7v veti kerralla kaikki irtokarkkinsa. Nyt oksentaa.
Hienosti meni. Pitää ens kerralla ottaa vähemmän karkkeja, kun hän ei selvästikään osaa hillitä itseään.
Kommentit (50)
Anoppi tulee kylään.
Ihan hirveä nainen.
Nii oliko se sinun lapsi vai kuka? maailmassa on varmaan kymmeniä miljoonia 7-vuotiaita
Ei vaan ensi kerralla ostat saman määrän ja oikein tyrkytät niitä kehoittaen samalla syömään kaikki kerralla, kuten edelliselläkin kerralla, siitä kun tuli niiiiiiiiiiin hyvä olokin lapselle.
Ei välttämättä hetkeen syö ensimmäistäkään karkkia.
No joo, oikeasti osta vain saman määrän karkkia ja kysy ihan ilman veetuilua, olisiko itsehillintä jo parempi.
Ja taas huomenna töihin.
Olispa jo eläkkeellä.
Been there done that. :D Ei se vaarallista ole. Ei silti vähentänyt persoutta makealle.
Harjoituksen puutetta. Karkkien säännöstely johtaa syömishäiriöihin.
Ostin just irtokarkkeja.
Kyllä vaan on hyviä.
Siis ensin karkkeja oli 200 g ja sitten 500 g ?
Jokin ei nyt täsmää, vaikka mulla on maailman olemattomin matikkapää...
Irtokarkit on mun suosikkeja.
Onneksi kaapissa on.
Vierailija kirjoitti:
Been there done that. :D Ei se vaarallista ole. Ei silti vähentänyt persoutta makealle.
Mutta ostan kyllä nykyään vaan kohtuullisen määrän karkkia kerralla, koska tiedän että syön kuitenkin kaiken kerralla.
Eli jos 200g oli liikaa niin ostakaa lapselle vain 100g kerralla.
Mahtava konsepti toi karkkipäivä, vai mitä ap?
En oppinut. Syön aina niin, että alkaa menemään tukkoon ja väsyttää. Sitkun kun olo paranee niin uudestaan.
Elämä on kokemuksia ja oppimista. Jos ei opi..se on huono homma. Itse opin olemaan laittamatta kieltäni pakkasella kylmään rautakaiteeseen joskus 3-4 vuotiaana. Muistan sen ikuisesti vaikka aikaa on kulunut ainakin 37 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ensin karkkeja oli 200 g ja sitten 500 g ?
Jokin ei nyt täsmää, vaikka mulla on maailman olemattomin matikkapää...
Muistin väärin.
Kyllä niitä varmaan oli lähes 600gr
Ap
Kyllä sitä minähi kerran, jo rahvas mies ollessani, nykäisin yhjään mahaseen noin 650 krammia irtolaiskarkkeja. Se se tuntunnu vielä misää mutta ku vähä myöhemmi söjin tavan päiväruan: lohta, pouttumuusia, sallattia, leivän ja mairon niin jopas meinasi taintua. Ei tehnyt meili pomppia vatsallaan sirkusnorpan tavoin eivätkö röllikuperkeikatkaan tulleet mieleen. Piti vian ottaa puoli tuntia iisisti kuin Tutankhamon niin kyllä siitä selvisi
Juupa juu...
Mistä tämmöinenkin "provo" on tullut mieleen ja ennen kaikkea MIKSI🤪🤣🤪
Tyhmä sälli. Toivottavasti se vetää viimeistään 15-vuotiaana jotkut subu- tai bentso-opioidiöverit tai ties mitkä kombot samalla asenteella kuin noiden irtokarkkien kanssa tänään ja "poistuu poolista" - kuten nykyään on muotia sanoa - hyvissä ajoin ennen täysi-ikäänsä. Jos niin käy, se on varmasti kaikille eduksi: hänelle itselleen, yhteiskunnalle, kavereille ja tuttaville, teille vanhemmille - siis tosiaankin kaikille.
Ei tuosta nulikasta tule ikinä mitään ja pelkkä kuluerä sekä resurssisyöppö se tulee yhteiskunnassa olemaan, joten pois pois vaan se joka pahentaa.
ota oksennetut karkit talteen, pese ja tarjoa seuraavana karkkipäivänä. Saattaisi oppia pois karkeista nopeammin