Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa nimilappu poistuu ihmisestä?

Vierailija
27.03.2022 |

Poistuuko se työlämässä nopeammin kuin harraste-elämässä, eli työtön muurari on työtön, eikä muurari ellei tee ainakin kerran viikossa muurarinhommia? Onko moottoripyöräilijä talvella autoilija/polkupyöräilijä/kävelijä jos ei liiku moottoripyörällä, vai onko yhä motoristi, jos pyörä on tallella tallissa? Entäs kitaristi joka ei ole soittanut puoleen vuoteen kitaraa eikä tehnyt keikkoja, onko hän yhä kitaristi, jos taito on tallella, vai onko hän vaan joku tyyppi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krematoriossa se varpaasta roikkuva nimilappu palaa pois.

Vierailija
2/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Minulle sinä olet aina palstamiesoletettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ennemmin että miksi pitä survoa itsensä tai muut johonkin lokeroon ja määritellä henkilö sitä kautta.

Vierailija
4/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti on aina idiootti.

Vierailija
5/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ennen kuin Ahmed tulee Suomen .rajalle

Vierailija
6/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimilapun X saa kun tekee jotain niin hyvin että kehtaa tunnustaa olevansa X, joskus lapun X saa kun joku muu huomaa sinun tekevän jotain vaikka et itse sitä tunnustaisikaan. Nimilaput tulevat siis tekojen kautta joku voi olla moottoripyöräilija vaikka ei omistaisi moottoripyörää (kunhan osaa ajaa sellaisella). Esim henkilö on kitaristi on niin kauan kuin osaa kitaraa soittaa ja sitten tulee ex-kitaristiksi kun ei osaa enää.

"Touhuappa lampaiden kanssa kerran niin olet ikuisesti tunnettu siitä" sanottiin jossain vitsissäkin.

Vierailija
7/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti! Haluaisin päästä eroon 'työnimikkeestäni' LinkedIn-sivustolla, mutta se näyttää olevan mahdottomuus... Laita sinne sivustolle muurari, kitaristi, moottoripyöräilijä yms, niin siellä ne säilyy eikä enää nimittele sua työttömäksi...

Vierailija
8/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei käynyt ilmi mikä vika nimessäsi on.

Kulkukortissa usein on nimi. Ei sitä kotona tarvitse käyttää.

Vierailija
9/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iKTM ei lähde edes kulumalla.

Vierailija
10/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa että jotkut muut nimittävät tavallisen ihmisen työttömäksi tai joksikin muuksi, myös leimaavasti. Toistaalta motoristi voi olla joillekin positiivinen nimike, jos tykkää pyöristä ja ajosta. Mutta onhan hänellä nimikin tai muut harrasteet. Henkilö itse voi esiintyä ammattinimikkeellä ja ilman, se jää toisten mieleen vahvasti. Voisin sanoa itseäni kävelijäksi, kun menen kävelylle, sen jälkeen onkin jotain muuta tekemistä.

Vierailija
11/11 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, sehän riippuu ihan siitä, millä nimikkeellä itse itseäsi kutsut. En minä ole koskaan nimikoinut itseäni työni tai työttömyyteni mukaan, ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi