Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylireagoinko? Uusi suhde

Vierailija
29.03.2022 |

Mies oli viime viikonloppuna humalassa ja reissussa kavereidensa kanssa. Hän viestitteli minulle illan mittaan, kuinka hän on nähnyt valtavasti hyvännäköisiä naisia, ja hän haluaisi "kyntää peltoa". Pistin tuon kännin piikkiin, mutta nyt hän oli tykkäillyt jostain alastonkuvista Instagramissa ja on muutenkin vaikuttanut etäiseltä.

Olemme tapailleet vasta muutaman kuukauden, joten tuntuu hyvin hauraalta. Miehen edellinen suhde kesti 14 vuotta ja se oli hänen ensimmäisensä, eikä hän sen aikana koskaan pettänyt. En siis epäile miehen uskollisuutta, vaan lähinnä asemaani ja suhteemme tulevaisuutta.

Hänen käytöksensä tuntuu epäkunnioittavalta, eikä hän ole ollut kovin innokas sopimaan mistään suunnitelmista paria viikkoa kauemmaksi. Tulkitsenko oikein, että minusta on tulossa laastari? Olisiko parempi nostaa kytkintä?

Minulla on taipumusta jonkinasteiseen sitoutumiskammoiluun, joten en todella tiedä, onko tämä vain oman mielikuvitukseni tuotoksia ja ylireagoin, vai onko vaistoni oikeassa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä minä juuri luin. Miksi oi miksi ette naiset arvosta itseänne ja aseta rajoja näille täysääliöjunteille lähtemällä HETI. Jos joku ikinä olis lähettänyt mulle mitään ton kaltaistakaan, olis tyyppi mennyt välittömästi estoon. En tuhlaisi aikaani aivottomien kuvotuksiin, joilla ei ole alkeellisimmistakaan käytöstavoista tietoakaan.

Mut ku jos ei löydykään ketään muuta...

Vierailija
22/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juttelin tästä erään miespuolisen ystäväni kanssa, hän sanoi, että miehet joskus ovat törppöjä. Annoin sitten asian olla, mutta kun tuo sai jatkumoa sillä alastonkuvien tykkäilyllä, niin en oikein tiedä.

Tiedän hyvin sen, että miehet katsovat naisia ja p o r noa ja seuraavat instamalleja, koska sellaista on "kiva katsoa". Se ei vain sovi mun maailmankuvaan, koska tiedän turhankin hyvin, mitä tuollaisen teollisuuden alla piilee. Tuntisin itseni tekopyhäksi, jos olisin miehen kanssa, jonka mielestä on ok esineellistää naisia tuolla tavalla, mutta en taida tuntea yhtäkään miestä, joka ei sellaista tee.

Muutoin mies on hyvä ja huomaavainen, hän laittaa viestiä aina ensin, toivottaa huomenet ja hyvät yöt. Mutta esimerkiksi lomasuunnitelmien teko on täysi mahdottomuus, eikä esimerkiksi pääsiäiseksi voi sopia mitään, koska siihen on muka niin paljon aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin tuollaiselle, että herra on hyvä ja menee kyntämään, mutta mun pelto on sitten kesannolla tästä lähtien.

Vierailija
24/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme ta-pail-leet vasta...eli seurustelusta ei ole yhdessä sovittu? 

Missä maailmassa seurustelusta pitää erikseen sopia? Eiköhän se tule ihan selväksi itsestään.

tätä minäkin ihmettelen, me tehtiin ala-asteella noita "aletaaks oleen"-sopimuksia. Mutta ilmeisesti nykymaailmassa tämäkin on sekavaa, vaikka vietetään aikaa yhdessä ja maataan yhdessä, ei seurustella ennen kuin sanallisesti näin sovitaan.

Vierailija
25/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmassa seurustelusta pitää erikseen sopia? Eiköhän se tule ihan selväksi itsestään.

Nykymaailmassa jossa ne parisuhteet ei ole enää mikään ihanne ja normi vaan suhteet voi olla mitä monimuotoisempia.

Ai, että jos ollaan vaikka puoli vuotta nähty säännöllisesti joka viikonloppu, jätetty toisen luo tavaroita ja muutenkin suhtaudutaan sitoutumuksella siihen yhdessä olemiseen, niin on ihan ok sitten käydä vähän nusaisemassa jotain friidua/jonnea, jos ei olle erikseen sovittu? :D Kyllä sitä ihmisten välisessä kanssakäymisessä on paljon sanomattomia sääntöjä, jotka normaaliempatialla varustettu ihminen ymmärtää. Jos tarkoituksena on kevyt fwb-suhde, niin se olisi sitten hyvä tehdä selväksi, eikä olettaa, että toista saa kohdella miten sattuu pelkästä oletusarvosta.

Tämähän on oikein sovinismin kulta-aikaa tämä 2020-luku.

Vierailija
26/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa että mies ei ole valmis hyvään pitkään suhteeseen.

Ehkä hän kipuilee vielä eroa. Tai sitten haluaisi oikeasti elää nyt villiä sinkkuelämää. Ehkä hänellä on tunne että nyt vielä pääsisi nuorten naisten sänkyyn jne. Mutta jos nyt jää suhteeseen kanssasi niin se jää kokematta. Toisaalta pelkää ettei saa kuitenkaan muita naisia joten siksi jää sinun kanssa kun ei tohdi lähteä tavoittelemaan sitä mitä haluaa vaan helpompi tyytyä sinuun.

Minä varmaankin toivottaisin hyvät jatkot ja kertoisin miehelle että kannattaa lähteä kokeilemaan sitä kyntöä nyt jne. Kannusta miestä haaveidensa perään.

Ja unohda äijä sitten. Ehkä törmäätte myöhemmin jossain ja päädytte yhteen kun kumpikin on juoksunsa juossut ja haluaa samoja asioita. Tai ehkä löydätte muualta onnenne.

Vierailija
27/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on niin out.

Vierailija
28/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap vähän itsekunnioitusta peliin. Minulle jos mies tuollaisia viestejä lähettelisi, se suhde olisi samantien siinä ja toteaisin tehneeni virhearvion toisen suhteen.

Vierailija
29/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se heti. Täysin epävakaa sika. Pääset helpommalla kun eroat nyt. Löydät parempaa. Tuo olisi ikuinen kärsimys.

Vierailija
30/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis ei omien sanojensa mukaan pettänyt edellisessä suhteessaan.

Minä olin ennen kännyköitä kaukosuhteessa. Melko kokemattomana panin alkoholin piikkiin kaukomiehen kaikenlaisia toilauksia. Mieleen on jäänyt hänen humalatilassa kirjoittamansa ja postittamansa kirje, jossa hän kertoi olevansa kaveriensa kanssa ulkona. (Oi niitä aikoja, kun parikymppiset nuorukaisetkin osasivat kirjoittaa kirjeitä ja askarrella kirjekuoria suttupapereista.) Oli kuulemma kivaa tanssia hitaita nättien tyttöjen kanssa. Kirjeen laitaan oli piirretty omituinen kuva, joka myöhemmin paljastui puolittaiseksi erektioksi, jonka hitaiden tanssiminen nättien tyttöjen kanssa aiheuttaa. 

Passiivis-aggressiivista omistushalun ja mustasukkaisuuden ilmaisemista. Sama tyyppi otti myöhemmin uuden tyttöystävänsä luokseen asumaan kertomatta minulle mitään. Kävin hakemassa tavarani hänen luotaan aika epäuskoisena. Hän puolusteli itseään sillä, että "en mä ton kanssa ole niin monta kertaa sillai ollu".

Tarinastasi tuli siis tällaisia muistoja mieleen. Älä sinäkään odota suhteeltasi liikoja. Maailmankuvanne ovat liian kaukana toisistaan.

Vierailija
31/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun juttelin tästä erään miespuolisen ystäväni kanssa, hän sanoi, että miehet joskus ovat törppöjä. Annoin sitten asian olla, mutta kun tuo sai jatkumoa sillä alastonkuvien tykkäilyllä, niin en oikein tiedä.

Tiedän hyvin sen, että miehet katsovat naisia ja p o r noa ja seuraavat instamalleja, koska sellaista on "kiva katsoa". Se ei vain sovi mun maailmankuvaan, koska tiedän turhankin hyvin, mitä tuollaisen teollisuuden alla piilee. Tuntisin itseni tekopyhäksi, jos olisin miehen kanssa, jonka mielestä on ok esineellistää naisia tuolla tavalla, mutta en taida tuntea yhtäkään miestä, joka ei sellaista tee.

Muutoin mies on hyvä ja huomaavainen, hän laittaa viestiä aina ensin, toivottaa huomenet ja hyvät yöt. Mutta esimerkiksi lomasuunnitelmien teko on täysi mahdottomuus, eikä esimerkiksi pääsiäiseksi voi sopia mitään, koska siihen on muka niin paljon aikaa.

Kaikki miehet ei katso eivätkä esineellistä. Kannattaa avartaa maailmankuvaa ja etsiä niitä oikeasti hyviä miehiä.

Vierailija
32/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ennen kännyköitä kaukosuhteessa. Melko kokemattomana panin alkoholin piikkiin kaukomiehen kaikenlaisia toilauksia. Mieleen on jäänyt hänen humalatilassa kirjoittamansa ja postittamansa kirje, jossa hän kertoi olevansa kaveriensa kanssa ulkona. (Oi niitä aikoja, kun parikymppiset nuorukaisetkin osasivat kirjoittaa kirjeitä ja askarrella kirjekuoria suttupapereista.) Oli kuulemma kivaa tanssia hitaita nättien tyttöjen kanssa. Kirjeen laitaan oli piirretty omituinen kuva, joka myöhemmin paljastui puolittaiseksi erektioksi, jonka hitaiden tanssiminen nättien tyttöjen kanssa aiheuttaa. 

Passiivis-aggressiivista omistushalun ja mustasukkaisuuden ilmaisemista. Sama tyyppi otti myöhemmin uuden tyttöystävänsä luokseen asumaan kertomatta minulle mitään. Kävin hakemassa tavarani hänen luotaan aika epäuskoisena. Hän puolusteli itseään sillä, että "en mä ton kanssa ole niin monta kertaa sillai ollu".

Tarinastasi tuli siis tällaisia muistoja mieleen. Älä sinäkään odota suhteeltasi liikoja. Maailmankuvanne ovat liian kaukana toisistaan.

Sitä mulla ei ole syytä epäillä, koska hänellä kesti munkin kanssa tosi kauan ennen kuin päästiin "asiaan", koska häntä jännitti paljon.

Vierailija
33/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa jossa ne parisuhteet ei ole enää mikään ihanne ja normi vaan suhteet voi olla mitä monimuotoisempia.

Ai, että jos ollaan vaikka puoli vuotta nähty säännöllisesti joka viikonloppu, jätetty toisen luo tavaroita ja muutenkin suhtaudutaan sitoutumuksella siihen yhdessä olemiseen, niin on ihan ok sitten käydä vähän nusaisemassa jotain friidua/jonnea, jos ei olle erikseen sovittu? :D Kyllä sitä ihmisten välisessä kanssakäymisessä on paljon sanomattomia sääntöjä, jotka normaaliempatialla varustettu ihminen ymmärtää. Jos tarkoituksena on kevyt fwb-suhde, niin se olisi sitten hyvä tehdä selväksi, eikä olettaa, että toista saa kohdella miten sattuu pelkästä oletusarvosta.

Oletko kuullut esim avoimista suhteista? Vaikka asuttaisiin yhdessä, jne voidaan tapailla muita.

Vierailija
34/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mulla ei ole syytä epäillä, koska hänellä kesti munkin kanssa tosi kauan ennen kuin päästiin "asiaan", koska häntä jännitti paljon.

Tämäkin voi olla pelimiehen liike.

Vierailija
35/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä panettaa. Jätä hänet tai sopikaa vapaa suhde. Your choice.

Vierailija
36/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa että mies ei ole valmis hyvään pitkään suhteeseen.

Ehkä hän kipuilee vielä eroa. Tai sitten haluaisi oikeasti elää nyt villiä sinkkuelämää. Ehkä hänellä on tunne että nyt vielä pääsisi nuorten naisten sänkyyn jne. Mutta jos nyt jää suhteeseen kanssasi niin se jää kokematta. Toisaalta pelkää ettei saa kuitenkaan muita naisia joten siksi jää sinun kanssa kun ei tohdi lähteä tavoittelemaan sitä mitä haluaa vaan helpompi tyytyä sinuun.

Minä varmaankin toivottaisin hyvät jatkot ja kertoisin miehelle että kannattaa lähteä kokeilemaan sitä kyntöä nyt jne. Kannusta miestä haaveidensa perään.

Ja unohda äijä sitten. Ehkä törmäätte myöhemmin jossain ja päädytte yhteen kun kumpikin on juoksunsa juossut ja haluaa samoja asioita. Tai ehkä löydätte muualta onnenne.

"Kannusta miestä haaveidensa perään." Anna mun kaikki kestää! Mies on empatiakyvytön, tilannetajuton m*lkku ja ap:nko pitäis kannustaa kyntöhaaveiden perään! Huutonaurua. Ap:n olisi pitänyt kirjoittaa heti jotain, että "kuule, ansaitsen paljon parempaa ja sivistynyttä ja tunneälykästä seuraa kuin sinä. Älä enää ikinä lähesty mua yhtään mitenkään. Pthyi."

Vierailija
37/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo siitä viestistä toivottanut hyvää loppuelämää.

Vierailija
38/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä minä juuri luin. Miksi oi miksi ette naiset arvosta itseänne ja aseta rajoja näille täysääliöjunteille lähtemällä HETI. Jos joku ikinä olis lähettänyt mulle mitään ton kaltaistakaan, olis tyyppi mennyt välittömästi estoon. En tuhlaisi aikaani aivottomien kuvotuksiin, joilla ei ole alkeellisimmistakaan käytöstavoista tietoakaan.

Mut ku jos ei löydykään ketään muuta...

Jokainen itseään arvostava nainen on mieluummin yksin kuin tyytyy mätään hedelmään. Jos haluaa lapsen, voi solmia kumppanuusvanhemmuussopimuksen. En tajua ihmisiä, jotka tyytyy huonoon.

Vierailija
39/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut esim avoimista suhteista? Vaikka asuttaisiin yhdessä, jne voidaan tapailla muita.

Eiks siinä ensin sovita asiasta, ja jos molemmat sitä haluaa, sovitaan säännöt ja aloitetaan avoin suhde.

Ei niin, että toinen vain alkaa käydä vieraissa.

Vierailija
40/48 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä useinkin avoimessa suhteessa kertomatta siitä kumppanillesi? Onko se "avoin suhde" nykyään se oletusarvo, kunnes alttarilla vannotaan valat vai onko se monogaaminen suhde kuitenkin se normi, josta poikkeamisesta sovitaan?

Mua ei ainakaan kiinnostaisi sellaisen ihmisen kanssa tehdä kyllä mitään, jonka mielestä on ihan normisettiä käydä panemassa muita tapailun lomassa. Johan se on terveysriskikin.