Hävettää kun mies tinkaa esim. ruokakaupassa
Joka ikinen kerta. Joskus myös hajottaa tai lyttää tahallaan jonkun tuotteen, että saisi halvemmalla "Nokun tästä on muovit rikki/tämä on lytyssä.
Kauppakassejakaan ei osta vaan käyttää ikivanhaa kangaspussiaan jota ei saa pestä, koska kangas kuulemma haurastuu. Voitte kuvitella miltä se haisee.
Olen asiasta maininnut n. kolme miljoonaa kertaa ja mies valittaa vain että nalkutan.
Kommentit (30)
Meidän isä on samanlainen. Minulle jäi tinkaamisesta oikeasti traumat. Nykyään maksan mielelläni täyshinnan, vaikka välillä tiedän maksavani ylihintaakin. En vain pysty tinkaamaan.
Kuulostaa kurjalta. Mitä jos ette käy enää yhdessä kaupassa?
Tinkaa? Siis oikeasti kysyy kassalla että "saiskos viidelläkympillä" jos ostokset maksaa 54,95e? Kuulostaa tuo lyttäilykin aika huvittavalta :D en mäkään varmaan kehtaisi tuossa tilanteessa käydä yhdessä kaupassa.
No ehkä jossain kyläkaupassa (joita ei enää ole montaa) voi tingata, mutta miten jossain Prisman kassalla voi tingata? Tai voi, mutta tuskin prisman kassoilla on valtuuksia alennuksia annella. Tosin en tiedä heidän valtuuksia....
Ohis: Puhutaanko tässä siis tinkimisestä? Omalla murteellani tinkaaminen on riitelyä tai sanallista vääntöä.
Minulla ei ole autoa tai ajokorttia, kauppa on sen verran kaukana että painavien kassien kanssa hankala kulkea kun lähimmälle bussipysäkille on 2km. Asumme siis maalla aika syrjässä.
Taas jos lähetän miehen yksinään, hän osaa tuoda oikeita tavaroita.
Ap
*Hän EI osaa tuoda oikeita tavaroita piti olla
ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:47"]Minulla ei ole autoa tai ajokorttia, kauppa on sen verran kaukana että painavien kassien kanssa hankala kulkea kun lähimmälle bussipysäkille on 2km. Asumme siis maalla aika syrjässä.
Taas jos lähetän miehen yksinään, hän osaa tuoda oikeita tavaroita.
Ap
[/quote]
Missä metsän keskellä te oikeen asutte?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:43"]
Meidän isä on samanlainen. Minulle jäi tinkaamisesta oikeasti traumat. Nykyään maksan mielelläni täyshinnan, vaikka välillä tiedän maksavani ylihintaakin. En vain pysty tinkaamaan.
[/quote]
Ihan sama juttu meillä, häpesin lapsena silmät päästäni kun isän piti aina saada alennusta kaikesta... Ja häpeän vieläkin, mutta ei onneksi tarvitse enää käydä hänen kanssaan missään ostoksilla. Itse kehtaan just ja just antaa jonkun omistamani alennuskupongin kassalle.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:48"]
*Hän EI osaa tuoda oikeita tavaroita piti olla
ap
[/quote]
Eli jos kauppalappuun kirjoittaa esim.
- Jauheliha 300g (naudan)
- Juhla mokka (suodatinjauhatus)
- Ruisleipä
- 3 maitoa ( 1 rasvaton, 2 kevyt)
-jne.jne.
Niin ei onnistu häneltä? Lukeminen vai luetun ymmärtäminen prakaa?
-
Mies ei "osaa" tuoda oikeita tavaroita, mutta osaa lyttäillä niiden pakkauksia? Harjoitelkoon kaupaasa käyntiä kunnes osaa.
Nähdäkseni tarvitset miestä kuskiksi ja kantamaan tavaraat autoon ja autosta kotiin. Josko hän kävisi kävelyllä sillä aikaa, kun teet ostokset? Ja jos väität, että ei suostu jämään pois, voit sinä aina tehdä päätöksen jäädä ulos. Ei hän sinua voi sinne väkisin kanssaan raahata. Oleellista, että lopetat jankuttamisen ja vain järjestät niin, että sinun ei tarvitse katsella noin noloa käytöstä.
Joskus myös esittää että loppusummasta puuttuu joku 20snt että joku muu jonossa maksaisi sen. Kyllä asumme maalla ja juuri metsän keskellä. Jos teen vaikka jotain erikoisempaa ruokaa niin ei osaa tuoda välttämättä oikeita aineksia. Ap
Mikäli kyseessä on pieni kyläkauppa, luulisi että työntekijät olisivat havainneet miehesi rikkovan tuotteita ja tinkaavan säännöllisesti.
Itse kyseisen kaupan työntekijänä ilmoittaisin tietysti virkavallalle, sillä miehesi tekee rikoksen hajottaessaan kaupan omaisuutta. Uskoisin, että myös porttikielto olisi tuossa tilanteessa mahdollinen.
Tai jos pyydän tuomaan vaikka jotain parempaa shampoota niin ottaa kuitenkin sen halvimman ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:46"]Ohis: Puhutaanko tässä siis tinkimisestä? Omalla murteellani tinkaaminen on riitelyä tai sanallista vääntöä.
[/quote]
Sitähän se tinkiminenkin on
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 13:00"]
Joskus myös esittää että loppusummasta puuttuu joku 20snt että joku muu jonossa maksaisi sen. Kyllä asumme maalla ja juuri metsän keskellä. Jos teen vaikka jotain erikoisempaa ruokaa niin ei osaa tuoda välttämättä oikeita aineksia. Ap
[/quote]
OT, miten sä pärjäät ilman omaa autoa? Käytkö töissä vai työskenteletkö kenties kotona?
Jos mahdollista, hanki ajokortti ja auto ja ala käymään kaupassa omin päin. Minä tuntisin itseni ihan vangiksi, jos asuisin maalla eikä olisi mahdollisuutta ajaa itse autoa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 13:04"]
Tai jos pyydän tuomaan vaikka jotain parempaa shampoota niin ottaa kuitenkin sen halvimman ap
[/quote]
Kaita se mies takaisin kauppaan niin kauan että ostaa oikeat kamppeet.
Rauta-, auto-, ja kodinkonekaupassa, myös urheiluliikkeessä, kun ostan lapsille urheiluvälineitä, niin tingin, mutta ruokakaupassa en koskaan. Siellä, kuten apteekissa on aivan ne hinnat , mitä hyllynreunan näyttää.
Ei kai moista urpoo voi yksin kauppaan päästää? Sehän tuo kaikki tuotteet lytättynä ja revittynä:) Outo mies sulla.
Lähestymistapasi on ilmeisen turha, eikö olekin?
Lakkaa käymästä hänen kanssaan ruokakaupassa. Pese se kassi lupaa kysymättä, sehän on epähygieeninen.