Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naisope keskeyttää tappelun? Jos yläkoululaisia?

Vierailija
11.09.2015 |

Vartijat kouluun. Meidän koulussa naisopet eivät saa 130 cm kokoista sälliä rauhoittumaan vrt salolaiskoulun tapahtumat, jossa miesope oli joutunut käyttämään voimakeinoja oppilaan taltuttamiseksi.

Mikä on oikeusturva kun opettajat eivät voi taata oppilaiden turvallisuutta? Kuka maksaa jos oppilas vammautuu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaan kylmänviileästi marssinut väliin ja karjaissut kovalla äänellä, että nyt loppu. On loppunut. Tämä on tepsinyt tappelun alkuvaiheessa. Jos tilanne pahenee, haen miesopen tai reksin apuun. 

Vierailija
2/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat lisäkoulutukseen jos muuten ei kykene. Olen nainen ja menen työssäni tappelevia aikuisia miehiäkin rauhoittamaan. Ei se vaadi taikavoimia eikä vartijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:05"]

Opettajat lisäkoulutukseen jos muuten ei kykene. Olen nainen ja menen työssäni tappelevia aikuisia miehiäkin rauhoittamaan. Ei se vaadi taikavoimia eikä vartijoita.

[/quote]Toki puhe auttaa, mutta ei aina, kannattaa olla pelisilmää ja tilannetajua. Sokeasti ei kannata uskoa omaan auktoriteettiin, joku sen voi kyseenalaistaa ja sitten oletkin kusessa.

Vierailija
4/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat hakkaavat toisiaan nyrkeillä, en mene väliin yksin vaan otan avuksi toisen opettajan. Ja minä olen 180/85 mies.

Vierailija
5/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallinen käskytys ensin ja ei varmaan nyrkin eteen kannata kävellä.

Vierailija
6/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti ja opettaja. Olen ollut opettaja pian 20 vuotta. En ole koskaan joutunut työssäni tappelutilanteeseen lukuun ottamatta yhtä leikkipainia opetusharjoittelukoulussa. Sen painin lopetin puhumalla jakoskettamalla poikaa olkapäähän. Useimmissa kouluissa ei ole vartijoiden tarvetta.

Vierailija
7/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:09"]

Jos molemmat hakkaavat toisiaan nyrkeillä, en mene väliin yksin vaan otan avuksi toisen opettajan. Ja minä olen 180/85 mies.

[/quote]Niin, ja syynä siis se, että oma terveyteni ja työni ovat minulle tärkeämpiä kuin kahden murrosikäisen raivopään terveys. Opettaja voi oikeasti menettää oikeutensa toimia opettajana, jos hänen arvioidaan toimineen tilanteessa väärin. En ota sitä riskiä.

Vierailija
8/8 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanat riittävät.

Ja on niitä tosi hinteliä miesopettajiakin. Joku nörtti kemian maikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi