Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen varhaiskasvatuksessa ja minulla on vain 20 minuuttia taukoa työstäni 8 tunnin työpäivän aikana.

Vierailija
27.03.2022 |

Ei ole resursseja pitää enempää taukoja. 20 minuuttia on pieni aika.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineenopettajana minulla on välillä päiviä, jolloin aamupäivällä on neljä tuntia opetusta yhtäsoittoa. Sitten 15 min tauko (siirtyminen toiseen rakennukseen syömään) ja iltapäivällä toiset neljä tuntia. Lukio ja yläkoulu on rytmitetty niin, ettei tuntien välillä ole opettajalla taukoa.  Joskus on hyppytunteja, mutta niiden ajalta ei saa palkkaa. Pahimmillaan on ollut aamulla pari tuntia, sitten kolme tuntia hyppyä ja lopuksi yksi tunti. Palkan saa vain noilta oppitunneilta.

Työnantajan määräämiä tehtäviä on minulla 31h viikossa. Siihen suunnittelut ja ylimääräiset palaverit päälle.

Mihis ne välitunnit katos?

Oman lapsen koulussa välitunti on 5 min eli siirtymän verran.

Vierailija
22/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on 20min tauko?

KVTES sanoo, että päivään kuuluu 1kpl taukoja ja sen pituus on 10 tai 12min, en muista kumpi.

Eli 20min kuulostaa paljolta.

Vaka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KVTES sanoo, että päivään kuuluu 1kpl taukoja ja sen pituus on 10 tai 12min, en muista kumpi.

Vaka

Kvtes:ssa on 20 min ruokatauko ja 10 min kahvitauko.

Vierailija
24/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on miesten lapsia mitä hoidatte. Laki määrää tauon mutta lasten hoitajat päiväkodit kyllä hoitajat syö samalla kun auttaa lapset syömään vahtii ettei ne tukehdu tai lyö toisiaan ja oppii lusikan käytön tai sitten hoitajat pitää tauon päivä unien aikaan vahtii ja syö jotain. Kahvi tauko on vessatauko. Juo jotain niele leipä. Hoitajat sairaala apulaiset kyllä juoksee kokoajan kun on pakolliset kuviot ja päälle kokoajan jotain uutta.Se on palvelu ala ja urakkatyö tuntipalkka. Pitää kuulua ammattiliittoon aina. Jos jää työttömäksi saa tukia ja jos yksityisellä on vaikeuksia liitto tukee. Periaatteessa pitää ehtiä syödä jotain aamulla ennen työtä. Aina on juostu työpaikoilla ja tehty montaa vuoroa oltu syömättä kun se työ pitää hoitaa.

Vierailija
25/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunnilla on tarkoitus hengittää raitista ilmaa ja liikutella vartaloa terveyden takia ja tuulettaa luokkahuone. Ei vessassa juosta tunnin aikana vaan välitunnilla.

Vierailija
26/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten melussa? Miksi olet siellä töissä?

Ei ole rahaa opiskella muutakaan. Lastenhoitaja olen koulutukselta.

Sitä koulutusta ei ole ollut enää vuosikymmeniin joten pääset varmaan pian eläkkeelle.

Varhaiskasvatuksen lastenhoitajaksi voi kyllä edelleen valmistua ammattikoulusta.

Se on lähihoitaja tutkinto.

Ei välttämättä, 90 luvun alussa pystyi opiskelemaan nimenomaan lastenhoitajaksi 2,5 kesti koulutus. Taisi olla v. 95 kun tämäkin asia pilattiin ja lähihoitajatutkinto tuli tilalle.

T. lastenhoitaja vm -91 ( valmistumisvuosi)

Vierailija
27/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten melussa? Miksi olet siellä töissä?

Ei ole rahaa opiskella muutakaan. Lastenhoitaja olen koulutukselta.

Sitä koulutusta ei ole ollut enää vuosikymmeniin joten pääset varmaan pian eläkkeelle.

Varhaiskasvatuksen lastenhoitajaksi voi kyllä edelleen valmistua ammattikoulusta.

Se on lähihoitaja tutkinto.

Ei välttämättä, 90 luvun alussa pystyi opiskelemaan nimenomaan lastenhoitajaksi 2,5 kesti koulutus. Taisi olla v. 95 kun tämäkin asia pilattiin ja lähihoitajatutkinto tuli tilalle.

T. lastenhoitaja vm -91 ( valmistumisvuosi)

2,5 vuotta siis. T. Sama

Vierailija
28/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivooja.

8 tunnin työpäivä, "luvattu" puolen tunnin palkaton ruokatauko ja 2 lyhyempää kahvitaukoa. Useimmiten en ehdi pitämään yhtään taukoa, syön jotain siinä työn ohella. Alue liian iso ja vaaditaan siistiä jälkeä. 

Vierailija
29/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis myös koulun tuntien aikana ei juosta vessassa . Välitunnilla. Työssä samoin että kahvitauko ja vessaan. Ei työ aikana sooloilla.

Vierailija
30/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaka

Kvtes:ssa on 20 min ruokatauko ja 10 min kahvitauko.

Se ruokatauko on valvonta-ja kasvatusateria, ei kasvattajat syö yksin jossakin omassa rauhassaan.

Vierailija
31/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kotihoidossa ja minulla harvoin on edes se 20min taukoa. Useamman kerran viikossa syön jotain autossa matkalla toisen asiakkaan luo ollessani joka tapauksessa puoli tuntia myöhässä käynneiltä..

Vierailija
32/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajana minulla 15 min tauko, jonka aikana pakkaan kamani, kävelen taukohuoneeseen, käyn vessassa, lämmitän ruoan, syön, kävelen luokkaan, otan kamat esille ja avaan koneet. Tunti alkaa!

Vierailija
33/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineenopettajana minulla on välillä päiviä, jolloin aamupäivällä on neljä tuntia opetusta yhtäsoittoa. Sitten 15 min tauko (siirtyminen toiseen rakennukseen syömään) ja iltapäivällä toiset neljä tuntia. Lukio ja yläkoulu on rytmitetty niin, ettei tuntien välillä ole opettajalla taukoa.  Joskus on hyppytunteja, mutta niiden ajalta ei saa palkkaa. Pahimmillaan on ollut aamulla pari tuntia, sitten kolme tuntia hyppyä ja lopuksi yksi tunti. Palkan saa vain noilta oppitunneilta.

Työnantajan määräämiä tehtäviä on minulla 31h viikossa. Siihen suunnittelut ja ylimääräiset palaverit päälle.

Mihis ne välitunnit katos?

Oppilailla on välitunteja, opettajalla ei. Kun lukio lähtee, tulee yläkoulu samalla oven avauksella sisään.

Vierailija
34/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tauko on kylläkin 12 min/päivä ja joskus ei ehdi siitäkään pitämään kiinni. Ruokailu on esimerkkiruokailu lasten kanssa eli toisin sanoen; yrität syödä nopeasti hotkien ja saa nousta noin 10 kertaa ruokailun takia antamaan lisää ruokaa lapsille tmv. Esiopetus

Vierailija
35/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksessa kuuluu olla työpäivän aikana yksi 10-12 minuutin tauko. Eli 20 minuuttia on jo ruhtinaallinen ylitys.

Vierailija
36/36 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpäivän pituus on muuten 7,39.

Nää provoilijat tunnistaa aina pikkuvirheistä 😃

Mikä provoilija? Varhaiskasvatuksessa työaika on keskimäärin 7h 39 min päivässä. Se voi olla tuo aina tai sitten keskimäärin eli jonain päivänä vähemmän ja jonain enemmän. 

Ap sulla on asiat hyvin. Meillä tauko on 10min. eli se mikä on työehtosopimuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi