Minkälaisen subin tilaat Subwaystä?
Itse tilasin tänään:
30cm hunajakaura kana-fajitalla. Mausteinen juusto. Paahdetaan. Cuacamolea extrana, kaikki kasvikset paitsi maissi,suolakurkku,oliivi pois. Southwest kastiketta, ripaus makeaa sipulikastiketta ja tulista Hot kastiketta. Pippuria, suolaa ja etikkaa.
Nam.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se epäterveellistä , mutta on se niin herkullistakin.
Miten niin epäterveellistä? Harva laittaa kotona noin paljon kasviksia leivälleen.
Onhan se leipä aikamoista pullaa. No, nyt sieltä saa salaattejakin, pitäis varmaan joskus tilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään, kun se on niin perhanan hankala prosessi ja lopputulos saattaa olla jotain ihan muuta, kuin tilasi.
Outoa. Itse olen saanut aina mitä olen tilannut.
Tää on varmaan jotain kaksimielistä.. että mitä sinne kyrsän väliin.
Onko se niin että se patonki on se mihin laitetaan kyrsää? Ja harvoin saa mitä tilaa.
Sub= on myös submissiivinen eli alistuva.
Leivänkyrsä, jos et ole koskaan kuullut. Kyrsä tarkoittaa sekä leipää että makkaraa. Kas tässä: https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/kyrsä?searchMode=all
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Subwayn konseptista, jossa henkilökunnalle pitää kertoa alusta alkaen ihan kaikki mitä se tekee ja laittaa siihen kyrsän väliin.
Sulle on varmaan liikaa, koska nyt jo sekoitat patongin ja makkaran...
Kyrsä on ainakin Keski-Suomessa tietynlainen leipä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä Subwayn konseptista, jossa henkilökunnalle pitää kertoa alusta alkaen ihan kaikki mitä se tekee ja laittaa siihen kyrsän väliin.
Sulle on varmaan liikaa, koska nyt jo sekoitat patongin ja makkaran...
Mikäli viittaat sanaan kyrsä, niin se on alkujaan tarkoittanut vain leipää ja tarkoittaa edelleen.
Toisinaan puhutaan myös makkarankyrsästä.
Mutta jos puhutaan konseptista, niin en pitäisi jos Mäkkärissä kyseltäisiin:
Ruis-, vehnä-, kaura- vai tiesmikäsämpylä?
Paahdetaanko? Parilallako? Grillissä?
Nautaa? Sikaa? Nauta-sikaa?Vegaani?Savustettu?
Majoneesia? Chilimajoa?Chipotlemajoa?Paprikamajoa?
Tomaattia?Suolakurkkua?Salaattia?
Juustoa? Cheddar?Emmental?Sulatetaanko se juusto?
jnejnejne...
30 cm hunajakaura subway melt (eli pekoni, kalkkuna ja kinkku). Tuplajuusto, joista toinen pippurijuusto. Paahdetaan. Kasviksiksi salaattia, punasipulia ja tuorekurkkua. Lisäksi valkosipulikastike.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, kun se on niin perhanan hankala prosessi ja lopputulos saattaa olla jotain ihan muuta, kuin tilasi.
En ymmärrä miten leivän tilaaminen voi olla normaalijärkiselle aikuiselle hankalaa. Ja miten niin lopputulos voi olla jotain muuta kuin mitä tilasi? Siinähän seistään koko ajan kasvotusten leivän tekijän kanssa koko sen hiton leivän tekoprosessin ajan! Jos jokin menee pieleen, sen näkee heti ja voi vaatia asian korjaamista.
Vierailija kirjoitti:
30 cm hunajakaura subway melt (eli pekoni, kalkkuna ja kinkku). Tuplajuusto, joista toinen pippurijuusto. Paahdetaan. Kasviksiksi salaattia, punasipulia ja tuorekurkkua. Lisäksi valkosipulikastike.
Huhhuh. Melkoinen määrä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Melkoinen määrä lihaa.
Niin on. Mutta on myös tosi herkullinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Tohtorismies olen, mutta jossain menee minunkin päättelykyvyn ja kärsivällisyyden rajat. Ei lutviuvu sitten millään tilaus, ja vaihtoehtokimaran ounimiseen kuluisi sitä paitsi koko ruokatunti. Mieluummin sushit tai lounasbuffet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Tohtorismies olen, mutta jossain menee minunkin päättelykyvyn ja kärsivällisyyden rajat. Ei lutviuvu sitten millään tilaus, ja vaihtoehtokimaran ounimiseen kuluisi sitä paitsi koko ruokatunti. Mieluummin sushit tai lounasbuffet.
Erikoista, että näinkin monen ihmisen mielestä Subwayn tilaussysteemi on vaikea. Minä itse taas pidän nimenomaan siitä, että saan päättää, että mitä siihen leipään laitetaan.
Spicy italian, kaikki kasvikset ja southwest kastike, aika usein näillä mennään.
Ensimmäinen käyntikerta oli vähän jännä, kun ei oikein tiennyt miten Subissa toimitaan, sen jälkeen ei ole minusta ollut hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen käyntikerta oli vähän jännä, kun ei oikein tiennyt miten Subissa toimitaan, sen jälkeen ei ole minusta ollut hankalaa.
Sama täällä. Nykyään ihan naurattaa, miten paljon tulikaan jännitettyä yhden hassun patongin tilaamista.
15 cm täysjyvä. Tonnikala, perusjuusto, paahdetaan. Kasviksista kaikki paitsi paprika, maissi (ottaako sitä muka joku?) ja oliivi. Ei kastiketta, oliiviöljy; paahdettu sipuli, chilihiutale, pippuri.
Tilaan semmosen missä on tuoretta valkosipulaa, punasipulia, possun, lampaan tai hirven lihaa, habareeroa, sekä sinihomejuustua sekä salaattia ;-)
Eivät vetäytyneet Venäjän markkinoilta, joten en tilaa enää mitään.
Tumma leipä, vegefajitas ja -juusto, salaateista kaikki paitsi sipuli ja jalapeno, kastikkeeksi vegemajoneesi tai tulinen, mausteista ja lisukkeista kaikki paitsi feta ja etikka.
Tää on varmaan jotain kaksimielistä.. että mitä sinne kyrsän väliin.
Onko se niin että se patonki on se mihin laitetaan kyrsää? Ja harvoin saa mitä tilaa.
Sub= on myös submissiivinen eli alistuva.