Yli 50-vuotiaat, millaista on alkoholinkäyttönne?
Kommentit (39)
Ihmettelen ihmisiä jotka juovat alkoholia jos eivät pidä sen mausta.
Harvoin juon alkoholia. Lomamatkoilla jonkun verran. Ehkä juhannuksena, jos ollaan porukalla mökillä ja muutkin juovat. Kerran pari vuodessa käyn jonkun ystävän kanssa ulkona ja heidän aloitteestaan juodaankin. Voisin juoda useamminkin/enemmän kerralla, mutta kankkuset on nykyään jäätäviä. Joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ikää tulee, sitä huonommin alkoholi maistuu. Lasi viiniä silloin tällöin riittää. Sitä paitsi, humaltunut iäkkäämpi nainen on karsea näky.
N 69 v.
Olen samaa mieltä, tai oikeastaan humalainen minkä ikäinen tahansa ja sukupuoleen katsomatta on karsea näky.
Mutta jos nyt illallisella lasin-pari viiniä ottaa, ei siitä todellakaan humallu. Jostain syystä monella suomalaisella on mustavalkoinen kuva alkoholin käytöstä: Ollaan joko täysin selvin päin tai kamalassa humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisiä jotka juovat alkoholia jos eivät pidä sen mausta.
Jos humalaan haluaa niin huonoa makua on hetken kestettävä ei se sen kummempaa ole.
Tän talven ollu vähä putki päällä. Juonu joka toinen päivä tai vähintään 2 krt viikossa.
Eilenkin join aamuyöhön asti. Kait tää taas joskus vähenee,
kerta viikossa ois sopiva.
Mut täytyy oottaa et mun bipolaarisuus on taas sellasessa asennossa et elämä ei oo yhtä helvettiä selvinpäin.
N_50
En ole ihan tuota 50 vuotta. Kolme vuotta uupuu siitä rajapyykistä. Itse asiassa lopetin alkon käytön. Tai siis ainakin yritän sitä kovasti. Paria repsahdusta lukuunottamatta, menee ihan hyvin. Eli aion siis pysyä raittiina.
Yleensähän siinä käy niin, että yli 50 vuotiailla saattaa se alkoholi ja sen käyttäminen tulla elämässä enemmän kuvioihin, etenkin kun jää eläkkeelle. Minulla taitaa kaikki käydä tässä elämässä juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia ollenkaan, koska alkoholi maistuu kuvottavalta.
Oletko koskaan kuullut että tupakoitsija kertosi tupakan maistuvan hyvälle?
Alkoholi voi maistua pahalle mutta tuntuu hyvältä, kuten tupakka ja muut päihteet.
Viiniä menee plo kaksi viikonloppuna, pari olutta ja ehkä napsu konjakkia päälle. Arkisin ei oteta, voisi kuitenkin vähentää.
Olen ollut koko elämäni absolutisti.
T: 51 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän ikää tulee, sitä huonommin alkoholi maistuu. Lasi viiniä silloin tällöin riittää. Sitä paitsi, humaltunut iäkkäämpi nainen on karsea näky.
N 69 v.
Olen samaa mieltä, tai oikeastaan humalainen minkä ikäinen tahansa ja sukupuoleen katsomatta on karsea näky.
Mutta jos nyt illallisella lasin-pari viiniä ottaa, ei siitä todellakaan humallu. Jostain syystä monella suomalaisella on mustavalkoinen kuva alkoholin käytöstä: Ollaan joko täysin selvin päin tai kamalassa humalassa.
Luuletko että kovin monikaan meistä jotka juomme itsemme joskus humalaan mietimme miltä näytämme kun tulemme humalaan, itseäni ei kiinnosta lainkaan mitä muut ovat minun ulkonäöstäni mieltä edes silloin kun olen humalassa.
Mielellän joisin pari viinipulloa kuukaudessa, mutta koska alkoholi on kallista, en juo mitään.
Eilen just huitasin neljä isoa tölkkiä kolmos olutta.
Ai, että oli hyvää.
Ehkä huomenna taas.
Asun etelässä; (täkäläisen) mieheni siskolla ja hänen miehellään on pieni bodega + jonkin verran viljelystä Tuottavat erittäin hyvälaatuisia puna- ja valkoviinejä. Auttelemme heitä silloin tällöin, niin bodegalla kuin pelloillakin; usein teemme yhdessä ruokaa tai ainakin jotakin pientä purtavaa, jolloin saatamme ottaa lasillisen viiniä. Yhtä hyvin voimme olla myös ottamatta. Muita alkoholijuomia emme käytä.
Vierailija kirjoitti:
Joka viikonloppu viinipullo ruoan kanssa kahteen pekkaan. Joskus iltaisin myös pari viskipaukkua ja vaimo voi juoda lonkeron. Oluita maistelen lähipubissa silloin tällöin varsinkin jos saavat mielenkiintoisen uutuuden.
Tuolla tavoin olisi ihan sama juoda limukkaa. Jos ei juo humalaan niin alkoholien maistelu on turhaa touhua. Alkoholien ainoa funkitio on vaikutus. Nuo maistelut on huonoa selittelyä. Ihminen on aika päihdehakuinen. Niitä kaikenlaisia päihdyttäviä on käytetty aina.
Tekemällä mistä tahansa päihteestä laittoman se hyödyttää rikollisuutta. Se nähtiin jo alkoholin kieltolaissa. Ihan yhtä huonosti kielto tomii muissakin. Nuuskankin käyttö alkoi suomessa kasvaa kun sen myynti kiellettiin. Oikeasti poliisestakin moni käyttää nuuskaa. Naivia luulla että ne kaikki ostaa laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä alkoholia ollenkaan, koska alkoholi maistuu kuvottavalta.
Oletko koskaan kuullut että tupakoitsija kertosi tupakan maistuvan hyvälle?
Alkoholi voi maistua pahalle mutta tuntuu hyvältä, kuten tupakka ja muut päihteet.
Taidan olla poikkeus. Tupakka tuoksuu ja maistuu hyvälle. En nyt puhu ihan niistä tavallisimmista merkeistä, vaan sellaisista, joissa on piipputupakan tyylinen tupakka.
Viini, viski, konjakki, olut (ei siis kovin sokeripitoiset juomat) maistuvat hyvälle. Nytkin saan kunnon kuohujuoman makua muistellessa veden kielelelle.
4,3 cl keskimäärin vuorokaudessa. Kulutus on aika tasaista, eli ei isompia määriä kerralla.
En enää yhtään. Lopetin kaksi vuotta sitten kun krapula ja ahdistus veivät enemmän kuin mitä juomisesta sain. Oli pakko todeta, ettei enää pää kestä.
Runsasta, reipasta ja kallista! Mikäli jotain asiasta muistan. Näin kuitenkin olen lehdistä lukenut.
En käytä alkoholia ollenkaan, koska se on hermomyrkky. Käytän kyllä alkoholittomia tuotteita tarvittaessa, esim. Onnen toivotus skumppaa valmistautujais juhlissa.