Miten hyväksyä se, etteivät kaikki tykkää sinusta?
Olen niitä ihmisiä, joita suurin osa vihaa. En tiedä tarkalleen miksi, kai jokin luonteessani ärsyttää. Tämän vuoksi olen kauhean hiljainen enkä oikein uskalla olla itseni. Miten voisin vain hyväksyä sen, että osa ihmisistä vihaa minua joka tapauksessa? Miten kykenisin olemaan oma itseni huolimatta siitä, että ihmiset vihaavat, kun olen äänessä? Miksi minulle on niin tärkeää, että kaikki tykkäisivät minusta ja seurastani?
Kommentit (18)
Et varmaan itsekään tykkää kaikista, voisiko siinä olla alku? Ja mistä tiedät että ihmiset vihaavat sinua? Minä ainakin harvemmin vihaan ketään, yleensä vain en tykkää tai pidän ärsyttävänä. Ylivoimaisesti suurimpaan osaan suhtaudun neutraalisti tai positiivisesti.
No tee vaikka lista ihmisistä joista sinä et pidä. Vai voitko sanoa ettei yksikään henkilö ole koskaan ikinä milloinkaan ärsyttänyt sinua edes pikkasen?
Maailmassa on vain yksi henkilö jolla on väliä tykkääkö hän sinusta vai ei. Se henkilö olet sinä itse. Jos sinä et pidä itsestäsi niin miten voit olettaa että joku muu voi pitää?
Tai jos et muuta tapaa keksi aloittaa työstämistä, http://www.tunnelukkosi.fi/testi.php aloita tämän tekemisellä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:52"]
Et varmaan itsekään tykkää kaikista, voisiko siinä olla alku? Ja mistä tiedät että ihmiset vihaavat sinua? Minä ainakin harvemmin vihaan ketään, yleensä vain en tykkää tai pidän ärsyttävänä. Ylivoimaisesti suurimpaan osaan suhtaudun neutraalisti tai positiivisesti.
[/quote]
Joo, ehkä tuo sana ärsyttävä olisi parempi kuin vihaaminen. Olen kyllä itsekin sellainen ihminen, että minua ärsyttää todella moni ihminen. Eivät muut välttämättä vihaa minua, mutta eivät pidä seurastani ja saattavat esim. mulkoilla silmillään jos puhun. Kyllä minä huomaan sen, jos joku ei pidä minusta. Osa on sanonut sen melko suoraankin, mutta muilla se näkyy selkeästi käytöksessä. Esim. eivät ota minua ollenkaan huomioon eivätkä kommentoi minun juttujani.
Aika tekee tossa tehtävänsä. Mitä vanhempi olet,sitä vähemmän piittaat
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:52"]
[/quote]
Joo, ehkä tuo sana ärsyttävä olisi parempi kuin vihaaminen. Olen kyllä itsekin sellainen ihminen, että minua ärsyttää todella moni ihminen. Eivät muut välttämättä vihaa minua, mutta eivät pidä seurastani ja saattavat esim. mulkoilla silmillään jos puhun. Kyllä minä huomaan sen, jos joku ei pidä minusta. Osa on sanonut sen melko suoraankin, mutta muilla se näkyy selkeästi käytöksessä. Esim. eivät ota minua ollenkaan huomioon eivätkä kommentoi minun juttujani.
[/quote]
Tuo on kyllä yksi kiusaamisen muoto silmillä mulkoilu
Menee ohi, jos kasvatat itsetunnon kovaksi. Niin ei jaksa enää välittää. Rumat ja tyhmät ne on niitä jotka sua inhoaa...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:18"]Menee ohi, jos kasvatat itsetunnon kovaksi. Niin ei jaksa enää välittää. Rumat ja tyhmät ne on niitä jotka sua inhoaa...
[/quote]
Niillä ei ole omat asiat kunnossa niin pitää kohdella muita huonosti.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:18"]
Menee ohi, jos kasvatat itsetunnon kovaksi. Niin ei jaksa enää välittää. Rumat ja tyhmät ne on niitä jotka sua inhoaa...
[/quote]
Itsetuntoa kyllä pitäisi kasvattaa, mutta miten? Jo lapsesta asti olen ollut tällainen. Hävennyt itseäni kauheasti ja kaikki nolot tapahtumat piinaavat minua vuosikymmeniä. Kunpa vain voisin hyväksyä itseni sellaisena kuin olen enkä välittäisi muiden mielipiteistä.
Itse en pidä läheskään kaikista ihmisistä. Minulle on aivan yksi lysti mitä he minusta ajattelevat.
Niin, kerropa sinä, miksi juuri sinusta pitäisi kaikkien pitää? Pidätkö sinä itse kaikista ihmisistä? Et kai kuvittele olevasi jotenkin poikkeuksellinen ihminen, josta kaikkien täytyy pitää.
Ajatteletko pitämisen vastakohta olevan aina viha? Ei tyttö hyvä, eivät ja "kaikki" sinua vihaa, vaikka eivät sinusta ja käytöksestäsi pidä.
Kai sinä sentään sen ymmärrät, että eri ihmiset pitävät eri asioista ja erilaisesta toiminnasta. Et millään pysty miellyttämään kaikkia yksinkertaisesti siitä syystä, että ihmiset ovat erilaisia.
Yleensä ne, joita muut oikeasti vihaavat, ovat niitä, jotka eivät välitä asiasta kettujakaan. Eikä kukaan varmasti edes tunnusta olevansa vihattu k*sipää, vaan ovat omasta mielestään maailman ylivoimaisimpia tyyppejä.
Ap on todennäköisesti vain epävarma itsestään. Kaikkien ei tarvitse sinusta tykätä, mutta jos olet itse sellainen ihminen, josta itsekin pitäisit, suurin osa pitää myös sinusta. Itsetuntemuksesta kaikki lähtee sekä siitä kultaisesta säännöstä, että "tee toiselle niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän".
Jos enemmistön arvostelukyky olisi hyvällä tasolla, olisin huolissani. Onneksi asia on päinvastoin. Olisin enemmän huolissani siitä että useimmat pitäisivät minusta. Ihmiset ovat hulluja. Heidän hyväksyntänsä tarkoittaisi että minäkin olen hullu.
T. Toinen ei-pidetty
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:52"]
[/quote]
Tuokin on kamalaa. Pidän itsestäni, mutta minulla on hirveän huono itsetunto, joten minulle on vaikea pala, että joku voi ajatella noin.
Ihmiset pitävät tai ovat pitämättä ainoastaan siitä mielikuvasta mikä heillä on jostain ihmisestä. Kukaan ei tiedä totuutta sinusta, joten kukaan ei voi sinua vihata.
Oletko jotenkin erityisen poikkeavan näköinen? Violetti tukka, naama täynnä lävistyksiä tms?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 19:03"]
Ihmiset pitävät tai ovat pitämättä ainoastaan siitä mielikuvasta mikä heillä on jostain ihmisestä. Kukaan ei tiedä totuutta sinusta, joten kukaan ei voi sinua vihata.
[/quote]
Minua häiritsee jo sekin, että en onnistu antamaan mukavaa mielikuvaa olemalla oma itseni. Pelkään myös todella paljon, että minuun jo paremmin tutustunut ihminen kertoo minussa olevan vian koska minussa onkin, niin en voisi väittää vastaan, mutta taas jäisin ilman välittävää ystävää.
Mistä sinulle on syntynyt käsitys, että sinua vihataan? Luulen, että se on vain sinun omaa tulkintaasi muista ihmisistä.