Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko, jos joku kertoo teille juorun tai puhuu pahaa muista?

Vierailija
27.03.2022 |

Aika usein täällä käy niin, että joku ystävyysasia tai parisuhteen asiat käsitellään vain ap:n näkökulmasta eikä suoda ajatustakaan sille, että kyse on vain sen toisen osapuolen kertomuksesta. Ja vastapuolella voi olla ihan toinen näkemys ja kokemus.

Minä kuuntelen kyllä, mutta jos ihminen aina kertoo muista tai jostain tietystä ihmisestä asioista, mitkä saattavat tämän huonoon valoon ja juoruilevat, niin silloin alan pitämään tätä pahan puhujaa itseään syypäänä. Enkä myöskään kerro itsestäni mitään tärkeää tällaiselle henkilölle.

En voi sille mitään, mutta pidän kyllä ko. tavalla käyttäytyviä hiukan tyhminä. Eivätkö he käsitä, että antavat itsestään huonon kuvan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suurin osa uskoo. Mustamaalauksen kohteeksi joutuneen on aika mahdotonta oikaista itsestään kerrottuja valheita mitenkään. 

Vierailija
2/21 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on avoimia. Kertoo sitten vaikka kiusaajasta. Mikä on filminä tosi huonoa kuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana sanoa että kun en asiaa tiedä enkä tunne, en kommentoi. Toisen osapuolen kokemus ja näkemys puuttuu. Tästä usein sitten loukkaannutaan ja aletaan syyttää että väitätkö että valehtelen tms.

En ota osaa näihin keskusteluihin oikeassa elämässä sen enmpää kuin netissäkään.

Vierailija
4/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruhan voi hyvin olla tottakin. 

Vierailija
5/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti suurin osa uskoo. Mustamaalauksen kohteeksi joutuneen on aika mahdotonta oikaista itsestään kerrottuja valheita mitenkään. 

Kyllä näin, mutta mustamaalaajalla menee lähes aina överiksi kun huomaa että ekat tyhmimmät uskovat kaiken. Tulee veren maku suuhun ja jutut menee yhä räikeämmiksi ja uskomattomammiksi. Lopulta viisaimmat tajuavat mistä on kyse. Siinä meni mustamaalaajan oma maine ja myös hänen viestinviejiensä maine. Kuka uskoo heitä enää sen jälkeen. Olen itse nähnyt tämän skenaarion.

Monesti mustamaalaaja kertoo oikeasti omasta elämästä, sitä sanotaan projisoinniksi. Minusta on pettämistarinaa viljellyt nainen joka itse petti miestään vuosia. Kai sitä noin siirtää omaa loattua mainettaan toisen kannettavaksi.

Vierailija
6/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
7/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on niin, että molemmista korvista sisään ja suusta ulos. 

Vierailija
8/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin ennen.

Esim jätin työskentelemättä jonkun kanssa, jos oli varoiteltu ja haukuttu tyyppiä etukäteen. Nyt en kuuntele muita vaan menen itse katsomaan minkälainen ihminen kyseessä.

Uskoin myös päinvastaiset eli positiivisetkin asiat täysin kyseenalaistamatta. Eli jotain ihmistä mainostettiin vaikka kiltiksi ja hyväksi tyypiksi, niin uskoin sen ihan kyseenalaistamatta.

Vaikka tein havaintoja että ei se nyt taida niin hyvä tyyppi ollakaan, en jotenkin uskonut itseäni, kun kerran oli sanottu, että tämä on vaikka kiltti. Nykyään teen omia havaintojani, uskon niihin ja toimin niiden pohjalta, en muiden puheiden.

Vierailija
9/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juorua josta puolet ei olisi totta.

Vierailija
10/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on niin, että molemmista korvista sisään ja suusta ulos. 

Hahhaa. Valitettavasti näin. On oikeasti järkyttävää, että ihmiset kuuntelevat tarinaa heille ventovieraista ihmisistä ja vieläpä lähtevät viemään tarinaa eteenpäin. Ei mitään kyseenalaistamista että hei, tunnenko tuon ihmisen josta tuo mulle juoruaa. Tai onko tarina edes totta. Ja miksi kertoisin tarinaa eteenpäin kun en edes ole kysynyt henkilöltä itseltään onko totta.

Vierailija
11/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Psykopaatti voi keksiä juorun täysin tyhjästä. Mutta sun kaltaisiahan ne käyttääkin omiin tarkoituksiinsa.

Vierailija
12/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää edes pahantahtoisesti juoruta?? Sellainen ihminen yrittää vaan pönkittää itseään ja minusta se on säälittävää.

Vierailija
13/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää edes pahantahtoisesti juoruta?? Sellainen ihminen yrittää vaan pönkittää itseään ja minusta se on säälittävää.

Niinpä. Miksi? Eikö riitä omalna itsenään?

Vierailija
14/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ystäväpiirissäni tai työpaikalla oikeastaan kukaan juoruile. Raskastahan tuommoista olisi kuunnella. Varmaan toteaisin että jaa, koittakaas selvittää asianne, koska ei kuulu minulle.

Vierailija
15/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha niin totta siitä juoruajasta. Hänestähän sellainen vain kertoo.

En todellakaan usko yhtäkään juorua. Puhun ihmisten kanssa henkilökohtaisesti. Juorut ei kiinnosta pätkääkään!

Vierailija
16/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mutta kun hyvin suurelle osalle juuri nuo mehevät pahantahtoiset juorut maistuvat kaikkein parhaiten.

Kuka nyt mitään hyvää kenestäkään haluaisi kuulla? Eikö niin?

Vierailija
17/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten keksitään juoruja ihmisistä joista ei oikeasti tiedetä mitään. Toisaaltaan olen joskus antaa ju or uä m mälle ( kiusaajalleni ) oikein mehevän juoruttavan ja se tuli korviini vuosia myöhemmin täysin vesitettynä ja kuohittuna. Ihmettelin, että mokoma kuspiä ei sitäkään voinut käyttää vaan piti vääntää astetta sekopäisemmäksi ja epäuskottavammaksi. Se olisi alkuperäisenä versiona ollut paljon uskottavampi.

Vierailija
18/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selän takana pahan puhuminen kertoo enemmän siitä pahan puhujasta kuin hänen kohteestaan. Vältän tuollaisten ihmisten seuraa. Tuollainen ihminen puhuu sitten seuraavaksi minusta pahaa kun en ole paikalla, niin se menee tuollaisten kanssa. Epästabiilia käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
19/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde mukaan tuollaisiin juttuihin. Päätän itse mitä mieltä olen henkilöstä sen perusteella miten hyvin hänet tunnen omalta kokemuspohjalta.

Vierailija
20/21 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde mukaan tuollaisiin juttuihin. Päätän itse mitä mieltä olen henkilöstä sen perusteella miten hyvin hänet tunnen omalta kokemuspohjalta.

Mahtavaa. Sinunkaltaisten ihmisten vuoksi on edes jonkunverran helpompi elää ja hengittää. 💟