raskaana ja epävarma kuka on lapsen isä
Olen 24 v nainenja nyt vihdoinkin raskaana 4 vuoden yrittämisen ja lapsettomuuden jälkeen! olen onneni kukkuloilla, äidiksi tuleminen on ollut haaveeni pienestä lapsesta. mutta tätä suurta onnea varjostaa epävarmuus lapsen isästä. viime kuukautiseni oli 16.5.2015 mutta kiertoni on ollut epäsäännöllinen. laskettu aikani on 28 kp mukaan eli 19.2.2016 , mutta kun kävin alkuraskauden ultrassa ja np ultrassa sikiön koko vastaa 4 pvä aikasempaa. eli kuukautisten mukaan olen rv 17+0 ja ultrien mukaan 16+3
en ole tikuttanut ovulaatioita yli puoleen vuoteen koska erosin exästäni ja hautasin vauvatoiveet. eli en ole täysin varma ovulaatioajankohdasta
mulla oli ovistuntemuksia 29.5/30.5
olin yhdynnässä A:n kanssa 30.5.2015
olin yhdynnässä B.n / exän kanssa 3.6.2015 tai seuraavana päivänä.
tein positiivisen raskaustestin 16.6.2015
ja exälläni eli B:llä on todella heikot siittiöt.yritin hänen kanssaan vuosia ja käytiin lapsettomuusklinikalla ilman tuloksia
molemmat miehet tietävät raskaudesta. mutta eivät toisiaan. .. koska jos tämä selviäisi niin toivoisin että isä olisi synnytyksessä mukana .
tämä on vaikeaa koska en tiedä kumpi on isä... kumpikin ehdokas haluaa olla lapsen elämässä mukana ja haluaisi olla synnytyksessä läsnä.
kumpi olisi suuremmalla mahdollisuudella lapsen isä?ja yritin exäni kanssa raskautua monta vuotta mutta ei tärpännyt kertaakaan.. voiko 4 päivän heitolla selvittää asiaa kun vasta syntymän jälkeen? olisin todella kiitollinen vastauksista ja siitä että tähän vastattaisiin asiallisesti eikä haukkuen ja syytellen.
Mä en ole asiantuntija, mutta sanoisin et sitä ei pysty tietämään muuta kuin isyystestillä... Periaatteessa jos henkilöllä B on heikko sperma, on mahdollista, että henkilö A olisi isä. Mutta, silti matemaattisesti todennäköisyyslaskennassa se on täysin 50/50.