personer. Också finländare ingår i det offentliga registret.Söker man till exempel på Vasa eller Vaasa dyker tolv namn upp. Mot en liten avgift kan vem som helst få ut alla uppgifter som berör människan, brottet och brottspåföljden.

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/18030

Vierailija
4/5 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Ap

Vierailija
5/5 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa Lexbase.se .Suomessa kielletty .Miksi? 

"Ruotsissa aukaisi hakumoottori mahdolisuuden seurata ketkä ovat tuomittuja rikoksista. Miksi Suomessa kielletty? 

I Sverige öppnades i går en sökmotor som listar miljontals brottsdömda personer. Också finländare ingår i det offentliga registret.Söker man till exempel på Vasa eller Vaasa dyker tolv namn upp. Mot en liten avgift kan vem som helst få ut alla uppgifter som berör människan, brottet och brottspåföljden.

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/18030

Ehkä "kermaa" olisi liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi