Saako oma äiti penkoa lapsen huonetta salaa
Oon täyttämässä 17v ja olen viikonloppuisin poikaystäväni luona aika useasti. Äitini tonkii huoneessani salaa paikkoja ja katsoo roskiksetkin läpi. Olen sanonut että ei tekisi niin, mutta tekee silti. Se on häiritsevää. Sanoi vain että läy huoneeni läpi sen takia että sieltä löytyisikin jotain.
Kommentit (29)
Onko saanut jostain syyn penkoa, epäilyksen että olis jotain, mitä?
Nyt kaikki nukkumaan.
Kello on jo 21.16
Suoranainen velvollisuus huoltajalta.
Äitisi on tuntuisi olevan kontrollifriikki.
Yrittääkö hän muilla tavoin kontrolloida sinua, esim. rahankäyttöäsi seuraamalla tai rajoittamalla, ihmissuhteisiisi puuttumalla, tms?
Harkitsisin silloin soittamista päivystykseen, äitisi voi olla psykoottinen ja vaaraksi sinulle ja muille.
Mitä hän olettaa sieltä löytyvän? Mistä epäilys on saanut alkunsa? Mistä on huolissaan? Käsi sydämelle, oletko itse luottamuksen arvoinen?
Ja ei, siltikään 934minusta äiti ei voi penkoa melkein täysi-ikäisen lapsen tavaroita.
Muistat vain huolellisesti kätkeä kaiken, mitä ei saa "löytää". Kirjeet, päiväkirjat ym. Jos kätkö on huoneessasi, sen on oltava visusti lukittu.
Yöpöydälle rippiraamattu tai vastaava ja kirjanmerkki kymmenen käskyn kohdalle. -Ei Korkean veisun, koska sitähän se äiti sun epäilisi Raamatusta lukevan (kannattaakin lukea) ja josta me äidit hullaannumme keväisin.
Ei saa. Ei myöskään penkoa puhelintasi tai lukea henkilökohtaisia kirjeitäsi tai päiväkirjojasi. Ilmeisesti äitisi ei kunnioita sinua eikä halua välillenne luottamuksellista suhdetta. Mutta ei mene kauaa, kun voit muuttaa pois eikä sinun tarvitse pitää narsistiseen äitiisi enää mitään yhteyttä.
Jos haluat olla äidillesi nyt kenkku, voit toki myllätä päivittäin hänen tavaransa ja katsoa tykkääkö hän siitä.
Kuin mun äitini aikoinaan luki salaa mun päiväkirjat! Elettiin vuotta 1993. Enpä kauheesti häneen luota.
En itse voisi ainakaan tehdä noin, jos ei olisi kyse huumeista.
Mutta että psykoottinen jos valvoo rahankäyttöä?
Kyllä, jos vaikkapa epäilee sinun käyttävän huumeita tms. rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on tuntuisi olevan kontrollifriikki.
Yrittääkö hän muilla tavoin kontrolloida sinua, esim. rahankäyttöäsi seuraamalla tai rajoittamalla, ihmissuhteisiisi puuttumalla, tms?
Harkitsisin silloin soittamista päivystykseen, äitisi voi olla psykoottinen ja vaaraksi sinulle ja muille.
Ja eikö muka lapsi ole kiinnostunut mammansa asioista? Mitä ostaa, missä käy, ketä tapailee jne. Kurkkii varmaan vähän kännykkää ja kukkaroa.
Saa niin pitkään kun pentu asuu kotona, niin kaikki myllätään, jos halutaan.
Jos on aihetta olettaa ettet ole rehellinen. Sun äidillä on vastuu sun hyvinvoinnista. Itse tonkisin, jos olisi aito epäily että oma lapsi olisi vaikka huumekoukussa tms.
Mutta siis ymmärrän suakin. Mun äiti penkoi mun huonetta kun etsi huumeita, viinaa, tupakkaa tai raskaustestejä. Enkä ollut edes mikään raggari. Harrastin kilpaurheilua 6krt/vko samoin kuin silloinen poikaystäväni. Keskiarvot molemmilla yli 9 ja pyörittiin samanlaisten ihmisten kanssa. En kerta kaikkiaan tiedä mistä äiti sai päähänsä että käytän huumeita.
Ärsyttävää oli tuo turha urkkiminen mutta myös tuo ei-mihinkään perustuva syyttely.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän olettaa sieltä löytyvän? Mistä epäilys on saanut alkunsa? Mistä on huolissaan? Käsi sydämelle, oletko itse luottamuksen arvoinen?
Ja ei, siltikään 934minusta äiti ei voi penkoa melkein täysi-ikäisen lapsen tavaroita.
Melkein täysi-ikäinen. Ei pidä unohtaa sitä. Vanhempien vastuu ja huoli kunnes täytät 21v. Osoita luottamuksesi niin asian voi sopia.
Ei ole. Luuseri alkoholistiäitini harrasti samaa. Siitäkin voi jo sen päätellä olevan väärin.
Hohh,hohh,mitä valetta.